Inlägg från: mrs Ella |Visa alla inlägg
  • mrs Ella

Vad inkluderas i avgiften??

Vi är bjudna på ett bröllop i sommar. Det är över 100 mil att resa och nu har jag fått höra på omvägar att det kommer att vara kuvärtavgift. Hur mycket brukar dessa avgifter ligga på? Vad brukar ingå? Betalar jag för min mat och drickan eller för "hela paketet"? Jag är orolig att det kommer att bli väldigt dyrt för oss att åka...

• Svar på tråden Vad inkluderas i avgiften??
  • mrs Ella

Vi har inte fått någon "papperinbjudan" ännu utan bara fått typ "save the date". En kompis som också kommer att bli bjuden sa att det skulle tas ut avgift. Brukar det var istället för present eller?
    Resa, avgift, present, boende - Det kan bli ganska dyrt...

(Förlåt om jag låter gnällig men jag har inte så bra ekonomi alltid.)

• mrs Ella

Betalar man för vad ens mat kommer att kosta eller betalar man "sin del" ab hela kalaset (typ ett utslag per gäst för klänning, lokalhyra etc)?

• mrs Ella

Nej, jag vill inte heller betala mer än min mat. Och egentligen anser jag att man ska BJUDA till bröllopsfest. Det är därför jag känner mig upprörd redan nu.

Bruden är en av mina bästa vänner, så jag vet att hon förväntar sig att vi skall komma oavsett vad. Men det är hon som har flyttat långt bort och hon vet att de har bättre ekonomi än vi. Och ändå BJÖD vi faktiskt på våran bröllopsfest (bar till självkostnad, men allt annat).

Svar på tråden Vad inkluderas i avgiften??