21 juli 2007
Hej
Undrade lite om vi ligger rätt med planeringen. vi har bokat kyrka transport ock lokal. Resten har vi funderat över i alla fall.
Hur långt har ni kommit som kommer att gifta sig i juli 2007?
Hej
Undrade lite om vi ligger rätt med planeringen. vi har bokat kyrka transport ock lokal. Resten har vi funderat över i alla fall.
Hur långt har ni kommit som kommer att gifta sig i juli 2007?
*kikar in*
Här har det äntligen hänt något konkret på bröllopsfronten: vi har skickat (de flesta) inbjudningskorten idag! Så från och med imorgon är det bara att hålla tummarna för att det ska börja komma positiva besked till våra värdar/toastmasters som tar emot anmälningarna! :)
Kakan2007: Låter jobbigt med strul med inbjudningskorten. För vår del är det vi själva som strulat - jag kan bara tänka mig hur knepigt det skulle varit om det hängt på någon annan... Du får hålla oss uppdaterade om hur det går!
Hej, jag får ju lite smått panik när jag läser era långa välplanerade avbockade listor...inser att vi ligger långt efter i vår planering. (Gifter oss den 21 Juli). Ska genast (eller tja imån) ta tag i denna biten...har beställt klänning idag iallafall...vi velar mellan två kyrkor...catering e klar, ring klar, ska beställa inbjudningskort denna v. annars e det inte mkt som e avbockat...hjälp.
Hej igen tjejer!
Det går så upp och ner i min planering! Igår fick jag vet att stället vi hade tänkt köpa tårta ifrån har semesterstängt när vi gifter oss, och det var reservstället! Ställe nummer ett har också stängt. Sen ringde jag cateringen vi har valt idag och de har också semseterstängt då. Så när jag kom hem nu i eftermiddags var allt skit... Solisten har inte hört av sig, jag har inte kunnat maila DJn, frisören har inte hört av sig och jag vet ingen bra florist.
Sen gjorde jag ett ryck! Har bokat tårtan på ett ställe som inte har stängt, har mailat DJn (mailen är hel igen hurra!), har hittat en florist som jag ska åka till på lördag, har hittat en reserv frisör (kanske, ska ringa igen imorrn och prata med den rätta tjejen också), fick mail från solisten med positivt besked och har kanske hittat en ny catering!
Pust! Äntligen! :D Säger som Petter: "Det går bra nu, kompis, det går bra nu" och "vinden har vänt, det är min tur nu"... Inte för att jag lyssnar så mycket på Petter, men det sätter sig... :D
Äsch! Skulle ju skriva mer!
Kakan, har ud bild på din klänning? Var har du beställt den?
Vad jobbigt med inbjudningarna! Jag skulle bli tokig! (jag kommer bli tokig om ca en månad när vi ska skicka ut våra, bara så ni vet...!) Våra gäster vet redan om att de kommer bli bjudna på bröllop 21/7 så jag har inte så bråttom! :)
Duchess! Vad kul att ha skickat korten! Är folk beredda på inbjudningarna?
Pottzy, var gifter du dig? Måste kännas skönt att ha cateringen klar. Det är mitt största stressmoment just nu!
Jag ligger inte så långt före... eller jo, men igår gjorde jag inte det... Vi har inte ens börjat med våra inbjudningar... Monogrammet är inte klart och jag har ingen aning om hur det går för kompisen som gör det... Ska nog fråga... :)
Hej tjejer!
Jag har beställt min klänning!!! iiiih! Lääängtar efter den! Läste om en tjej här på BT som hade fått sin kinaklänning förstört i posthanteringen så jag är ganska nervös också!
Annars rullar det på... DJ bokad, Catering hittad (m2b ska bara godkänna först.........), reservfrisör bokad, solist "bokad", tåran bokad och imorrn ska jag köpa papper till inbjudningar och vigselprogram!
Skor ja... jag är inte så mycket för skor så det kan hända att jag tar ett par som jag har... men jag har köpt ett par ballerinaskor att byta till om jag får ont i fötterna.
Kul med träffen på lördag Lisanne! Hoppas ni får trevligt och kan hjälpa varandra!
Hej allahoppa!
Hur står det till med planeringen?
Hej liesje
Här går det lite trögt med planeringen. Det beror mest på att jag har så mycket att göra i skolan just nu. Vi håller också på att planera en flytt så det är många bollar i luften.
En del gäster har redan tackat ja och är avbockade i gästlistan här på BT :)
Min mamma har lovat att fota i lokalen och maila mig bilderna så det hoppas jag hon gör snart så man kan börja planera hur man ska duka osv. :)
Ja just nu står det rätt stilla..men den här kursen är slut snart och då blir det nog mer fart på planerandet igen :D
Hej!
Hr står det också rätt stilla nu, det duggar in lite svar på inbjudingarna varje vecka. Roligt att våra vänner vill vara med och fira, var lite orolig när man lägger det mitt i mångas semester.
Jag går och grubblar på en sak och ni här kanske kan hjälpa mig. Vet inte hur jag ska göra med klänning till min tärna. Första tanken var att vi inte har råd att köpa en till henne utan att hon får ha vad hon vill, men ju mer jag tänker på det så är det fint med en tärna som matchar våra färger. Tänkte att en klänning som hon har användning för kanske kan vara som ett tack från oss.
Hur har ni gjort med deras klädsel?
Vad har ni gett dem som tack?
Söta.
Vi har ingen tärna.
Men det låter ju som en jättebra ide, tycker jag.
Att hon får den som tack :)
Det verkar som det tar sig bra för er, kul när man kan bocka av saker på listan... Jag har nu äntligen resten av pappren till inbjudningskorten och fått iväg några av de mest kritiska med akutposten i fredags kväll... pust & flämt! Det har varit ett par otåliga veckor... och tokig har jag nog varit Heleneli i ett par veckor nu över detta. I måndags var jag så sur på allt att jag gick in till chefen och sa att jag nog fick se mig om efter ett annat jobb om jag var tvungen att komma tillbaka till jobbet måndagen efter bröllopet. Jo,det är sant men det ligger mer bakom...semestern var droppen. Som tur var hanterade hon det på ett bra sätt och det ordnade sig utan att jag behövde säga upp mig... kommer förhoppningsvis le åt det minnet i framtiden men då var det blodigt allvar...
Min klänning är en Aspera 4042 och kan ses på www.parisette.se.
söta
Vi kommer sy upp en klänning till min tärna och den får hon ju sen. Är lite osäker på om vi ska ge någon mer present till henne. Kanske ngt litet isåfall. Klänningen kostar ju en del men hon har ju inte själv valt vare sig färg eller modell så inte vet jag om det är något som hon vill ha egentligen,men den blir nog fin...
Hej hej!
Jag tar mig friheten att lägga in en direktlänk till bilden på Kakans klänning: www.parisette.se/bilder/brud/aspera_bride/4042_front_stor.jpg
Vilken söt! Jättefin!!
Jag har varit hemma i Stockholm i helgen och bland annat beställt brudbuketten, tärnbuketter, näbbukett och corsage till brudgummen. Har ni marskalkar? Har han/de också corsage?
Mina tärnor kan råka slinka in här (och vet mitt nick) så jag kan tyvärr inte säga nåt om presenter. Min ena tärna är min syster och hon köper sin klänning själv, min andra tärna är en vän som inte använder den "typen" av klänning så ofta och som dessutom inte har så god ekonomi just nu så hennes klänning är vi med och betalar... Vi ska bara hitta en först... Allt är så dyyrt! Jag ställer inga stora krav på deras klänningar, men några har jag:
1. De får inte vara finare än jag! ;)
2. De måste trivas i den.
3. De får inte totalskära sig med varandra eller mig.
:)
Tycker din tanke låter bra söta!
Kakan, låter inte kul det där med chefen... Jag har tur som är lärare och har sommarlov (visserligen utan lön i år men ändå)!
Oj, så duktiga alla är på att hinna med bröllopsplaneringen...
Jag är en planerande människa i själ och hjärta, men tiden rinner iväg. Just nu är det två saker som vi måste lösa: fotograf (vi har en preliminär lösning som omfattar två olika fotografer, men vill gärna ha bara en), samt frisör&smink -vilket verkar jättesvårt att lösa :(
Vi har åtminstone turen att ha allt som hör till vigseln helt under kontroll. M2b's pappa är präst, en av mina bästa vänner är kantor, och några kompisar ur min kör (jag sjunger själv) ska sjunga på vigseln. Så jag försöker tänka på det positiva :)