21 juli 2007
Hej
Undrade lite om vi ligger rätt med planeringen. vi har bokat kyrka transport ock lokal. Resten har vi funderat över i alla fall.
Hur långt har ni kommit som kommer att gifta sig i juli 2007?
Hej
Undrade lite om vi ligger rätt med planeringen. vi har bokat kyrka transport ock lokal. Resten har vi funderat över i alla fall.
Hur långt har ni kommit som kommer att gifta sig i juli 2007?
Mz Molly
Vi har också redan skickat våra inbjudningar..vi har släkt och vänner som ska resa långa sträcker om de vill komma + att det är semester tider. Min faster brukar boka sin sommar resa till USA redan på hösten :) (men så tidigt skickade vi inte ur inbjudningarna..13 februari gick de iväg)
Vi ligger nog ganska lika i planeringen :)
Hej tjejer!
Det blev ingen titta-på-brudklänningar-och-kostymer-i-Vinslöv-resa igår. Det går troll i den resan! Vi skulle ha åkt förra helgen men sköt upp det eftersom sambon var tvungen att jobba. Meningen var att vi skulle åka igår, men i fredags fick sambon skräp i ögat och kunde inte få ut det... Istället blev ögat jätteirriterat och svullet och han kunde knappt titta... Så lördagen gick åt till att sitta i telefonköer i en timma för att få en tid på vårdcentralen (1 timma och en kvart senare) och sen sitta där och vänta i 45 min (från vår tid räknat) på att få gå in... Sen var det försent för att åka... Vi ska ringa och boka en tid i veckan så vi kan åka dit en vardag efter jobbet istället...
Idag borde jag förbereda mig inför nästa vecka i skolan, men istället har jag suttit och pysslat med ett infoblad som ska skickas med våra inbjudningar. Inbjudningarna kommer att gå ut i april någon gång och jag funderar på att sätta OSA till 1/6... är det för tidigt tycker ni? Vi ska ha buffé så det är ingen catering som behöver få besked eller så... Det är mest att jag vill veta! :D
Daphne: Hur är materialet i klänningen om du jämför med klänningar som säljs i svenska butiker? Om du har varit ock kännt på någon sådan... Hur ser din klänning ut i ryggen? Den jag vill ha har korsettsnörning. Fick du betala någon tull?
Jag ska ha tiara men inte slöja har jag tänkt!
Hej!
Vi gifter oss i juli och tja, kyrka, präst, transport, lokal, är klara. Hår bokat. Ringar önskade men ej köpta.. Klänning på G, har sytt om en äldre och håller på att byta ut dragkedja bak (är för tjock) mot en snörning, vilket i och för sig är finare tycks det mig som =) plus ärmarna är bortsprättade men nya trumpetärmar ej ditsydda..phu. Värd och värdinna klara. Inbjudningskorten klara och beställda ( kommer om en vecka). Såå just nu är planerna på färgsättning och dukning/ smyckning av lokalerna i grodd. Vad tror ni, vad har jag glömt?
Jo, musik på festen är klart, men tårtan är ett blankt kapitell so far.
Var i norrland tänker du gifta dig MzMolly?
Heleneli
Jag tycker att det är jätte bra material i klänningen och den är bra sydd också.
Jag har dragkedja i ryggen.
Jag fick inte betala någon tull alls men det var inget jag bad om utan jag behövde bara inte.. har hört någon annanstans att om de skriver gift så behöver man inte betala tull men jag vet faktist inte hur det där funkar egentligen.
Jag har också massa skolgrejor att ta tag i men det är så mycket roligare att hänga här på BT :)
Hopas ni kommer iväg på eran klänningprövnings tur snart :)
jag har varit påmässan i kungsälv i går och i alingsås i dag. Den i alingsås var jätte finnt och roligt. den i kungälv blev jag lite besviken över faktiskt.
Vi håller på titta på att köpa hus. mycket spännande. egentligen vill vi vänta tills allting med bröllopet har fixad sig (typ september) men så hittade vi en jätte mysigt hus i området som vi vill bo i. Hoppas att vi ändå kan få ihop pengarna till hela bröllopet. det löser sig nog säkert!! (hopas jag........)
vi måste fortfarande boka dj och fixa någon tårta. sedan har vi lite problem hur vi ska fixa gästernas transporter. men allt löser sig säkert.
alltombröllopet. tidning har kommits igår. med en extra dvd på köpet. ska nu titta på den tror jag.
Daphne, låter bra att det inte blev nån tull.. där sparar man ju lite... Jag kommer nog beställa klänningen till min syster som bor i USA så får hon packa om den och skicka hem den sen... Men då tar det ju massa extra tid och tänk om den försvinner på vägen!
liesje, kul med mässor, men synd att du blev besviken på den ena!
Vad spännande med hus!! På torsdag har vi bott i vårt hus i ett år. När vi började titta på hus var det bara för att vi skulle få lite erfarenhet på området... det första huset (av två) som vi tittade på sitter jag i... :) Så kan det gå! Håller tummarna för att ni får huset och att det löser sig med bröllop och allt!
Vi har nu två DJs som vi velar mellan och jag ska maila den ena för att få lite detaljer så snart min mail funkar igen... Den är nere sen igår och jag blir superrastlös på grund av det... *suck*
Imorrn ska vi titta på (och förhoppningsvis köpa) papper till inlagan i våra inbjudningar. Jag måste sätta mig och räkna ut hur mycket det behövs snart.
Det fanns ingen bra tid för att åka till brudklänningsaffären i veckan så vi satsar på lördag igen. Tredje gången gillt. Nån som är sugen på att spela på om vi kommer dit eller inte? :D
Lothis, vad duktigt att sy om klänningen själv! Snörning i ryggen är jättefint! :D Har ni bestämt mat till festen? Bar? Musik till vigseln? Tårta är blankt här med...!
Japp maten är bestämd, serveringspersonal förhoppningsvis klara.
Bar är ett problem för 1/2 släkten är glada i alkohol å fest medan andra 1/2 är kristna och glada i fester men utan alkohol. Själva kan vi inte tänka oss att vårt bröllop skulle stå utan rött vin eller öl till maten så so far är vi överens om att följa egna viljan. men sen.... Av respekt för ena halvan vill vi inte ha någon bar men ...tja vad är alternativet. Ev en likör / wiskey till kaffet å sen ?
Lättare är då musiken, en trubadix som mein blivande är kompis med har lovat att ställa upp!
Vigselmusiken jobbar jag på.
Lothis, du skriver att ni av respekt för hälften av gästerna inte vill ha bar. Är det så viktigt för dem? Jag har kristna vänner som inte dricker, men som inte har nåt emot att andra gör det.
Kan ni inte ha en bar som bara serverar öl och vin då? Så det inte blir en massa sprit?
Min mail kommer inte funka förrän på måndag så nu får jag försöka luska reda på vilken DJ det var jag ville ha... De sa att det började bli uppbokat nu nämligen...
Sådär, det var ett tag sen jag skrev men jag försöker hålla mig uppdaterad ändå!
Idag fick jag för första gången se och prova min brudklänning! Beställde den innan jul och nu så har den kommit. Det var lite pirrigt måste jag säga. Den dyraste klänningen man någonsin köpt är köpt utifrån ett foto...men det gick bra och den var lika fin, minst, som på bild!
Börjar tröttna rejält på våra inbjudningskort. En i sambons familj har hjälpt oss att trycka själva texten i korten. Jättesnällt förstås, bara det att han har hållt på med dem i 5 veckor nu...och jag som tänkte skicka ut dem till alla hjärtans dag. Har ringt 3 gånger och varje gång har det låtit som om de ska komma vilken dag som helst typ. Inte så att han är strulig som person eller så, men han fattar nog inte att det börjar bli hög tid nu. Detta trots att jag försökt påpeka detta flera gånger... Lite svårt att begära att han ska rappa på också eftersom han gör det gratis och på arbetstid... Ska ringa honom imorgon,igen, och fråga om jag kan få dem i början av veckan. Annars får jag skicka ut "Save the date" via mail eller något. Folk planerar ju sina semstrar!