Inlägg från: Duchess |Visa alla inlägg
  • Duchess

21 juli 2007

Hej tjejer! Jag har börjat kika i den här tråden efter att länge ha hållit till i 070714-gänget. Pga en krock med ett annat bröllop i vänkretsen så har vi till 99% bestämt oss för att flytta bröllopet till 21 juli. Det är en mental omställning att tänka sig ett annat datum, men det ska nog gå bra :)

Vi bor också i Umeå, men ska gifta oss i Linköping. Så även här är det planering på distans som gäller!

• Duchess

Vi har bokat om både kyrka, bröllopslokal och catering från 14 till 21 juli idag, så nu är det definitivt! :)

Vi har satt upp ett tidsschema för vad vi ska hinna ordna i februari (och månaderna framöver). Det känns bra, för det är lätt att känna sig överväldigad av allt som ska fixas. Gör man en sak i taget, och har en engagerad blivande make, så löser det sig nog!

• Duchess

Jag har varit på Malta i juli, och även om det var varmt så var det jättefint! Både sol&bad och mycket annat att kolla på. Det kan jag rekommendera.

Jag har också hört mycket gott om Sardinien. Skulle vi få tid och pengar över till en liten bröllopsresa, så tror jag att Sardinien är ett tänkbart resmål.

• Duchess

Fotograf, ja...

Vi hade ett hett tips som vi trodde mycket på, men av olika anledningar gick det i stöpet. Så nu får vi börjar leta efter en bra fotograf - eller kanske rättare sagt den bästa fotograf man kan hitta som inte är uppbokad...

• Duchess

Daphne: Då är vi minst två som bor i Umeå :)

Vi har en lösning på gång i fotograffrågan, och det känns jättebra. Nu är det frisör&smink som ska ordnas, sen känns det bra. Resten löser sig.

Vi har det så bra ordnat att min sambos pappa är präst och en av mina bästa vänner är kantor, så vi behöver bara låna nyckel till kyrkan och löser resten själv! :D

• Duchess

*kikar in*

Här har det äntligen hänt något konkret på bröllopsfronten: vi har skickat (de flesta) inbjudningskorten idag! Så från och med imorgon är det bara att hålla tummarna för att det ska börja komma positiva besked till våra värdar/toastmasters som tar emot anmälningarna! :)

Kakan2007: Låter jobbigt med strul med inbjudningskorten. För vår del är det vi själva som strulat - jag kan bara tänka mig hur knepigt det skulle varit om det hängt på någon annan... Du får hålla oss uppdaterade om hur det går!

• Duchess

Oj, så duktiga alla är på att hinna med bröllopsplaneringen...

Jag är en planerande människa i själ och hjärta, men tiden rinner iväg. Just nu är det två saker som vi måste lösa: fotograf (vi har en preliminär lösning som omfattar två olika fotografer, men vill gärna ha bara en), samt frisör&smink -vilket verkar jättesvårt att lösa :(

Vi har åtminstone turen att ha allt som hör till vigseln helt under kontroll. M2b's pappa är präst, en av mina bästa vänner är kantor, och några kompisar ur min kör (jag sjunger själv) ska sjunga på vigseln. Så jag försöker tänka på det positiva :)

Svar på tråden 21 juli 2007