September 2007 Nr2!
Brud007, vi berättar att det är bröllop, men man kan ju säkert låta bli att berätta vad det rör sig om, om man nu vill det.
Brud007, vi berättar att det är bröllop, men man kan ju säkert låta bli att berätta vad det rör sig om, om man nu vill det.
Vi ska också har skogen som tema med mossa och grejer, dock inte så mkt höst. Är inte riktigt höst mer sensommar och skördetid så års.
Ang detta med att frysa in mat så står det mer om det i vårkokbok tex. Och ibland står det vid recepeten (beror ju på hur välutformad kokboken/receptet är).
Ang att ha ett tema, man måste inte ha ett tema huvudsaken är att man blir gift (man kan ju ha bröllop som tema annars :D).
Välkomna alla nya, om jag inte redan sagt det!
Vi skickar våra sent eftersom vi skickar save the date nu i februari, så typ i mitten/slutet av juli skickar vi dem.
Billa, var ifrån köpte du klä`nningen?
Jag funderar på att köpa min från 1koo.com nämligen.
Jag håller tummarna för att din klänningen är precis rätt ;)
vårbrud2008, välkommen till tråden! Beklagar sorgen.
vårbrud2008, jag har också tänkt att beställa därifrån men har inte kommit till skott än. Du får hemskt gärna berätta hur reslutatet blir!
Vi har inte bokat riktigt allt än, vi har inte kunnat boka bröllopsresan eftersom de inte släppt resorna till Egypten än. Har inte bokat frisör heller eftersom jag inte har en anning om vilken som är bäst. Men jag borde fixa det väldigt snart känns det som.
Det jag ser att några kanske har glömt att boka är hotell till bröllopsnatten (ngr av er kanske inte ska ha det iofs).
Annars håller vi på med hur vi ska utforma mat biten, våra föräldrar gillade inte vår idé om att vi äter själv och gästerna var för sig. Alltså de sa iofs att vi får göra som vi vill. Men jag pratade med min storasyster och hon snackade med en kompis som är kock och han har nu lovat att göra maten (trerätters) för endast 100 kronor/pers :)
Mina fyra systrar som ska vara mina tärnor letar klänningar och skor de ska ha.
Louise14 , håller tummarna för bebis skapandet lyckas!
Vet alla ni exakt hur ni ska utforma festen?
linajocke, det är bara så himla svårt att veta vilken salong man ska välja, men får väl ta telefon katalogen och fråga vad de kostar först och främst.
Nej, jag bor i Skövde men ska gifta mig utanför Skara så vill ha en frisör i Skara eftersom det blir närmare då.
Ringde och pratade med min lillasyster J och hon ringde runt till alla salongerna i Skara (jag kunde inte eftersom jag är så hes). Och nu så har vi mer vi bestämt oss för att ta stället som vår mamma brukar klippa sig hos, de var billigast (650 för brud och 350 för tärna). Vi ska boka dem imorgon när vi vet hur många som vill vara med hos frisören. :D
Hur mkt ska ni andra betala för håret?
teamfoto.se/brollop-stora.html
Vi har bokat denna fotografen, står priser osv på sidan.
Väldigt fin klänning Billa!
MochM,
Jag har bara bestämt vilken jag ska ha, har inte beställt den ännu, men ska göra det i slutet av mars.