• Jagsaja

Sluta hacka på varandra!!!!

Hej!
    Bra tråd! Tack för den!

Jag tycker att det är viktigt att alla får tycka som de vill! sedan spelar det ingen roll om det är om klänningar, ekonomi, bröllopsteman, politik mm mm, så länge man accepterar att andra tycker olika. Problemet med detta forumet är att många inte klarar av att diskutera på ett vuxet, lugnt och konstruktivt sätt. Varför inte bara tycka att den andres åsikt är "annorlunda och intressant" än att komma med personangrepp och kalla varandra för idioter och knäppskallar?

I vissa av trådarna (framför allt de som handlar om kuvertavgifter) tycker jag att folk är riktigt elaka! Varför bryr sig folk så om någon annan vill ha kuvertavgift eller inte på sitt bröllop? Så länge man inte är bjuden blir man ju inte särskilt drabbad av det!

Tack ännu en gång för tråden!!

• Jagsaja

Jättebra tråd! Skulle ligga permanent på sida 1 tycker jag!

Ibland får jag intrycket att det bara är några kända namn som står för den hätska stämningen. Någon börjar med en saftig kommentar och andra spär på. Det kan vara på både gott och ont. Man ska inte behöva tåla vad som helst på nätet men man måste kunna säga ifrån med hyfs också! Allt som handlar om personangrepp, alla som inte accepterar åsiktsfrihet och folk som gör sig roliga eller är elaka på andras bekostnad tycker jag ska skärpa till sig en aning eller söka sig till debattforumet eller en annan sajt.

Jag tycker också det är tråkigt när trådarna förstörs av att någon tar över för att diskutera något helt annat. Det finns hundrals exempel där TS t ex skriver om en fotograf i någon stad och söker andra med erfarenheter. Efter 3 inlägg börjar de andra prata om klänningen som provades i lördags, om nya jobbet man sökt eller hur det gick med syrrans otrohet. Håll er till temat eller starta en ny tråd!

Annars tycker jag BT är en supersida där man kan hitta en massa nyttigt!

• Jagsaja

Jag tror inte folk bråkar om något speciellt ämne. Det handlar nog om svårigheter i allmänhet att acceptera att alla tänker och tycker olika. Jag har sett "bråk" eller diskussioner om allt t ex vilken hundras som är finast, barnpassning, otrohet, om man ska ha en viss ålder för att gifta sig, kuvertavgift eller inte mm mm.

Problemet är nog egentligen så enkelt att "anonymiteten" på nätet gör att det är lättare att uttrycka sig elakt och oförskämt här än om man skulle säga det rätt ut till personen i fråga.

Ibland får man intrycket att vissa diskussioner verkligen är på liv och död. Även om båda parterna har förstått vad den andre tycker och det är uppenbart att ingen kommer att kunna omvända den andre så fortsätter de argumentera ändå istället för att bara säga "ok, vi tycker olika" och tycka att den andres åsikt är "intressant". Ibland går det till och med så långt att folk skriver "det där var nog det mest korkade jag någonsin hört, du måste vara dum i huvudet!" bara för att någon haft en annorlunda åsikt.

Svar på tråden Sluta hacka på varandra!!!!