• Diddisen

tränar och tränar men inget händer

har precis börjat träna igen och har hållt på i ca 3 veckor. jag både styrke tränar och konditions tränar.
    jag går däremot inte ner i vikt utan upp. Jag har inte ändrat mina matvanor mer än att jag försöker att inte äta godis, och dra ner på snabb maten som det tyvärr blivit lite mycket av.
    Vet ju att muskler väger mer än fett, men lite borde jag väl ändå gå ner.

• Svar på tråden tränar och tränar men inget händer
  • Diddisen

kanske världens dumaste fråga men skit samma.
    När man mäter sej runt midjan gör man det över naveln eller?
    har rätt breda höfter så mäter jag längre ner så blir det jättemkt och över så är jag ju mkt smalare. Hoppas någon fattar vad jag menar. Vilket är rätt mått?

• pickolina

ninjan
    Tack. Ja jag är stolt över det.. Framförallt som jag kämpar med en ätstörning samtidigt. Därför har jag valt att inte banta, utan äter det jag vill och tycker är gott men med någorlunda vett så klart. Sedan skulle jag verkligen behöva komma igång och träna mer, vilket jag gjorde förr..men jag tänker INTE klanka ner på mig själv för att jag inte gör det. Försöker undvika de negativa fällorna. Som tex att jag slängde i mig en påse med 12st bullar igår kväll... Nope, ingen ångest...bara fortsätta... Men de små sakerna som att äta mer regelbundet och vara mer medveten har ändå gett resultat. Man kan alltså gå ner i vikt utan att vända ut och in på sig själv... :)

Gällande balansen, ja det är jätte komplicerat och alldeles för komplicerat för de flesta att förstå. My self included!.. Men om man bara lär sig att vara uppmärksam på sin egen kropp och hur kroppen reagerar på olika saker så kan man åstadkomma en hel del... :)

• pickolina

Diddisen
    Midjan mäter du strax ovanför naveln, ca:5cm ovanför... Där kroppen vanligtvis är som smalast. Det skiljer sig ju från person till person men några cm ovanför naveln brukar man mäta... :)

• Diddisen

pickolina

Tack ska genast mäta mej och anteckna ner så jag kan kolla om några veckor ska bli så roligt..

• Pyssetroll

Måste bara flika in lite när det gäller att mäta midjemått.
    Midjemåttet tas mellan högsta punkten på höftkammen och nedersta revbenet.

• Diddisen

Pyssetroll
    det blir alltså över naveln ungefär?
    får nog mäta om mej då.

• Pyssetroll

Alla är vi lite olika så det beror lite på var just din navel sitter, men vanligen blir det nästan alltid mitt över eller lite ovanför. Lycka till!

• Fea

Var man mäter spelar ju egentligen ingen roll så länge man mäter på samma ställe varje gång.

• Flummig

Av egen erfarenhet så tar det ungefär 8v för kroppen att vänja sig vid omständigheterna, det tar tid att gå ner i vikt. Det tar inte bara 3 veckor för att se resultat. Lycka till! :)

• Diddisen

Flummig

Men jag ser resultata redan och jag känner ju att mina kläder hänger lite lösare. men vågen står helt still. Men som sagt musklerna väger ju mer än fettet.

• Diddisen

måste bara få berätta att jag fortfarande inte har gått ner nåt alls. Men jag har försvunnit 2 cm runt midjan. så det syns att jag har blivit smalare.
    Jag är super glad.

• pickolina

Diddisen
    Vad skoj. Grattis! Fortsätt kämpa bara så kommer du se resultat... Måttbandet är kanon, då våger ofta är "missvisande" och man behöver ju den där moroten av att SE resultaten.

Svar på tråden tränar och tränar men inget händer