• liesje

21 juli 2007

Hej

Undrade lite om vi ligger rätt med planeringen. vi har bokat kyrka transport ock lokal. Resten har vi funderat över i alla fall.
    Hur långt har ni kommit som kommer att gifta sig i juli 2007?

• Svar på tråden 21 juli 2007
  • Heleneli

Hej igen!

Vad kul med nya "ansikten" i tråden! Visst har vi ett bra datum? :D

Bröllopsresa ja... Vi funderar och funderar... Vi kan bara vara borta en vecka så vi "kan" inte åka så långt (känns jobbigt att flyga 2 x 14 timmar på en vecka). Vi har varit inne på Egypten, men det ska ju vara galet varmt där mitt i sommaren. Sen funderar vi på Azorerna och Madiera men det är kanske inte så mycket sol och bad där, utan mer natur? Just nu är jag faktiskt inne på Kanarieöarna... Kanske inte så exotiskt och speciellt som jag egentligen vill ha det på bröllopsresan, men det är varmt, finns stränder och fina hotell där så why not? Ska bara övertyga den mycket mer beresta sambon om detta...

Om jag fick drömma fritt skulle jag vilja åka till Aruba (eller någon annan härlig ö i de trakterna) eller Mauritius...

Jag är också lärare och vi har lov vecka åtta! Då jädrar ska här planeras och pysslas! :D

• Hjärtan på tråd

Super bra datum tycker jag!
    Ska ni alla gifta er i Göteborg?

Jag har varit i Egypten i slutet på Juli och stördes inte av värmen, vi bilade runt men ska man till sol och bad så är Sharm el Shejk(tror att det stavas så) att rekommendera.

Är det inte regnperiod på Malaysia? Vi var inne på Maldiverna men där är det tydligen det, får nog sätta mig med en karta och se var alla orter ligger.
    Mauritius låter också härligt, det verkar som om alla härliga exotiska ställen börjar på M...

• Duchess

Jag har varit på Malta i juli, och även om det var varmt så var det jättefint! Både sol&bad och mycket annat att kolla på. Det kan jag rekommendera.

Jag har också hört mycket gott om Sardinien. Skulle vi få tid och pengar över till en liten bröllopsresa, så tror jag att Sardinien är ett tänkbart resmål.

• zoom

Heleneli -> Vi kan också bara vara borta en vecka och vet inte vart! Antingen vill vi väl åka på sol&bad-semester, men samtidigt vill vi uppleva saker. Funderar på Portugal för där har vi inte varit. Annars lockar Alperna, men då blir det ju en helt annan typ av semester. Dessutom har vi varit där...

Jag lade inbjudningarna på lådan i dag. Pirrigt!

• Daphne

Oj här hade det hänt mycket :)
    Vad kul att tråden verkligen har vaknat til liv och att det kommit nykomlingar :)
    Själv fixade jag ocg sambon klart alla inbjudningar igår så idag ska de postas. känns lite pirrigt men väldigt kul :)
    Här uppe i Umeå har de sportlov så sent som vecka 10 ;)

• Daphne

Håller på att läser till förskolelärare och är ute på praktik nu. Vad kul att det är några andra här som också är lärare :)

Läckö slott är så himlans vackert.. Vi brukade alltid på väg hem från danmark stanna där och äta köttbullar och potatis med lingonsylt och brunsås. Sen fick vi gå ner i källaren och kolla på skellettet :) *blir nostalgisk* Måste vara otroligt att få gifta sig där.

Vi har inte bestämt resa en men det blir nog Grekland.

• söta

Nu är inbjudningarna postade, hoppas att alla kommer fram i morgon så att ingen fastnar i posten. Det känns jätte härligt och vi blev sååå nöjda med resultatet. I dag har jag varit ute och provat klänningar, det finns ju så mycket att välja på. Jag har fastnat för KIK´s kollektion, gillar enkla, vill inte ha så mycket stenar och brodyr.

• Daphne

söta

Är det någon speciell klänning du fastnat för eller är hela kollektionen underbar? :)

Min klänning är också ganska enkel helt vit och bara ett svart band i midjan :)

Hoppas också att alla inbjudningar kommer fram och de blev bättre än vad jag hade väntat mig :D

• söta

Daphne

Jag har fastnat för halterneck klänningen med släp, och halternecktoppen bladranka med balkol med släp. Ska ta med mamma som smakråd på torsdag.

Jag har sett din klänning under någon annan länk och tycker den är jättefin.

Har du också gjort dina kort själv?

• Daphne

söta

Åh vad spännande! Det låter jätte vackert ju :)

Åh tack så mycket. Trivs bra i den men den behövs sys in lite. men man vet ju aldrig om man går upp lite i vikt så det får vänta tills lite närmare bröllopet :)

Ja vi gjorde våra kort själva.
    Köpte akvarell papper billigt på rusta och sen skrev vi ut själva texten med ett personligt (för oss) typsnitt.
    Vi vek akvarell pappret så att på framsidan står det Inbjudan och när man öppnar är själva texten och på baksidan skrev vi adressen. (billigare att inte köpa kuvert :) )
    Ja det blev finare än jag kan förklara. tog tyvärr inget kort men har kvar material hemma för att göra nya.
    Ja just det inbjudan texten och adressen klistrade jag fast på färgad kartong och så klippte jag ut så att det blev som en ram runt texten :)
    Oj vad långt detta mess blev...
    Har du nån bild på era inbjudningar och gjorde ni era själva?

Svar på tråden 21 juli 2007