Godmorgon och bered er på surprice... har mått pyton två veckor, trött och illamående och samtidigt haft röd period i TVÅ veckor så jag gjorde ett grav test som var positivt idag på morgonen. Jag är lite tagen på sängen om man säger så... Visserligen så har vi försökt rätt länge men man hade inte väntat sig att mensen skulle fortsätta. Vilken fantastisk Julklapp eller hur? Men det är troligen nått som är galet så jag ska in på undersökning idag, förhoppningarna är inte på topp. Men vem vet, ett augustibarn skulle väl vara underbart. Typiskt bara att hela världen är upp och ner, stugan kostar massvis med pengar och inget jobb i sikte, jag skojade med maken om att skulle det bli en grabb får han gå klädd i tjejkläder de första åren tills jag har jobb... för vi vill ju inte flytta från skärgårdsslottet...
Gemma, lyckades du komma in på hemsidan och ladda bildspelet? Annars passa på nu när du är i Sverige och kanske har tillgång till PC. Bildspelet går bara att se på PC. Skulle inte du bo på Grand i Stockholm i Jul? Var i Tyskland var det du skulle? Många frågor... Jag drömmer om att åka ner till Moseldalen och gå på deras fantastiska julmarknad något år. Jag har hört att det också ska vara underbart i Köpenhamn på tivolit.
I år har vi helt missat julmarknaderna, första advent var jag sjuk, andra advent var vi nere och tittade till husbygget och tredje advent mådde jag pyton, vi var i alla fall förbi NKs julskyltning och träffade tomten inne på varuhuset. Jag är så trött denna julen, orkar inte ta tag i någonting, i och för sig så vet jag ju anledningen nu. Pepparkakshuset står halvklart, pepparkaksdegen blev bara bakad till hälften, julklapparna saknar lappar och snören samt endast hälften är inslagna, det är så skräpigt och ostädat hemma för jag ligger mest yr i bollen på soffan.
Förresten, jag har ett superbra recept på Mumma som ni bara absolut måste göra. Det gör succe varje gång jag bjuder på det och receptet är från självaste Verner Vögeli:
1/2 flaska sockerdricka
2 folköl
4cl madeira
1 guinnes
Det blir supergott att bjuda på!!
Imorgon far vi till Småland och sen Skåne. GOD JUL om vi inte hörs!