• liesje

21 juli 2007

Hej

Undrade lite om vi ligger rätt med planeringen. vi har bokat kyrka transport ock lokal. Resten har vi funderat över i alla fall.
    Hur långt har ni kommit som kommer att gifta sig i juli 2007?

• Svar på tråden 21 juli 2007
  • söta

Daphne

JA det är alltid svårt att förklara men jag tycker att det låter snyggt.
    Vad bra att slippa köpa kuvert.

Jag gör också ett försök att förklara: Vi hade ett vitt pärlemorpapper som jag stämplade bröllop (i grått) på framsidan, i har jag två papper det översta är inbjudan och under det sitter ett informationsblad med lite praktisk information. Runt kortet knöt jag ett rosa band.

Kan lägga ut en bild senare, har inte tillgång till kameran nu.

Hoppas återigen att alla kommer fram i morgon.

• zoom

Hej Brudar!

Snart ska jag åka till stan och prova klänning. Det är andra gången, tänker bestämma mig nästan klart i dag och sen beställa nästa vecka. Det är nämligen ca 4 månader leverans...

Våra inbjudningar har kommit fram, men det är nästan ingen som hört av sig. Trodde nog farmor skulle ringa eller så. Men de gör kanske det närmre bröllopet.

• Daphne

söta

Det lät verkligen jätte vackert, gillar det med det rosa bandet :)

Våra inbjudningar verkar också ha kommit fram. fyra har tackat ja via gästboken på hemsidan och tre på msn. Sen så räknar jag kallt med att mor o far o systrar o svärföräldrar ska komma. så just nu har jag skrapat ihop 17 personer.. fast då har ju inte alla där tackat ja ;)

• Heleneli

Hallå hallå!

Idag ska vi boka bröllopsresa!!! :D :D Det blir till Hurghada i Egypten på det här hotellet: ving.se/book/bookMatrix.aspx?&categoryid=1&resortid=1000&hotelid=2390&moreinfo=true :)

Igår beställde jag papper (färdigvikta kort) till inbjudningarna så nu ska jag bara hitta ett snyggt mönstrat papper till själva inlagan. Är det någon av er som ska skicka med ett infobrev? Jag har tänkt att göra det och då inte skriva OSA och klädsel på inbjudan utan i infobladet.. Är det dumt tror ni? (Det blev mycket snyggare att inte ha det i inbjudan men det kanske inte är så praktiskt...) Vi kommer iofs inte skicka ut inbjudningarna förrän i april så det finns gott om tid till funderingar... :)

I går skulle vi ha åkt och titta på klänningar men m2b var tvungen att jobba.. :( Men han har loooovat att vi ska åka nästa helg. Jag kommer antagligen beställa en kina-klänning, men jag vill ut och prova lite ändå, det kan ju finnas en annan drömklänning! :)

Här finns lite bilder på min tilltänkta klänning, blommor och frisyrer: home.gamman.se/helena-mattias/index.asp&id=337

• Daphne

Heleneli

Åh vill också boka bröllopsresa ju.. Kul att åka till Egeypten det har vi också pratat lite om men det blir nog Grekland för oss :)

Det där med info brev tyckte jag lät som en bra idé. Undrarom inte det blir tydligare så..Själv så har vi våran info på hemsidan.

Verkligen jätte vacker klänning! Gillade dina ont i fötter skorna :)
    Ska du ha en annan klänning till dansen? Eller ni kankse inte ska ha någon dans?
    Jag vet nämligen inte hur jag ska göra. Har ett par andra skor men de är låga så då blir klänningen på tok för lång. + att det är ju alltid kul att få handla en klänning till :D

• Heleneli

Vi valde mellan Grekland, Kanarieöarna och Egypten... Grekland har vi båda varit i, han mer än jag, Kanarieöarna känns lite väl "Playa del Sol" (svt ikväll, hur kul som helst) för bröllopsresa (men gärna vanlig semester), så då blev det Egypten! Det ska vara galet varmt där i juli men vi planerar att ligga i vattnet eller sängen större delen av veckan! :D

Ont i fötterna-skorna är från din Sko, kostade typ 300 kronor! :D Jag kommer inte ha särskilt hög klack på mina brudskor heller så det blir ingen jätteskillnad... Kan knappt gå i klackar nämligen... Har inte hittat några sådana skor än, men har ett par här hemma som jag skulle kunna använda om det skulle behövas. Dans blir det, men samma klänning... Har inte funderat så noga på det där...

Nu ska vi åka och köpa målarfärg så vi kan måla om i matkällaren! :D

• Heleneli

Hinner inte skriva så mycket nu för det är läggdags nu. ;) Men jag ville bara tipsa dig Liesje om att man skriver antingen "den 21:a juli" eller "21 juli" inte :sta! :)

Jag har mailat www.smak.nu angående DJ, men inte fått svar än. Pratade med dem på bröllopsmässan i Malmö och de gav ett bra intryck. De kan ordna DJs över hela landet påstår de, så fråga dem!

Nu ha m2b krypit ner i sängen så nu får jag också sätta fart!

god natt!

• Heleneli

Åååh! Hurra! Nu har jag bokat bröllopsresan till Egypten! Känns så underbart härligt!!! Lite trist att jag måste resa i gamla efternamnet, men jaja, jag kommer ju vara fru, ha en make och en ring så det går nog bra i alla fall! :D

"Råkade" prova en jättfin klänning idag... Skulle bara titta lite men ägarinnan plockade fram så fina klänningar så jag var tvungen att prova dem! Den första jag provade var såå snygg! Det är Nixa 482, den som är halterneck på bilden: www.nixa.se/show_image.php&info= Den satt helt perfekt och var så snygg och så "jag"! Men jag har ju redan tänkt mig en annan klänning... en kinakopia som blir mycket billigare... Jaja, jag får fundera ett tag!

Jag är inne i världens lyckorus just nu! :D

• Finlands tjejen

hej har du bokat fotograf? Kan vara ganska fullt just denna tid. Tänkte bara så ni får den ni vill ha och den tiden ni vill ha.

• Heleneli

Jag? Ja, jag har bokat fotograf!

Svar på tråden 21 juli 2007