Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Summan av allt fortsätter

Welcome to Sweden Gemma!

Själv sitter jag och ser ut i en vit, mjölkig dimma utanför fönstret på kontoret.
    Men lite ljusare blev det ju....

Sista ordentliga arbetsdagen nu! I morgon arrangerar jag jullunch på kontoret, så då ska hela morgonen gå till att handla in mat! I eftermiddag ska jag dela ut julklappar till mina kunder, trevligt!!

Lapinette! Min mail så att vi kan försöka avtala möte i Kapstaden:
    kerstin@epost.no

Så nu vet alla vad mystery utvandrare heter på riktigt!!

Jag är klar med julklapparna... jippie!! Satt och paketerade igår. Och lackade och pysslade, till non-stop julmusik. Känner mig redo nu.

Lourdes, låter riktigt lyxit med de designers du ser på. Jag har fastnat för en Jim Hjelm modell, nr. JH8663
    Eller den som jag såg på från Monique lhuillier. Men sen tänker jag på om man eventuellt skulle designa sin egen modell. Och låte sy upp. Jag har några idéer i huvudet. Don't know!

• Bröllopstokiig

Hemkommen efter en helg i Roslagen. Det blev en nästan surrealistisk upplevelse då det var varmt, snöfritt, isfritt och gissa vad - vi plockade gula kantareller i skogen! Räckte till varsin varm smörgås. Jag menar - hur ofta plockar man kantareller Trettondagshelgen??? Vattenståndet var rekordhögt och vår lilla badstrand som vi i våras fyllde på med sand, var helt under vatten. I normala fall så är det is på sundet så här års. Blir nog inte mycket pimpelfiske i år... Men elräkningen blir lägre! Och det är som vanligt underbart rofyllt att vara på landet. Vi gjorde ingenting speciellt T och jag, utan ägnade oss åt långpromenader, socialt samvaro med de vänner som också åkt ut, tände brasor och en massa stearinljus, lagade god mat och drack vin, njöt av tillvaron och varandra helt enkelt.

Att trivas på jobbet blir allt viktigare. Och ju äldre man blir, desto mer värdesätter man extra semesterdagar, så grattis Lapinette! Jag har lite lägre lön nu än innan (och skillnaden netto blir ju ännu lägre av skatteeffekten) men desto längre semester. Och tid är inte bara dyrbar utan även skattefritt. Fast jag undrar hur länge det tar innan något snille kommer på att längre semester än 5 veckor ska förmånsbeskattas...

Gemma: snart kommer våren till Shanghai och då kommer det att kännas bättre allting. Har du, som japanerna, körbärsblomningen att se fram emot? Och det är lättare att orka när man vet att man "snart" (2 år går fort!) ska flytta hem.

I morgon är det måndag och en full arbetsvecka. Man har utan tvekan blivit bortskämd med den senaste tidens korta veckor. Bara att hålla ut tills det är dags för Påskledigheten!

T läser Bodil Malmstens senaste som han fick i julklapp av mig, och gillar varje stavelse i den.

• Bröllopstokiig

Hallå tjejer!
    Jag vill också ha en ny kostym, eller nya kläder överhuvudtaget, men när 17 ska jag hinna handla? Mina dagar och kvällar är fullspäckade av jobb och möten, och på helgerna umgås jag hellre med älsklingen än shoppar. En prioriteringsfråga alltså... Så jag går omkring i mina gamla paltor och tänker att eftersom jag har ett nytt jobb och ny personal så är det ändå ingen som sett kläderna förrut!

Vi vill fira Påsken i Paris, hitta ett mysigt hotell, promenera, sitta på caféer, äta gott, kanske åka till den förorten där jag bodde som barn.

Har inte varit i Paris på evigheter - har ni bra tips på hotell och nöjen?

Och då kanske jag hinner shoppa också!!!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter