• liesje

21 juli 2007

Hej

Undrade lite om vi ligger rätt med planeringen. vi har bokat kyrka transport ock lokal. Resten har vi funderat över i alla fall.
    Hur långt har ni kommit som kommer att gifta sig i juli 2007?

• Svar på tråden 21 juli 2007
  • Heleneli

Vi gifter oss i Stockholmstrakten! Vill inte säga mer än, har en kompis som hänger här, men hon har inte fått höra nyheten ännu! :)

Ja, jag vet lite vad jag ska ta tag i... har fantasiplanerat en längre tid... Problemet är att nu måste jag bestämma mig... Man kan inte ha fyra olika buketter liksom... :D

Även jag bor en bra bit ifrån vigselorten!

• Daphne

Heleneli

Aha så det är på det viset :)
    Hihi själv har jag problem med vad jag ska ha i håret. Har gjort sex olika tiaror och en hårblomma. Fast om du har fyra buketter i handen samtidigt så kanske jag kan ha sex tiaror och en hårblomma samtidigt ;)

Va? bor ni alla i Umeå och ska ha bröllopet i Stockholm? (ca 60 mil) ;)

Eller vi ska ha det i Mariefred.

• Duchess

Hej tjejer! Jag har börjat kika i den här tråden efter att länge ha hållit till i 070714-gänget. Pga en krock med ett annat bröllop i vänkretsen så har vi till 99% bestämt oss för att flytta bröllopet till 21 juli. Det är en mental omställning att tänka sig ett annat datum, men det ska nog gå bra :)

Vi bor också i Umeå, men ska gifta oss i Linköping. Så även här är det planering på distans som gäller!

• Heleneli

Nix, bor inte i Umeå, men cirka 60 mil åt andra hållet från Stockholm! :)

Daphne, har du GJORT sex tiaror?? Duktigt! Jag har några jag velar mellan där... ska bestämma frisyr först bara (man kan tydligen inte ha 7 olika sådana heller )

Duchess, 21/7 är ett jättebra datum! Jag lovar! Sambon är nog inte lika övertygad... Han sa fel till sina päron när han berättade för dem... Tur att han är söt! ;)

• Daphne

Heleneli

Jo visst har jag gjort sex tiaror till o med på en o samma eftermiddag, Men det kanske säger en del om vilken kvalite det är på dem ;)

Om det är någon som vill se tiarorna finna de här:
    karinochpeter.weddingannouncer.com/photoalbums-20540.html

Duchess

21/7 är verkligen et super bra datum och dessutom så ska det vara strålande solsken heela dagen lång i hela landet ;)

• liesje

finna de är
    vilken ska du använda?

• Daphne

liesje

Åhh tack så mycket :D

Det vet jag inte än. Jag tycker att det är så himla kul att göra. Ska sätta mig strax och tillverka fler tänkte jag :)

• Heleneli

Ja tiarorna var jättefina! Vad duktig du är!

Vi har börjat berätta för folk och det känns sååååå skönt! Nu kan jag avslöja att vi bor i Skåne och ska gifta oss i Stockholm - Norrort!

• Daphne

Heleneli

Tackar bockar o bugar :D

Börjar oror mig lite för inbjudningarna.. vi tänkte ju skicka ut dem runt alla hjärtans dag..vet inte hur de ska se ut än..
    Är det någon som har ganska enkla inbjudningskort?

• liesje

Hej,

Idag har vi hunnit mycket igen! Känns så roligt när det bara flyttar på. Jag känner igen er känsla att det är svårt att bestämma sig för det enna och på så sätt bestämma att man inte väljer den andra möjligheten!

Idag har vi bestämt oss för cateringfirman. det blir göteborgs restaurang skola. känndes rätt att prata med henne. Dem verkade inte så dyrt profsigt och opersonligt som andra firma brukar vara. Hon var mer lite som en snäll farmor som hjälper en!

Vi skickade ut våra save-the-day-email för någon vecka sedan, de flesta gäster kommer från Holland.

Vi har även bestämd oss för hur inbjudningarna ska ser ut, grå kort med på utsidan en avbildning av stora stenar, insidan blir vit, med en vit embossing på en bit av korten som inte täcks av papret. På den vita kuverten kommer en samma embossingen fast i silver grå. Våra är ganska enkla att göra (tror vi) så det kan vara någonting för dig daphne. Om du vill kan jag skickar dig en email med bild. Det är mycket lätt att anpassa färgerna till era färger!

Vi tänkte använda samma kort/papper till resten av trycksakerna. Hela bröllopet kommer att ha färgtema: vit, grå och grönt. Vi kommer att ha festen på björkö vid havet med mycket klippor i närheten. Så vi ville ha lite havstema, dock tycker inte jag om blått! Men nu blir det bra tror jag. Gråa och vita stenar, Vita och gröna blommor, vita snäckor, vit linnen, grå löpare i mitten med matchande servetringar. grönna band om värmeljushällaren, och litet grönnt i mitten (vet ej hur buskarna heter, jag kommer från holland).

Vet ej om någon tycker att det är roligt att jag skriver allt men men..........

Vi har även hiitat vår kvinnliga präst som också vigdes våra kompisar i somras.

Klänningen är köpt, kyrka i Göteborg, båt för alla gäster till ön, lokalen på ön och fotografen (holländsk) är bokade.
    Min blivande har bokad sin jacket. champangen, röda vinnet och spritten är köpt.

Nu ska vi leta efter en bra dj i gbg trakterna, någon bra tips?

Känns roligt att vi nu är några som ska gifta oss på den 21. Som Heleneli sa till Duchess tidigare: Det blir en jätte bra dag!

Hur står det med era förberedningar? Mycket nyfiken!

Svar på tråden 21 juli 2007