Inlägg från: Lothis |Visa alla inlägg
  • Lothis

21 juli 2007

Hej!
    Vi gifter oss i juli och tja, kyrka, präst, transport, lokal, är klara. Hår bokat. Ringar önskade men ej köpta.. Klänning på G, har sytt om en äldre och håller på att byta ut dragkedja bak (är för tjock) mot en snörning, vilket i och för sig är finare tycks det mig som =) plus ärmarna är bortsprättade men nya trumpetärmar ej ditsydda..phu. Värd och värdinna klara. Inbjudningskorten klara och beställda ( kommer om en vecka). Såå just nu är planerna på färgsättning och dukning/ smyckning av lokalerna i grodd. Vad tror ni, vad har jag glömt?
    Jo, musik på festen är klart, men tårtan är ett blankt kapitell so far.

• Lothis

Var i norrland tänker du gifta dig MzMolly?

• Lothis

Japp maten är bestämd, serveringspersonal förhoppningsvis klara.
    Bar är ett problem för 1/2 släkten är glada i alkohol å fest medan andra 1/2 är kristna och glada i fester men utan alkohol. Själva kan vi inte tänka oss att vårt bröllop skulle stå utan rött vin eller öl till maten så so far är vi överens om att följa egna viljan. men sen.... Av respekt för ena halvan vill vi inte ha någon bar men ...tja vad är alternativet. Ev en likör / wiskey till kaffet å sen ?
    Lättare är då musiken, en trubadix som mein blivande är kompis med har lovat att ställa upp!
    Vigselmusiken jobbar jag på.

Svar på tråden 21 juli 2007