• Lilla Li

Träffades ni på ett ovanligt sätt?

Vi träffades på nätet, på en communitysida. Först pratade vi och allt var trevligt, vi övergick snabbt till MSN. Väl där började han med en gång prata om att komma och hälsa på mig i Göteborg till helgen. Han bodde i Jönköping och detta var alltså samma dag vi börjat prata på nätet. Jag tyckte han var galen och sa att jag ville lära känna honom bättre först. Jag bodde dessutom hemma och var sjutton skulle han bo? Inte hemma hos mig i alla fall!

Han var så envis och jobbig så jag tog bort honom från MSN. Då skickade han ett försoningsmail på communityn där vi träffats. Så vi började prata med varandra igen.

Någon vecka senare visade det sig att företaget där jag för tillfället praktiserade skulle delta i en mässa i Jönköping. Min sambo råkar jobba på Elmia-mässan där, så det föll sig så bra att jag kunde följa med på mässan och passa på att ta en lunch med honom.

Detta var på torsdagen den 21/9-2005. Allt kändes jättebra och vi bestämde att jag skulle komma till Jönköping dagen efter och spendera helgen där. Han hade köpt mat och grejer för ca 2000 kr (jag som hellre äter hamburgare än oxfilé!) och på fredagen åt vi mat och gick på bio. På lördagen skulle vi på 30-årsfest. En kompis trodde jag, han hade varit väldigt förtegen angående detta, men det visade sig att det var hans äldsta bror! Hans mamma kom och hämtade oss och skjutsade oss, hans lillasyster och lillebror till festen... Så det blev till att träffa hela tjocka släkten redan den första helgen!

Jag tyckte det var jättegenant... Visste ju inte hur allvarlig han ville vara med mig, och tyckte det var pinsamt att träffa hans familj om det inte skulle bli något seriöst. Han såg/ser dessutom ut som en sån kille som leker runt ganska mycket så det kändes lite surrealistiskt att plötsligt träffa hans familj... Men när jag märkte att han var väldigt gosig och kärleksfull mot mig även inför dem så kunde jag slappna av.

Efter den här helgen åkte jag och besökte honom i princip varje helg. De helger jag inte kunde komma så kom han ner till mig i Göteborg. I juni avslutade jag min utbildning och flyttade till Jönköping permanent. Jag fick ganska snart jobb och den 11 augusti friade han. Nu planerar vi som bäst för att bygga hus och den 11 augusti i år gifter vi oss. :)

Allt i vårt förhållande har gått oerhört snabbt - men varför vänta när det känns rätt?

Jag fyller 23 i år och han fyller 28. Du kan läsa mer om oss på brollop.li-design.nu och kontakta mig på annelie@li-design.nu

• Lilla Li

Gyllan: Härligt! :D Jag har också varit i Taizé vid ett par tillfällen. Längtar tillbaka! Helt OT, var bara tvungen att säga det. ;)

Svar på tråden Träffades ni på ett ovanligt sätt?