• margaux

Summan av allt fortsätter

Vin ÄR GOTT! och roligt...
    och Gemma..
    Jo, jag borde nog kunna svara på alla dina frågor. Jag har kanske inte lika djupgående kunskaper i alla världens hörn, men jag har trots allt en sommelierutbildning i bakfickan och snart en bachelor. Plus att jag jobbar med en portfölj på runt 400 viner. Efter min examen i vår så har jag bara master kvar att ta men med ett genomsnitt på 95%fail så känns det lite skrämmande.... Å andra sidan vore det fint att gå in i den exklusiva grupp på runt 250 personer runt om i världen.

Det rosa bandet du snackar om är ett "sigill" som alla Italienska rödviner har som tillhör den högsta kvalitetskategorin: DOCG. De vita har ett grönt. Italien har ett likande system som det franska AOC.

Lapinette- Jag vill SÅÅÅÅÅÅÅ gärna träffa Juhlin...

Mina topp 3 vintyper:
    1. Riesling, gärna tysk eller österrikisk
    2. Champagne
    3. Röd och vit bourgogne

Idag har vi SNÖ!!!! Det känns helt otroligt, trivs som fisken i vattnet framför fönstret med solen skinande utanför. Iklädd mjuuuuk cashmirtröja och mockastövlar.... MYS.

En sista kuriositet på vinfronten(sen ska jag tagga ner på tempot..):
    Blue Nun innehåller typ 30% riesling, så vinen har eg. inte så mkt med den druvan att göra....

• margaux

Kan du skriva ner receptet Gemma?
    Det låter grymt gott... älskar saffran, chili och pilgrimsmusslor.

Roslagsbruden, No problem! Bara säg ifrån om ni behöver fler.. Jag har inte varit inne och sett på hotellen utan bara läst i boken! Det ska finnas ett budgetalternativ i samma område som är jättepoppis bland honey mooners. Kanske det kan vara ngt?

• margaux

Då har jag lyckats hitta datorn igen...
    Hade en nätt 15 timmarsdag igår och tror bestämt jag går en lång kväll till mötes också idag! Suck!

Gemma. min mail: kerstin@epost.no
    Grymt med recept!! Glädjer mig till att provlaga!

Lourdes. Lyckans ost som ska till Milano... Vad ska du välja för ring? En likadan som jag? DEt är ca 2 cm som du kan göra gravyr på, ringen är 2mm bred. Jag har faktiskt inte graverat min, tror heller inte jag ska det. Men naturligtvis ska jag gravera vigselringen. Vilken har du som förlovningsring? Jag har valt denna kombo efter mkt om och men:
    www.tiffany.com/expertise/diamond/rings/combination_tiffany_ring.aspx&
    Mest för att det är praktiskt med en helt enkel till resa, träning etc. Och lite pga att det typ skiljer 50.000 jämfört med en allians....

• margaux

Jag ska länka så snart jag får en minut hemma med guideboken, Roslagsbrud. Be patient please!

Varför jag bytt nick? Don´t know... förändring fryder... Eller? Kortare för er att sriva om inte annat!

• margaux

Ps. Gemma! Tog en stund innan jag fattade slajmkommentaren... MLK riktigt beskrivande tycker jag också!!

• margaux

Åh, så härligt det var att vakna till gnistrande vit snö och senare strålande solsken... Jag verkligen älskar vintern och nu, äntligen har den bestämt sig för att komma! Inte ens att behöva skotta ut bilen på morgonen kunde grumla mitt humör...

Helgen har varit stilla och bekväm! Efter en lång fredag.

Hur var ditt sällskap Lapinette? Blev det bra drinkar?

• margaux

Den är jättefin Lourdes, men väldigt smal! Kanske ha 2 likadana för att symbolisera förlovningsring också? Jag kommer iofs gå med bara det tunna bandet när stenen blir i vägen så...nej, jag vet inte heller!

Hittade du någon klänning? Mycket nyfiken måste jag säga......

• margaux

Moahahaha! Jag åker på fredags morgon.... iiiihhhhh.... lite najs! Ska ut och kolla utbudet av bikinis på onsdag! Alltid ute i god tid som ni hör!!

• margaux

Stålis! Jag tycker du är en synnerligen ognällig tjej, så lite har du och ta av! Jogging tillhör inte favvo sysselsättningen men jag gör det av och till! Vi bor nedanför ett "berg" med massa fritidsområden och stigar på så jag brukar försöka ta mig upp dit! Oftast dör jag på vägen dock! Joggingtiden är kanske 15 min men rätt upp(känns det som) så mitt mål är att springa upp, jogga en halvtimme och prommenera ner!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter