Ibland läker de ut av sig själv med UVI men jag tror inte att de är att rekomendera, har man otur så går de uppåt istället och då får du ont i njurarna.
de kan tillockmed bli så illa att du blir inlagd med de. Har en nära vän som blev de.
Däremot så kan du försöka göra så att bakterierna inte trivs, drick tranbärsjuice, ät grapefrukt, citron, sura saker alltså, de tycker inte bakterierna om. Men jag tycker hon de är bättre att du går och kollar upp de och får ev antibiotika för de.
Jag åkte på en UVI infektion när jag väntade första barnet, och då blev jag rekomenderad de ovan för att de inte ville sätta in så mycket antibiotika när jag var gravid.
och de gick ju bra för de försvann i alla fall men åt som sagt penecelin med men i liten dos.
Om de är så att mensen fortsätter strula och inte ger med sig efter nån vecka, ring då till gyn, ungdomsmotagningen (eller vem som skrev ut ppillerna)och prata med dem.
alla sorter passar inte alla och man kan reagera olika. du kanske behöver en annan sort för att sluta blöda?
och jag har för mig att om man tar tabletterna varje dag så är man säker från dag ett men missar man en tablett är man osäker en vecka frammåt? så är de i alla fall med mina minipiller som jag äter.