Inlägg från: Heleneli |Visa alla inlägg
  • Heleneli

21 juli 2007

Hej! Vi gifter oss också den 21/7! Men vi har bara bokat kyrka och lokal än så länge! Resten tänker vi på i alla fall! :)

• Heleneli

Vi gifter oss i Stockholmstrakten! Vill inte säga mer än, har en kompis som hänger här, men hon har inte fått höra nyheten ännu! :)

Ja, jag vet lite vad jag ska ta tag i... har fantasiplanerat en längre tid... Problemet är att nu måste jag bestämma mig... Man kan inte ha fyra olika buketter liksom... :D

Även jag bor en bra bit ifrån vigselorten!

• Heleneli

Nix, bor inte i Umeå, men cirka 60 mil åt andra hållet från Stockholm! :)

Daphne, har du GJORT sex tiaror?? Duktigt! Jag har några jag velar mellan där... ska bestämma frisyr först bara (man kan tydligen inte ha 7 olika sådana heller )

Duchess, 21/7 är ett jättebra datum! Jag lovar! Sambon är nog inte lika övertygad... Han sa fel till sina päron när han berättade för dem... Tur att han är söt! ;)

• Heleneli

Ja tiarorna var jättefina! Vad duktig du är!

Vi har börjat berätta för folk och det känns sååååå skönt! Nu kan jag avslöja att vi bor i Skåne och ska gifta oss i Stockholm - Norrort!

• Heleneli

Ojoj! Vad du har hunnit med!! (jo, det är jätteroligt att läsa!) Vi har bokat kyrka, lokal och fotograf. Jag vet vilken klänning jag vill ha, men har inte beställt den än (kinakopia). Vill prova lite andra klänningar först, bara för att liksom..

Sen har jag insett att jag har haft lite för höga tankar om min kära mor... Trodde ALDRIG att hon skulle tycka så mycket om allt. Men hon tycker om allt och ingenting, utan att jag ens har frågat henne. Vi kan inte ha catering, vi kan inte ha färgtema, jag kan inte ha 3 tärnor (visst är det många, men jag har funderat länge över det), vi kan inte ha bröllopstårta, jag kan inte ha bara axlar i kyrkan (det kan jag kanske ta med prästen...) och så vidare och så vidare och så vidare....

• Heleneli

Hej tjejer!
    Hur går det för er? Här har det stått lite stilla den här veckan... Jag har försökt få tag på en DJ men människan svarar inte på telefon och mail... Ska leta upp någon annan nästa vecka, om jag orkar. Har varit jättetrött den här veckan, orkar knappt någonting.

Jag har i alla fall börjat titta lite på bröllopsresan. Just nu är det Egypten som ligger etta på min lista, men jag vet inte.

Mamma har taggat ner lite nu. Jag ringde pappa och bad honom köpa en bröllopstidning till henne så hon kunde läsa på lite. Han köpte Allt om Bröllop tror jag och fick en film på köpet så han var jättenöjd med sig själv sen! :D Svärmor har varit aktiv också. Kontaktat lokalen (hennes väninna jobbar där) och ställt massa bra frågor och sånt. Hon tycker nog att det är jättekul att få fixa bröllop!

Nu ska jag sooooova!
    Hörs!

• Heleneli

Idag har vi varit och köpt papper till prototyp till inbjudningarna! Ska sätta mig med det sen ikväll! Och så har vi tittat på RINGEN! Åååh så fin den är! Nu ska vi bara se till att få ett bra pris på den!

Tidschema borde jag också göra, men det blir svårt... M2b reser mycket i jobbet med kort varsel så det är knepigt att planera in saker som han ska göra... jaja... De flesta vet om att (och när) vi ska gifta oss så det är ingen panik med inbjudningarna än! :D

Nu måste jag städa lite medan det fortfarande är ljust!

• Heleneli

Hej igen!

Vad kul med nya "ansikten" i tråden! Visst har vi ett bra datum? :D

Bröllopsresa ja... Vi funderar och funderar... Vi kan bara vara borta en vecka så vi "kan" inte åka så långt (känns jobbigt att flyga 2 x 14 timmar på en vecka). Vi har varit inne på Egypten, men det ska ju vara galet varmt där mitt i sommaren. Sen funderar vi på Azorerna och Madiera men det är kanske inte så mycket sol och bad där, utan mer natur? Just nu är jag faktiskt inne på Kanarieöarna... Kanske inte så exotiskt och speciellt som jag egentligen vill ha det på bröllopsresan, men det är varmt, finns stränder och fina hotell där så why not? Ska bara övertyga den mycket mer beresta sambon om detta...

Om jag fick drömma fritt skulle jag vilja åka till Aruba (eller någon annan härlig ö i de trakterna) eller Mauritius...

Jag är också lärare och vi har lov vecka åtta! Då jädrar ska här planeras och pysslas! :D

• Heleneli

Hallå hallå!

Idag ska vi boka bröllopsresa!!! :D :D Det blir till Hurghada i Egypten på det här hotellet: ving.se/book/bookMatrix.aspx?&categoryid=1&resortid=1000&hotelid=2390&moreinfo=true :)

Igår beställde jag papper (färdigvikta kort) till inbjudningarna så nu ska jag bara hitta ett snyggt mönstrat papper till själva inlagan. Är det någon av er som ska skicka med ett infobrev? Jag har tänkt att göra det och då inte skriva OSA och klädsel på inbjudan utan i infobladet.. Är det dumt tror ni? (Det blev mycket snyggare att inte ha det i inbjudan men det kanske inte är så praktiskt...) Vi kommer iofs inte skicka ut inbjudningarna förrän i april så det finns gott om tid till funderingar... :)

I går skulle vi ha åkt och titta på klänningar men m2b var tvungen att jobba.. :( Men han har loooovat att vi ska åka nästa helg. Jag kommer antagligen beställa en kina-klänning, men jag vill ut och prova lite ändå, det kan ju finnas en annan drömklänning! :)

Här finns lite bilder på min tilltänkta klänning, blommor och frisyrer: home.gamman.se/helena-mattias/index.asp&id=337

• Heleneli

Vi valde mellan Grekland, Kanarieöarna och Egypten... Grekland har vi båda varit i, han mer än jag, Kanarieöarna känns lite väl "Playa del Sol" (svt ikväll, hur kul som helst) för bröllopsresa (men gärna vanlig semester), så då blev det Egypten! Det ska vara galet varmt där i juli men vi planerar att ligga i vattnet eller sängen större delen av veckan! :D

Ont i fötterna-skorna är från din Sko, kostade typ 300 kronor! :D Jag kommer inte ha särskilt hög klack på mina brudskor heller så det blir ingen jätteskillnad... Kan knappt gå i klackar nämligen... Har inte hittat några sådana skor än, men har ett par här hemma som jag skulle kunna använda om det skulle behövas. Dans blir det, men samma klänning... Har inte funderat så noga på det där...

Nu ska vi åka och köpa målarfärg så vi kan måla om i matkällaren! :D

• Heleneli

Hinner inte skriva så mycket nu för det är läggdags nu. ;) Men jag ville bara tipsa dig Liesje om att man skriver antingen "den 21:a juli" eller "21 juli" inte :sta! :)

Jag har mailat www.smak.nu angående DJ, men inte fått svar än. Pratade med dem på bröllopsmässan i Malmö och de gav ett bra intryck. De kan ordna DJs över hela landet påstår de, så fråga dem!

Nu ha m2b krypit ner i sängen så nu får jag också sätta fart!

god natt!

• Heleneli

Åååh! Hurra! Nu har jag bokat bröllopsresan till Egypten! Känns så underbart härligt!!! Lite trist att jag måste resa i gamla efternamnet, men jaja, jag kommer ju vara fru, ha en make och en ring så det går nog bra i alla fall! :D

"Råkade" prova en jättfin klänning idag... Skulle bara titta lite men ägarinnan plockade fram så fina klänningar så jag var tvungen att prova dem! Den första jag provade var såå snygg! Det är Nixa 482, den som är halterneck på bilden: www.nixa.se/show_image.php&info= Den satt helt perfekt och var så snygg och så "jag"! Men jag har ju redan tänkt mig en annan klänning... en kinakopia som blir mycket billigare... Jaja, jag får fundera ett tag!

Jag är inne i världens lyckorus just nu! :D

• Heleneli

Jag? Ja, jag har bokat fotograf!

• Heleneli

Hej tjejer

Det här kommer bli totalt osammanhängande för jag är SÅ trött! Jag bor nere i snökaosets Skåne. Den här gången är det faktiskt ganska jobbig. Det snöar inte längre men det blåser så det blir drivor på vägarna.

I onsdags förmiddag åkte jag upp till nordvästra Skåne för att hälsa på sambons kusin med familj och titta på klänningar. Skulle åka hem igår, men si det gick inte. Vägverket bönföll folk att inte ge sig ut på vägarna och det blåste så mycket att vi inte såg ut. Idag åkte jag hem, det tog 1 timma och 20 minuter, det är "bara" 20 minuter mer än vanligt. När jag kom hem möttes jag av enorma snödrivor. Det var bara att parkera bilen längs vägen, pulsa fram till trappen och sträcka mig efter snö skyffeln. Sen skottade jag i en timma för att få in bilen i garaget och för att komma in i huset. När jag var färdig tog det fem minuter innan plogen kom och plogade upp en snygg snövall på min nyskottade uppfart... Jag är heeeelt slut! M2b är på väg hem (han har varit i Norge och jobbat). Planet landade i tid på kastrup och i skrivande stund bör han sitta i en taxi på den här sidan öresundsbron. Tyvärr är det två stopp på hans väg hem eftersom det varit trafikolyckor... *suck*

En bra sak är i alla fall att papprena till inbjudningarna har kommit och jag har fått svar på mail från flera DJs som verkar intressanta! Om vägarna är farbara imorrn ska vi åka och titta på klänning!

Daphne! Fin hemsida! Har du köpt klänningen från 1koo? Jag kommer antagligen beställa min klänning därifrån sen! Hur lång tid tog det innan du fick den?

kul att vi bröjar bli många i tråden!

Jag bor i Eslöv i Skåne och gifter mig Vallentuna i Stockholm där sambon är uppväxt, jag är också uppväxt i Sthlm, men inte Vallentuna!

ne... nu måste jag lägga mig i soffan!

hörs!

• Heleneli

Hej tjejer!

Det blev ingen titta-på-brudklänningar-och-kostymer-i-Vinslöv-resa igår. Det går troll i den resan! Vi skulle ha åkt förra helgen men sköt upp det eftersom sambon var tvungen att jobba. Meningen var att vi skulle åka igår, men i fredags fick sambon skräp i ögat och kunde inte få ut det... Istället blev ögat jätteirriterat och svullet och han kunde knappt titta... Så lördagen gick åt till att sitta i telefonköer i en timma för att få en tid på vårdcentralen (1 timma och en kvart senare) och sen sitta där och vänta i 45 min (från vår tid räknat) på att få gå in... Sen var det försent för att åka... Vi ska ringa och boka en tid i veckan så vi kan åka dit en vardag efter jobbet istället...

Idag borde jag förbereda mig inför nästa vecka i skolan, men istället har jag suttit och pysslat med ett infoblad som ska skickas med våra inbjudningar. Inbjudningarna kommer att gå ut i april någon gång och jag funderar på att sätta OSA till 1/6... är det för tidigt tycker ni? Vi ska ha buffé så det är ingen catering som behöver få besked eller så... Det är mest att jag vill veta! :D

Daphne: Hur är materialet i klänningen om du jämför med klänningar som säljs i svenska butiker? Om du har varit ock kännt på någon sådan... Hur ser din klänning ut i ryggen? Den jag vill ha har korsettsnörning. Fick du betala någon tull?

Jag ska ha tiara men inte slöja har jag tänkt!

• Heleneli

Daphne, låter bra att det inte blev nån tull.. där sparar man ju lite... Jag kommer nog beställa klänningen till min syster som bor i USA så får hon packa om den och skicka hem den sen... Men då tar det ju massa extra tid och tänk om den försvinner på vägen!

liesje, kul med mässor, men synd att du blev besviken på den ena!
    Vad spännande med hus!! På torsdag har vi bott i vårt hus i ett år. När vi började titta på hus var det bara för att vi skulle få lite erfarenhet på området... det första huset (av två) som vi tittade på sitter jag i... :) Så kan det gå! Håller tummarna för att ni får huset och att det löser sig med bröllop och allt!

Vi har nu två DJs som vi velar mellan och jag ska maila den ena för att få lite detaljer så snart min mail funkar igen... Den är nere sen igår och jag blir superrastlös på grund av det... *suck*

Imorrn ska vi titta på (och förhoppningsvis köpa) papper till inlagan i våra inbjudningar. Jag måste sätta mig och räkna ut hur mycket det behövs snart.

Det fanns ingen bra tid för att åka till brudklänningsaffären i veckan så vi satsar på lördag igen. Tredje gången gillt. Nån som är sugen på att spela på om vi kommer dit eller inte? :D

Lothis, vad duktigt att sy om klänningen själv! Snörning i ryggen är jättefint! :D Har ni bestämt mat till festen? Bar? Musik till vigseln? Tårta är blankt här med...!

• Heleneli

Lothis, du skriver att ni av respekt för hälften av gästerna inte vill ha bar. Är det så viktigt för dem? Jag har kristna vänner som inte dricker, men som inte har nåt emot att andra gör det.

Kan ni inte ha en bar som bara serverar öl och vin då? Så det inte blir en massa sprit?

Min mail kommer inte funka förrän på måndag så nu får jag försöka luska reda på vilken DJ det var jag ville ha... De sa att det började bli uppbokat nu nämligen...

• Heleneli

Hej igen tjejer!
    Det går så upp och ner i min planering! Igår fick jag vet att stället vi hade tänkt köpa tårta ifrån har semesterstängt när vi gifter oss, och det var reservstället! Ställe nummer ett har också stängt. Sen ringde jag cateringen vi har valt idag och de har också semseterstängt då. Så när jag kom hem nu i eftermiddags var allt skit... Solisten har inte hört av sig, jag har inte kunnat maila DJn, frisören har inte hört av sig och jag vet ingen bra florist.

Sen gjorde jag ett ryck! Har bokat tårtan på ett ställe som inte har stängt, har mailat DJn (mailen är hel igen hurra!), har hittat en florist som jag ska åka till på lördag, har hittat en reserv frisör (kanske, ska ringa igen imorrn och prata med den rätta tjejen också), fick mail från solisten med positivt besked och har kanske hittat en ny catering!
    Pust! Äntligen! :D Säger som Petter: "Det går bra nu, kompis, det går bra nu" och "vinden har vänt, det är min tur nu"... Inte för att jag lyssnar så mycket på Petter, men det sätter sig... :D

• Heleneli

Äsch! Skulle ju skriva mer!

Kakan, har ud bild på din klänning? Var har du beställt den?
    Vad jobbigt med inbjudningarna! Jag skulle bli tokig! (jag kommer bli tokig om ca en månad när vi ska skicka ut våra, bara så ni vet...!) Våra gäster vet redan om att de kommer bli bjudna på bröllop 21/7 så jag har inte så bråttom! :)

Duchess! Vad kul att ha skickat korten! Är folk beredda på inbjudningarna?

Pottzy, var gifter du dig? Måste kännas skönt att ha cateringen klar. Det är mitt största stressmoment just nu!
    Jag ligger inte så långt före... eller jo, men igår gjorde jag inte det... Vi har inte ens börjat med våra inbjudningar... Monogrammet är inte klart och jag har ingen aning om hur det går för kompisen som gör det... Ska nog fråga... :)

• Heleneli

Hej tjejer!

Jag har beställt min klänning!!! iiiih! Lääängtar efter den! Läste om en tjej här på BT som hade fått sin kinaklänning förstört i posthanteringen så jag är ganska nervös också!

Annars rullar det på... DJ bokad, Catering hittad (m2b ska bara godkänna först.........), reservfrisör bokad, solist "bokad", tåran bokad och imorrn ska jag köpa papper till inbjudningar och vigselprogram!

Skor ja... jag är inte så mycket för skor så det kan hända att jag tar ett par som jag har... men jag har köpt ett par ballerinaskor att byta till om jag får ont i fötterna.

Kul med träffen på lördag Lisanne! Hoppas ni får trevligt och kan hjälpa varandra!

Svar på tråden 21 juli 2007