• liesje

21 juli 2007

Hej

Undrade lite om vi ligger rätt med planeringen. vi har bokat kyrka transport ock lokal. Resten har vi funderat över i alla fall.
    Hur långt har ni kommit som kommer att gifta sig i juli 2007?

• Svar på tråden 21 juli 2007
  • Heleneli

Ojoj! Vad du har hunnit med!! (jo, det är jätteroligt att läsa!) Vi har bokat kyrka, lokal och fotograf. Jag vet vilken klänning jag vill ha, men har inte beställt den än (kinakopia). Vill prova lite andra klänningar först, bara för att liksom..

Sen har jag insett att jag har haft lite för höga tankar om min kära mor... Trodde ALDRIG att hon skulle tycka så mycket om allt. Men hon tycker om allt och ingenting, utan att jag ens har frågat henne. Vi kan inte ha catering, vi kan inte ha färgtema, jag kan inte ha 3 tärnor (visst är det många, men jag har funderat länge över det), vi kan inte ha bröllopstårta, jag kan inte ha bara axlar i kyrkan (det kan jag kanske ta med prästen...) och så vidare och så vidare och så vidare....

• liesje

Skrev precis en mycket långt inlägg igen, men den försvan aaarrggghhhh.

Jobbigt men mammorna! mina svärföräldrar har ungefär bestämt åt oss att vi ska bjuda tio av min blivandes släkt till, tjoho vad jag blev glad när min älskling valde att inte stå emot.........

Min mamma ville att jag skulle köpa en mycket dyrare klänning. Visst ger de också en del kronor, men vi står för det mesta och måste verkligen anstränga oss för att det ska gå ihop. Det var svårt att förstå för henne. Men till slut hittade vi en mycket fin klänning från märket valerie som vi blev båda nöjda med (kr 6000 excl tillbehör)

ska titta lite på gudstänstordningen nu. igen anning hur man ska gå till och planera en sådant..........några tips?

• Heleneli

Hej tjejer!
    Hur går det för er? Här har det stått lite stilla den här veckan... Jag har försökt få tag på en DJ men människan svarar inte på telefon och mail... Ska leta upp någon annan nästa vecka, om jag orkar. Har varit jättetrött den här veckan, orkar knappt någonting.

Jag har i alla fall börjat titta lite på bröllopsresan. Just nu är det Egypten som ligger etta på min lista, men jag vet inte.

Mamma har taggat ner lite nu. Jag ringde pappa och bad honom köpa en bröllopstidning till henne så hon kunde läsa på lite. Han köpte Allt om Bröllop tror jag och fick en film på köpet så han var jättenöjd med sig själv sen! :D Svärmor har varit aktiv också. Kontaktat lokalen (hennes väninna jobbar där) och ställt massa bra frågor och sånt. Hon tycker nog att det är jättekul att få fixa bröllop!

Nu ska jag sooooova!
    Hörs!

• Duchess

Vi har bokat om både kyrka, bröllopslokal och catering från 14 till 21 juli idag, så nu är det definitivt! :)

Vi har satt upp ett tidsschema för vad vi ska hinna ordna i februari (och månaderna framöver). Det känns bra, för det är lätt att känna sig överväldigad av allt som ska fixas. Gör man en sak i taget, och har en engagerad blivande make, så löser det sig nog!

• Daphne

Ojoj. Sitter och kämpar med mina inbjudningskort. Ja eller de går bra att göra men alla dessa adresser som man ska få tag i.. Dåligt planerat av mig som vanligt :)

• Heleneli

Idag har vi varit och köpt papper till prototyp till inbjudningarna! Ska sätta mig med det sen ikväll! Och så har vi tittat på RINGEN! Åååh så fin den är! Nu ska vi bara se till att få ett bra pris på den!

Tidschema borde jag också göra, men det blir svårt... M2b reser mycket i jobbet med kort varsel så det är knepigt att planera in saker som han ska göra... jaja... De flesta vet om att (och när) vi ska gifta oss så det är ingen panik med inbjudningarna än! :D

Nu måste jag städa lite medan det fortfarande är ljust!

• Hjärtan på tråd

Oj vad ni har kommit långt!!!
    Börjar få lite panik.. Har fått inlagan till våra kort(vilken vi har beställt färdigtryckt) samt stämpel som vi ska embossa på framsidan av korten.
    Embossingpulvret vi ska ha var slut så vi väntar på det och funderar på om vi ska låna värmepistol?!

Är lite nyfiken på om/var ni ska resa på bröllopsresa? Det verkar svårt att hitta något exotiskt ställe att resa till där det inte är regnperiod?

• hanoikarro

Här kommer ännu en brud som gifter sig på Läckö Slott. Här går det lite trögt med inbjudningarna, vi har svårt att bestämma färgtemat. Vi har bokat slottet, festlokalen, fotografen, köpt klänning och funderar nu på maten.
    Som bröllopsresa funderar vi på Mexico, hoppas isäfall hinna hem innan orkansäsongen börjar! Men håller med hjärtan på tråd om att det är svårt att hitta ett exotiskt ställe som funkar den här perioden.

• zoom

Hej!

Vi ska också gifta oss 21/7. Ok att jag hänger på?

• söta

Gör en liten paus i pysslandet med inbjudingarna, hoppas få iväg dem på tisdag. Är lärare så nu har jag en härlig lov vecka framför mig då jag ska få uträttat en del inför bröllopet har jag tänkt.

Vi har planer på att åka till Malaysia på bröllopsresa, har bokat flygstolar 25/7-11/8. Vi har inte bestämt oss till 100%.

Svar på tråden 21 juli 2007