Summan av allt fortsätter
Grattis i efterskott Gemma!
Och GOD JUL på alla glamour-trådare. Jag har gjort en resttenta på grundkursen i psykologi, vilken jag skjutit på i två år och aldrig trodde att jag skulle behöva göra egentligen. Jag har aldrig pluggat så mycket inför en tenta i hela mitt liv, en månad höll jag på. Och innan dess var det ju flytt och allmän terror hemma tills det var klart.
I julklapp fick jag ett ex av bröllopsmagasinet av sambon, så nu börjar väl planeringen lite smått fast det är sjukt långt kvar. Jag ska nog försöka förhandla mig till lite kortare tid kvar, när jag tänker på saken.
Och angående bröllopsmagasinet så trodde jag att jag tagit Kerstin Thorvalls "Boken för dig" med råd till unga flickor, skriven 1959. "Ta dig ut i", i sammanhanget "Det gäller att ta sig bra ut i klänningen på bröllopsdagen"? Herregud, vem säger så idag?
Finns det några bättre bröllopstidningar, kanske amerikanska? Jag är mest sugen på att se olika klänningar och ringar.
Grattis till bebis, Trollsländan. Det ordnar sig med allt... Det brukar ju göra det. Hoppas det går bra hos doktorn.
Jag är ovanligt nöjd med julklapparna, hade sagt till alla att vi INTE behöver fler prylar hem utan vill ha pengar och presentkort. Det fick vi också.
Mitt bästa julbord var Oaxens, som var fenomenalt mysigt och bra. Men så älskar jag (viss) julmat också.