21 juli 2007
Hej
Undrade lite om vi ligger rätt med planeringen. vi har bokat kyrka transport ock lokal. Resten har vi funderat över i alla fall.
Hur långt har ni kommit som kommer att gifta sig i juli 2007?
Hej
Undrade lite om vi ligger rätt med planeringen. vi har bokat kyrka transport ock lokal. Resten har vi funderat över i alla fall.
Hur långt har ni kommit som kommer att gifta sig i juli 2007?
Bokat:
kyrka
lokal
övernattning
fotograf
transport
beställt klänning
Bestämt:
frisyr
+ frågat tärna,marsalk,toastmaster
färgtema
dukning,tror jag...
är färdig med hur inbj.kort och annat ska se ut. Håller på att tillverka själv i lagom takt.
Har kommit ganska långt med festprogrammet oxå.
gästlista
ett par hållpunkter under kvällen/dagen
sånger i kyrkan + dikt. Hoppas man får igenom detta bara...
köpt ringar & fyrverkeri
Är kanske ute i god tid kan tyckas men vi bor 60 mil ifrån platsen för bröllopet så det gäller att fixa det man kan så fort som möjligt känns det som, så man slipper stressa upp sig senare...
Ska snart försöka hitta frisör och någon att filma vigseln + någon som kan göra drömtårtan som jag är helt på det klara med hur den ska vara.
Bokat och bestämt:
Kyrka
Lokal
Hotell för bröllopsnatten
Bröllopsklänningen
skor (bruden)
tärna
marsalk
solister och sånger
hur ringarna ska se ut
gärstlistan
Gjort upp en preliminär budget
Och det är så långt vi hunnit än. Vi bor också ca 60 mil från där vi ska gifta oss.
Vi har även börjat skissa på hur inbjudningarna ska se ut.
Vi gifter oss den 21:a juli i Mariefred
När har ni tänkt skicka inbjudningarna?
Tanken är att skicka inbjudningarna till alla hjärtans dag. Tror det är bra att vara ute i god tid eftersom det ändå är mitt i semestern.
Nu har jag förresten också bokat frisör och make-up. Känns bra!
Jo har sett att en del ska skicka ut till alla hjärtans dag och funderar också på det pga semestern och gäster som har lång resväg.
Kul att du bokat det. Jag vet ännu inte om jag ska fixa sånt själv. Min faster kanske ska fixa mitt håt och smink.
Vad kostar frisyr o smink vet du det?
fyller 23 på er bröllopsdag :)
hihi
Ja, tänker att det är lika bra att skicka ut dem tidigt så folk har tid på sig. Börjar känna mig lite stressad över att få dem klara tills dess bara, hoppas jag hinner klart... Ofta bestämmer man ju semesterveckor och så rätt tidigt och hälften av våra gäster har ju precis som era 60 mil dit så där kan ju behövas en del planering...
Bra om man känner någon som kan hjälpa till med hår och smink. Men jag är rätt nöjd med priset måste jag säga. 2000:- för både hår och make-up. Då använder de i:d produkter till make-upen och till frisyren krävs en hel del löshår som jag får hyra av frisören. Då blir det bara 150:- för hyran av håret istället för ca 1500:- om jag skulle köpt det. Dessutom är det ju lite drygt att leta rätt på ett äkta löshår till bra pris,så jag är jättenöjd. Duktiga verkar de ju förstås också!
Hej! Vi gifter oss också den 21/7! Men vi har bara bokat kyrka och lokal än så länge! Resten tänker vi på i alla fall! :)
Heleneli
Men det låter ju bra :) då vet du vad du ska ta tag i sen när du väl gör det ;)
Har också en del saker jag tänker på :)
Vart ska ni gifta er?