• Andie

Sluta hacka på varandra!!!!

Nu har jag suttit här och läst en mängd med trådar. Och min slutsats är att det finns väldigt många trångsynta och oförstående människor här på BT.
    Jag tycker att det är väldigt mycket folk som hackar på varandra och blir sura för att någon har en annorlunda åsikt.
    Detta gör mig nu så upprör att jag vill påpeka detta!
    Det är tråkigt att detta forum blivit så här(det har blivit mer på senare tid)för det är väl meningen att vi alla ska utbyta idéer med varandra och få insperation till våra stundande bröllop. Inte bli trackade för att ett litet stavfel uppstår eller att man vill tycker att det är ok med betalbar osv.

Det har nästan gått så långt att jag funderar på att överge denna site för att hitta ett trevligar forum att vara i.
    Och vart finns alla killar? Jag vet att tjejer kan bli så här när de flockas i mängd så jag efterlyser karlas deltagande i forumet!!!!

Nu undar jag om det är fler som har reagerat på detta? Och sen undrar jag vad vi kan göra för att göra forumet till en trevligare plats på internet? För vi vill väl ha fler meddlemar som kan dela med sig av det som de har att erbjuda!? För som ny deltagare så kanske man backar för att skriva pga stämningen som är i trådarna. Inte så kul att ge sig in i diskussioner när alla är negativ och elaka mot varandra då och då!

Så nu har jag skrivit vad jag tycker och ni kan bli upprörda över detta men det är som sagt inte kul att det hela tiden hackas på varandra här på forumet!

• Svar på tråden Sluta hacka på varandra!!!!
  • Fru Cinderella

Jag håller med dig till punkt och pricka. Men tyvärr så är det nog svårt att få ALLA att hålla sams. Så är det ju i alla vänskapskretsar, arbetsplatser etc.

Tyvärr så tror jag nog att det i stort sett alltid vart så här på BT.. det verkar vara så i alla fall och samma negativa disskussioner återkommer alltid med jämna mellanrum.

Mitt tips är att inte läsa de trådarna om man inte vill ta del av det.

Att lämna BT?! ja det är en lösning som ett flertal trevliga tjejer här har gjort. Men det det gör ju egentligen ingen skillnad i längden.

Ang. alla killar. De är väl kanske inte så intresserade av att sitta och planera vilket material och färg rosetterna runt vinflaskorna ska vara i. Tror planerar-genen mer ligger hos oss tjejer.

• Fru Calice

Håller med. Har sett fler trådar med "hack" i nu än vad jag såg för något år sedan.

Tänker så här - om någon undrar över något i en tråd eller säger något, så behöver ju inte alla de som går i taket över det svara. Istället kan man helt enkelt strunta i den tråden.

(Sen är det ju väldigt svårt att skriva något negativt oxå. För själv kanske man inte menar något så hårt som den andra läser in. Utan att höra vilket tonfall det är menat att "läsas" i blir det lätt missförstånd.)

Säger som Andie säger - stötta och uppmuntra varandra istället för att reta upp varandra! *Kram*

• Sister of the Night

Jag tycker din reaktion känns sund! :)

Visst kan man ha olika åsikter och visst kan en del framförda åsikter ligga ganska långt ifrån den ståndpunkt man själv representerar, men det är ändå viktigt att hålla en "värdig ton" i det man lägger fram.
    Att uttrycka sig på ett sätt som kränker andra ger visserligen egentligen mest en fingervisning om var man befinner sig i sin egen utveckling, men tyvärr så skapar det ju också -i värsta fall- många sårade känslor på vägen.... precis som du belyser.

Det vill man ju undvika.

Sedan kan ju ingen människa kräva att man ska tycka samma sak i allt - det är ju helt omöjligt att uppnå! Men som sagt, det är ju en helt annan fråga.

• Marskatt

VAD man tycker är en sak - HUR man gör det är en helt annan...

• jeli81

Jag håller med dig Ts!!

Visst man kan ju undvika att läsa de trådar som irriterar en, men alla gånger är det inte så lätt. Och man vill ju inte bli påhoppad av något man skriver som man tycker är rätt.Alla ska få ha en egen åsikt utan att någon annan blir sur!

Bra inlägg!!

• Andie

För visst jag tycker ju att bra diskussioner går ut på att alla har olika ståndpunkter och åsikter men när man blir påhoppad för att man tex inte verkar tycka som majoriteten så ska man bli så illa bemött att man drar sig undan från forumet.

Och som calice skrivit så kanske man inte menar nåt som man skrivit så som en annan läser det men man ska väl ändå bevara en vänskapligton i det man skrivit men det verkar som bortblåst ibland.

• Lady o Lufsen

Äsch- fel tråd ju!!!

• Jagsaja

Hej!
    Bra tråd! Tack för den!

Jag tycker att det är viktigt att alla får tycka som de vill! sedan spelar det ingen roll om det är om klänningar, ekonomi, bröllopsteman, politik mm mm, så länge man accepterar att andra tycker olika. Problemet med detta forumet är att många inte klarar av att diskutera på ett vuxet, lugnt och konstruktivt sätt. Varför inte bara tycka att den andres åsikt är "annorlunda och intressant" än att komma med personangrepp och kalla varandra för idioter och knäppskallar?

I vissa av trådarna (framför allt de som handlar om kuvertavgifter) tycker jag att folk är riktigt elaka! Varför bryr sig folk så om någon annan vill ha kuvertavgift eller inte på sitt bröllop? Så länge man inte är bjuden blir man ju inte särskilt drabbad av det!

Tack ännu en gång för tråden!!

Svar på tråden Sluta hacka på varandra!!!!