• liesje

21 juli 2007

Hej

Undrade lite om vi ligger rätt med planeringen. vi har bokat kyrka transport ock lokal. Resten har vi funderat över i alla fall.
    Hur långt har ni kommit som kommer att gifta sig i juli 2007?

• Svar på tråden 21 juli 2007
  • Daphne

Duchess

Hihi det känns bra då behöver jag inte känna mig så ensam :)

Värst vad enkelt du har det för dig ;)
    Vad kul då blir ju verkligen vigseln personlig :)
    Och vad tryggt det måste kännas.

• söta

ljesje
    Tack, då ska jag ta mig dit på lördag, hoppas att de visar många klänningar. Det är där jag är nu i planeringen.

Betalade handpenning på vår resa i går. Det blir Malaysia. Ska bli så härligt.

• Daphne

liesje

wohoo toppen *känner mig välkommen*

Vilken fin hemsida ni har känns lite proffsigare än vår weddingannouncer sida ;)

Tror att jag lagt upp länken förut men här är den igen för dem som vill kolla:

karinochpeter.weddingannouncer.com/welcome.html

Låter mysigt att bila ner till Frankrike vi får väl hoppas att ni får lite pengar över till någon natt på hotell i alla fall ;)

• Heleneli

Hej tjejer

Det här kommer bli totalt osammanhängande för jag är SÅ trött! Jag bor nere i snökaosets Skåne. Den här gången är det faktiskt ganska jobbig. Det snöar inte längre men det blåser så det blir drivor på vägarna.

I onsdags förmiddag åkte jag upp till nordvästra Skåne för att hälsa på sambons kusin med familj och titta på klänningar. Skulle åka hem igår, men si det gick inte. Vägverket bönföll folk att inte ge sig ut på vägarna och det blåste så mycket att vi inte såg ut. Idag åkte jag hem, det tog 1 timma och 20 minuter, det är "bara" 20 minuter mer än vanligt. När jag kom hem möttes jag av enorma snödrivor. Det var bara att parkera bilen längs vägen, pulsa fram till trappen och sträcka mig efter snö skyffeln. Sen skottade jag i en timma för att få in bilen i garaget och för att komma in i huset. När jag var färdig tog det fem minuter innan plogen kom och plogade upp en snygg snövall på min nyskottade uppfart... Jag är heeeelt slut! M2b är på väg hem (han har varit i Norge och jobbat). Planet landade i tid på kastrup och i skrivande stund bör han sitta i en taxi på den här sidan öresundsbron. Tyvärr är det två stopp på hans väg hem eftersom det varit trafikolyckor... *suck*

En bra sak är i alla fall att papprena till inbjudningarna har kommit och jag har fått svar på mail från flera DJs som verkar intressanta! Om vägarna är farbara imorrn ska vi åka och titta på klänning!

Daphne! Fin hemsida! Har du köpt klänningen från 1koo? Jag kommer antagligen beställa min klänning därifrån sen! Hur lång tid tog det innan du fick den?

kul att vi bröjar bli många i tråden!

Jag bor i Eslöv i Skåne och gifter mig Vallentuna i Stockholm där sambon är uppväxt, jag är också uppväxt i Sthlm, men inte Vallentuna!

ne... nu måste jag lägga mig i soffan!

hörs!

• liesje

Daphne: vilken fin klänning! tycker att det är himla snygt med en sådan sidenband med liten färg! roligt med den bröllopsabc som ni har på hemsidan!

Heleneli: hoppas din m2b och du sittar på soffan nu och tar det lungt. Och att snön försvinnar snabbt så att det kan bli sommar (och den 21a juli!)

Imorgon och övermorgon ska jag på två bröllopsmässor! Ska bli så kul. Hoppas jag får mycket inspiration. m2b är i tyskland dock så jag får åka med tjejkompisar. ska även titta på ett hus som vi kanske vill köpa. spännande!

bröllopsmässigt har vi inte gjort någonting den här veckan, men men vi har väll 5 månader till..............

• liesje

Heleneli:
    Den här tycker jag var alra bäst!
    T Tal och spex hör kvällen till men all förnedring undanbes.
    Kan vi få använda den också?

• Daphne

Heleneli & liesje

Tack så mycket :) Jo klänningen är beställd från 1koo. Jag blev jätte nöjd med resultatet. jag tog i lite i midjemåttet men ytterst lite så den kanske behöver sys in lite om jag inte går upp nåt kilo. Det gick otroligt fort att få hem klänningen tog inte ens en månad och det hade gått snabbare om jag skrivit adressen med AO där det skulle vara ÅÄÖ. Men den kom till Sverige sen fick jag ringa till DHL och meddela rätt adress.

Jo jag har lånat vissa delar av en annan tjej här på BT men just den om tal och spex har jag hitta på själv och den får du gärna låna :)

• söta

Nu är kläningen köpt. Känns jätte härligt och bra. Känner mig supernöjd. Det blev Halterneck klänning med släp från KIK. Men nu kommer frågan slöja eller inte. Jag har inte varit inställd på slöja men nu vet jag inte. Ska ni ha slöja??

liesje/daphne
    Vilka fina hemsidor ni har, är det svårt och tidskrävande att arbeta fram dem?

• Daphne

söta
    Men tackar så mycket och grattis till brudklänningen :D
    Det där med slöja är svårt och sen när man väl fattat beslut om slöja eller inte kommer ju valet av längden materialet och detaljerna ;).. jag har inte lyckats bestämma mig än för hur jag ska göra..velar fram och tillbaks.

Vår hemsida var verkligen hur lätt som helst att göra..det är en färdig mal och så fyller man i.. kanske inte så jätte personlig i mallen men det är ju detaljerna som gör skillnaden texten och bilderna :)

• Mz Molly

Hej hej... gifter mig också den 21 juli. Eftersom jag bor i Stockholm men gifter mig i norrland ordnade jag så mycket jag bara kunde när jag var där i februari. (jag kommer tillbaka dit först veckan innan bröllopet). Så hitills har jag rätt bra koll på kyrka, kläder, frisör, blommor, lokal. Så det stora är klart och detaljerna tar jag eftersom .. ja och inbjudningarna är redan skickade för det är lång resa för många. Vet inte om jag har för bråttom men min kompis som gifte sig för någon månad sen var helt förstörd innan pga stressen så jag tänkte undvika det.

Svar på tråden 21 juli 2007