• pickolina

urinvägsinfektion, p-piller och mens ...

Om du tar första pillret på mensen första dag så är du säker från dag ett. Om du tar första pillret någon annan gång under menscykeln så är du säker efter en månad. Tror att det står i bipacksedeln faktiskt.

• pickolina

Har du precis börjat med p-piller så är det troligtvis orsaken till att mensen strular..

Gällande urinvägsinfektion så vet jag inte.. Sist jag hade det fick jag åka in akut för tester och medicin. Innan dess var jag så liten så det minns jag inte ens.

• pickolina

Okej.. Men då vet du nu.. :) Man är säker från första dagen om man börjar när man får mens. Om man glömmer ett piller tar det en vecka innan man är säker. Å om man börjar med sina piller mitt i cykeln, dvs när man inte har mens så tar det en hel månad innan man är säker. Detta gäller alla sorters piller.

Att mensen kan strula kan alla uppleva oavsett pillersort så oroa dig inte. Om det däremot inte stabilserar sig på några månader så kan det vara en idé att fundera på att byta piller. Nu i början är det inget att oroa sig över, det är som sagt en vanlig biverkning.

• pickolina

Okej, det är inte vad jag hört i alla fall... Jag har alltid fått börja mitt under cykeln då jag haft så oregelbunden mens, typ 1gång per kvartal/halvår...och de har alltid, under alla år sagt att man då inte är säker förrän efter en månad...

• pickolina

Hmm, undrar vilket som stämmer? Inte konstigt att vi blir förvirrade, när "experterna" säger olika till oss...gällande de mesta tycker jag... :(

Svar på tråden urinvägsinfektion, p-piller och mens ...