Inlägg från: Daphne |Visa alla inlägg
  • Daphne

21 juli 2007

Håller på att läser till förskolelärare och är ute på praktik nu. Vad kul att det är några andra här som också är lärare :)

Läckö slott är så himlans vackert.. Vi brukade alltid på väg hem från danmark stanna där och äta köttbullar och potatis med lingonsylt och brunsås. Sen fick vi gå ner i källaren och kolla på skellettet :) *blir nostalgisk* Måste vara otroligt att få gifta sig där.

Vi har inte bestämt resa en men det blir nog Grekland.

• Daphne

söta

Är det någon speciell klänning du fastnat för eller är hela kollektionen underbar? :)

Min klänning är också ganska enkel helt vit och bara ett svart band i midjan :)

Hoppas också att alla inbjudningar kommer fram och de blev bättre än vad jag hade väntat mig :D

• Daphne

söta

Åh vad spännande! Det låter jätte vackert ju :)

Åh tack så mycket. Trivs bra i den men den behövs sys in lite. men man vet ju aldrig om man går upp lite i vikt så det får vänta tills lite närmare bröllopet :)

Ja vi gjorde våra kort själva.
    Köpte akvarell papper billigt på rusta och sen skrev vi ut själva texten med ett personligt (för oss) typsnitt.
    Vi vek akvarell pappret så att på framsidan står det Inbjudan och när man öppnar är själva texten och på baksidan skrev vi adressen. (billigare att inte köpa kuvert :) )
    Ja det blev finare än jag kan förklara. tog tyvärr inget kort men har kvar material hemma för att göra nya.
    Ja just det inbjudan texten och adressen klistrade jag fast på färgad kartong och så klippte jag ut så att det blev som en ram runt texten :)
    Oj vad långt detta mess blev...
    Har du nån bild på era inbjudningar och gjorde ni era själva?

• Daphne

söta

Det lät verkligen jätte vackert, gillar det med det rosa bandet :)

Våra inbjudningar verkar också ha kommit fram. fyra har tackat ja via gästboken på hemsidan och tre på msn. Sen så räknar jag kallt med att mor o far o systrar o svärföräldrar ska komma. så just nu har jag skrapat ihop 17 personer.. fast då har ju inte alla där tackat ja ;)

• Daphne

Heleneli

Åh vill också boka bröllopsresa ju.. Kul att åka till Egeypten det har vi också pratat lite om men det blir nog Grekland för oss :)

Det där med info brev tyckte jag lät som en bra idé. Undrarom inte det blir tydligare så..Själv så har vi våran info på hemsidan.

Verkligen jätte vacker klänning! Gillade dina ont i fötter skorna :)
    Ska du ha en annan klänning till dansen? Eller ni kankse inte ska ha någon dans?
    Jag vet nämligen inte hur jag ska göra. Har ett par andra skor men de är låga så då blir klänningen på tok för lång. + att det är ju alltid kul att få handla en klänning till :D

• Daphne

Jag tror inte jag ska ha någon fotograf..Vi har kompisar som är välldigt duktiga både på foto och på att filma.. Och de har bra utrustning så det känns tryggt att de ska fota o filma.. och eftersom det är digitalt så ser man ju resultatet direkt och kan ta hur mycket bilder som helst.. ja ända tills man är nöjd :)
    Och om man vill ha fotot på canvas duk går ju det att beställa i flertalet fotoaffärer :)

Heleneli
    Jätte vacker klänning :)

• Daphne

Wohoo :D
    Nu är bröllopsresan bokad..vi åker till Parga i Grekland :)
    Vi har även lämnat in våra ringar idag. Min sambos ring blir en vanlig slät ring som vi smälter ner av några gamla ringar från släkten. Jag vill återanvända min gamelfasters gamla ring så jag hoppas verkligen att den går att minska lite och att den går att bukta ut . De ska ringa i nästa vecka och berätta hur det går..

Vad kul att se att så många börjar hitta hit :D

zoom
    Grattis till klänningen...du har möjligtvis ingen bild på den? *nyfiken* :)

Oj en sak till undrar jag.. bor ni alla i Göteborg? Har sett att tråden är just för Göteborg men jag hoppas att det inte gör något att jag som bor i Umeå och ska gifta mig i Mariefred hänger här :).. Jag har bott i Göteborg i ca 4 år så jag har ju lite koppling dit ;)

• Daphne

Duchess

Hihi det känns bra då behöver jag inte känna mig så ensam :)

Värst vad enkelt du har det för dig ;)
    Vad kul då blir ju verkligen vigseln personlig :)
    Och vad tryggt det måste kännas.

• Daphne

liesje

wohoo toppen *känner mig välkommen*

Vilken fin hemsida ni har känns lite proffsigare än vår weddingannouncer sida ;)

Tror att jag lagt upp länken förut men här är den igen för dem som vill kolla:

karinochpeter.weddingannouncer.com/welcome.html

Låter mysigt att bila ner till Frankrike vi får väl hoppas att ni får lite pengar över till någon natt på hotell i alla fall ;)

• Daphne

Heleneli & liesje

Tack så mycket :) Jo klänningen är beställd från 1koo. Jag blev jätte nöjd med resultatet. jag tog i lite i midjemåttet men ytterst lite så den kanske behöver sys in lite om jag inte går upp nåt kilo. Det gick otroligt fort att få hem klänningen tog inte ens en månad och det hade gått snabbare om jag skrivit adressen med AO där det skulle vara ÅÄÖ. Men den kom till Sverige sen fick jag ringa till DHL och meddela rätt adress.

Jo jag har lånat vissa delar av en annan tjej här på BT men just den om tal och spex har jag hitta på själv och den får du gärna låna :)

• Daphne

söta
    Men tackar så mycket och grattis till brudklänningen :D
    Det där med slöja är svårt och sen när man väl fattat beslut om slöja eller inte kommer ju valet av längden materialet och detaljerna ;).. jag har inte lyckats bestämma mig än för hur jag ska göra..velar fram och tillbaks.

Vår hemsida var verkligen hur lätt som helst att göra..det är en färdig mal och så fyller man i.. kanske inte så jätte personlig i mallen men det är ju detaljerna som gör skillnaden texten och bilderna :)

• Daphne

Mz Molly

Vi har också redan skickat våra inbjudningar..vi har släkt och vänner som ska resa långa sträcker om de vill komma + att det är semester tider. Min faster brukar boka sin sommar resa till USA redan på hösten :) (men så tidigt skickade vi inte ur inbjudningarna..13 februari gick de iväg)
    Vi ligger nog ganska lika i planeringen :)

• Daphne

Heleneli

Jag tycker att det är jätte bra material i klänningen och den är bra sydd också.
    Jag har dragkedja i ryggen.
    Jag fick inte betala någon tull alls men det var inget jag bad om utan jag behövde bara inte.. har hört någon annanstans att om de skriver gift så behöver man inte betala tull men jag vet faktist inte hur det där funkar egentligen.
    Jag har också massa skolgrejor att ta tag i men det är så mycket roligare att hänga här på BT :)
    Hopas ni kommer iväg på eran klänningprövnings tur snart :)

• Daphne

Hej liesje
    Här går det lite trögt med planeringen. Det beror mest på att jag har så mycket att göra i skolan just nu. Vi håller också på att planera en flytt så det är många bollar i luften.
    En del gäster har redan tackat ja och är avbockade i gästlistan här på BT :)
    Min mamma har lovat att fota i lokalen och maila mig bilderna så det hoppas jag hon gör snart så man kan börja planera hur man ska duka osv. :)
    Ja just nu står det rätt stilla..men den här kursen är slut snart och då blir det nog mer fart på planerandet igen :D

Svar på tråden 21 juli 2007