Inlägg från: Tossi |Visa alla inlägg
  • Tossi

September 2007 Nr2!

Zollan välkommen till tråden!
    La till dig i listan, hur långt har ni kommit i planeringen?

• Tossi

Välkommen du också brud 070901!
    Jag tror det är viktigast att boka kyrka, festlokal och fotograf. Det är nog dags att börja tänka på frisör också om man ska ha någon populär vill säga.

1:a ; Fluffbullarna, Slottsskogen, Göteborg
    polacad, en liten kyrka i Transylvanien
    brud 070901, farstena kyrka

8:de ; lkg, Västra Tunhems kyrka, Trollhättan
    lottentotten. Klädesholmens kyrka, Tjörn
    grekens, rastaborgsslott, ekerö
    Rikardsbrud, Råda kyrka, Göteborg

15:de ; Billa, Barkarökyrka, Västerås
    Tossi, Vinköls kyrka, Skara
    Lilltjejen80, Karlskoga Kyrka
    Zollan, St Mikaels kyrkan

22:a ;den lilla bruden, Älvsjö

29:de september mys, kvarsebo kyrka, norrköping
    puzzis, hagshult kyrka, Skillingaryd

• Tossi

Jämtlandstaus, välkommen till tråden!
    Du hinner det är ju gott om tid kvar.

Själva gjorde vi en halv omvändning igår och beslutade oss för att skippa middagen och ta den på tumanhand och sen ta en fest under med avslappnade former på kvällen med alla gästerna. Då tänkte vi ha lite lättare plockmat, tårta, kaffe och bar. Hur tycker ni det låter?

• Tossi

Billa, det är rätt uppfattat.

• Tossi

Billa, jag tycker att det är bäst om de hittar någonstans att äta. Det kommer vara jätte långt mellan vigseln och festen så många kan åka hem och äta.
    Vi vill ha en avslappnad fest.

• Tossi

Jämtlandstaus, vi skickar våra i slutet av juli,vi skickar save-the-date-kort nu i februari, men om man bara ska ha inbjudan bör man nog skicka dem innan sommaren typ i maj/juni.

• Tossi

Billa så tråkigt!
    Hoppas du hittar någon annan då, som känns rätt.

Min tärna har avtackat sig rollen pga att hon inte är bekväm med hennes ex, som råkar vara bestman. Men hon ska iaf vara med hos frisören :) Jag ska fråga mina fyra systrar om de ställer upp som tärnor istället. Inte för att jag behöver fyra stycken utanför att jag inte kan välja en av dem.

• Tossi

Vi ska börja med s.t.d-korten inte nu till helgen men nästa. Gästlistan är så gott som klar.

Klänning har jag sett ut, ring har vi sett ut, florist har vi sett ut och vart vi vill åka på resan. Nu ska vi bara beställa allt. Vi ska ringa och boka in en tid med kantorn så snart som möjligt också. Börjar hända saker så smått nu :)

• Tossi

Ser fram emot bilder på korten :)

• Tossi

Caby, jag tycker absolut att ljus rosa och mörk blått passar ihop.

Vi ska fyra färger, lila, grönt, vitt och silver.

Vi ska göra save the date korten på söndag, så vi får se hur det blir.
    Har börjat på ett nytt jobb nu och en av mina nya kollegor brukar göra tårtor, så kanske kan hon göra våran lite billigare än ett bageri. Får höra med sambon.

Svar på tråden September 2007 Nr2!