Inlägg från: söta |Visa alla inlägg
  • söta

21 juli 2007

Gör en liten paus i pysslandet med inbjudingarna, hoppas få iväg dem på tisdag. Är lärare så nu har jag en härlig lov vecka framför mig då jag ska få uträttat en del inför bröllopet har jag tänkt.

Vi har planer på att åka till Malaysia på bröllopsresa, har bokat flygstolar 25/7-11/8. Vi har inte bestämt oss till 100%.

• söta

Nu är inbjudningarna postade, hoppas att alla kommer fram i morgon så att ingen fastnar i posten. Det känns jätte härligt och vi blev sååå nöjda med resultatet. I dag har jag varit ute och provat klänningar, det finns ju så mycket att välja på. Jag har fastnat för KIK´s kollektion, gillar enkla, vill inte ha så mycket stenar och brodyr.

• söta

Daphne

Jag har fastnat för halterneck klänningen med släp, och halternecktoppen bladranka med balkol med släp. Ska ta med mamma som smakråd på torsdag.

Jag har sett din klänning under någon annan länk och tycker den är jättefin.

Har du också gjort dina kort själv?

• söta

Daphne

JA det är alltid svårt att förklara men jag tycker att det låter snyggt.
    Vad bra att slippa köpa kuvert.

Jag gör också ett försök att förklara: Vi hade ett vitt pärlemorpapper som jag stämplade bröllop (i grått) på framsidan, i har jag två papper det översta är inbjudan och under det sitter ett informationsblad med lite praktisk information. Runt kortet knöt jag ett rosa band.

Kan lägga ut en bild senare, har inte tillgång till kameran nu.

Hoppas återigen att alla kommer fram i morgon.

• söta

liesje
    Minns att jag läst något om bröllopsmässa i kungälv. När är den?

• söta

ljesje
    Tack, då ska jag ta mig dit på lördag, hoppas att de visar många klänningar. Det är där jag är nu i planeringen.

Betalade handpenning på vår resa i går. Det blir Malaysia. Ska bli så härligt.

• söta

Nu är kläningen köpt. Känns jätte härligt och bra. Känner mig supernöjd. Det blev Halterneck klänning med släp från KIK. Men nu kommer frågan slöja eller inte. Jag har inte varit inställd på slöja men nu vet jag inte. Ska ni ha slöja??

liesje/daphne
    Vilka fina hemsidor ni har, är det svårt och tidskrävande att arbeta fram dem?

• söta

Hej!
    Hr står det också rätt stilla nu, det duggar in lite svar på inbjudingarna varje vecka. Roligt att våra vänner vill vara med och fira, var lite orolig när man lägger det mitt i mångas semester.

Jag går och grubblar på en sak och ni här kanske kan hjälpa mig. Vet inte hur jag ska göra med klänning till min tärna. Första tanken var att vi inte har råd att köpa en till henne utan att hon får ha vad hon vill, men ju mer jag tänker på det så är det fint med en tärna som matchar våra färger. Tänkte att en klänning som hon har användning för kanske kan vara som ett tack från oss.

Hur har ni gjort med deras klädsel?
    Vad har ni gett dem som tack?

Svar på tråden 21 juli 2007