21 juli 2007
Hej
Undrade lite om vi ligger rätt med planeringen. vi har bokat kyrka transport ock lokal. Resten har vi funderat över i alla fall.
Hur långt har ni kommit som kommer att gifta sig i juli 2007?
Hej
Undrade lite om vi ligger rätt med planeringen. vi har bokat kyrka transport ock lokal. Resten har vi funderat över i alla fall.
Hur långt har ni kommit som kommer att gifta sig i juli 2007?
finna de är
vilken ska du använda?
Hej,
Idag har vi hunnit mycket igen! Känns så roligt när det bara flyttar på. Jag känner igen er känsla att det är svårt att bestämma sig för det enna och på så sätt bestämma att man inte väljer den andra möjligheten!
Idag har vi bestämt oss för cateringfirman. det blir göteborgs restaurang skola. känndes rätt att prata med henne. Dem verkade inte så dyrt profsigt och opersonligt som andra firma brukar vara. Hon var mer lite som en snäll farmor som hjälper en!
Vi skickade ut våra save-the-day-email för någon vecka sedan, de flesta gäster kommer från Holland.
Vi har även bestämd oss för hur inbjudningarna ska ser ut, grå kort med på utsidan en avbildning av stora stenar, insidan blir vit, med en vit embossing på en bit av korten som inte täcks av papret. På den vita kuverten kommer en samma embossingen fast i silver grå. Våra är ganska enkla att göra (tror vi) så det kan vara någonting för dig daphne. Om du vill kan jag skickar dig en email med bild. Det är mycket lätt att anpassa färgerna till era färger!
Vi tänkte använda samma kort/papper till resten av trycksakerna. Hela bröllopet kommer att ha färgtema: vit, grå och grönt. Vi kommer att ha festen på björkö vid havet med mycket klippor i närheten. Så vi ville ha lite havstema, dock tycker inte jag om blått! Men nu blir det bra tror jag. Gråa och vita stenar, Vita och gröna blommor, vita snäckor, vit linnen, grå löpare i mitten med matchande servetringar. grönna band om värmeljushällaren, och litet grönnt i mitten (vet ej hur buskarna heter, jag kommer från holland).
Vet ej om någon tycker att det är roligt att jag skriver allt men men..........
Vi har även hiitat vår kvinnliga präst som också vigdes våra kompisar i somras.
Klänningen är köpt, kyrka i Göteborg, båt för alla gäster till ön, lokalen på ön och fotografen (holländsk) är bokade.
Min blivande har bokad sin jacket. champangen, röda vinnet och spritten är köpt.
Nu ska vi leta efter en bra dj i gbg trakterna, någon bra tips?
Känns roligt att vi nu är några som ska gifta oss på den 21. Som Heleneli sa till Duchess tidigare: Det blir en jätte bra dag!
Hur står det med era förberedningar? Mycket nyfiken!
Skrev precis en mycket långt inlägg igen, men den försvan aaarrggghhhh.
Jobbigt men mammorna! mina svärföräldrar har ungefär bestämt åt oss att vi ska bjuda tio av min blivandes släkt till, tjoho vad jag blev glad när min älskling valde att inte stå emot.........
Min mamma ville att jag skulle köpa en mycket dyrare klänning. Visst ger de också en del kronor, men vi står för det mesta och måste verkligen anstränga oss för att det ska gå ihop. Det var svårt att förstå för henne. Men till slut hittade vi en mycket fin klänning från märket valerie som vi blev båda nöjda med (kr 6000 excl tillbehör)
ska titta lite på gudstänstordningen nu. igen anning hur man ska gå till och planera en sådant..........några tips?
Hej Heleneli
Tack så mycket att du kollade min text! Även min svenska m2b hade inte uptäckt stavfellet.
Fin kläning förresten! Hur mycket skiljer det sig, din kina-kläning och denna nixa klänning? Om det inte är jätte mycket skulle jag välja den du mest tycker om!
Är det någon som ska till bröllopsmässan i Kungälv eller Alingsås?
Vi har en fotograf redan: niels från västra frölunda. Mycket snäll, bra pris för hela dagen och dessutom en Holändare!
nu ska jag rengöra stenerna till bordsplaceringen!
liesje
den är nu på lördag i hotell fars hatt!
den i alingsås är på söndag på nolhaga slott
Daphne: vilken fin klänning! tycker att det är himla snygt med en sådan sidenband med liten färg! roligt med den bröllopsabc som ni har på hemsidan!
Heleneli: hoppas din m2b och du sittar på soffan nu och tar det lungt. Och att snön försvinnar snabbt så att det kan bli sommar (och den 21a juli!)
Imorgon och övermorgon ska jag på två bröllopsmässor! Ska bli så kul. Hoppas jag får mycket inspiration. m2b är i tyskland dock så jag får åka med tjejkompisar. ska även titta på ett hus som vi kanske vill köpa. spännande!
bröllopsmässigt har vi inte gjort någonting den här veckan, men men vi har väll 5 månader till..............
Heleneli:
Den här tycker jag var alra bäst!
T Tal och spex hör kvällen till men all förnedring undanbes.
Kan vi få använda den också?
jag har varit påmässan i kungsälv i går och i alingsås i dag. Den i alingsås var jätte finnt och roligt. den i kungälv blev jag lite besviken över faktiskt.
Vi håller på titta på att köpa hus. mycket spännande. egentligen vill vi vänta tills allting med bröllopet har fixad sig (typ september) men så hittade vi en jätte mysigt hus i området som vi vill bo i. Hoppas att vi ändå kan få ihop pengarna till hela bröllopet. det löser sig nog säkert!! (hopas jag........)
vi måste fortfarande boka dj och fixa någon tårta. sedan har vi lite problem hur vi ska fixa gästernas transporter. men allt löser sig säkert.
alltombröllopet. tidning har kommits igår. med en extra dvd på köpet. ska nu titta på den tror jag.
Hej allahoppa!
Hur står det till med planeringen?