• Andie

Sluta hacka på varandra!!!!

Nu har jag suttit här och läst en mängd med trådar. Och min slutsats är att det finns väldigt många trångsynta och oförstående människor här på BT.
    Jag tycker att det är väldigt mycket folk som hackar på varandra och blir sura för att någon har en annorlunda åsikt.
    Detta gör mig nu så upprör att jag vill påpeka detta!
    Det är tråkigt att detta forum blivit så här(det har blivit mer på senare tid)för det är väl meningen att vi alla ska utbyta idéer med varandra och få insperation till våra stundande bröllop. Inte bli trackade för att ett litet stavfel uppstår eller att man vill tycker att det är ok med betalbar osv.

Det har nästan gått så långt att jag funderar på att överge denna site för att hitta ett trevligar forum att vara i.
    Och vart finns alla killar? Jag vet att tjejer kan bli så här när de flockas i mängd så jag efterlyser karlas deltagande i forumet!!!!

Nu undar jag om det är fler som har reagerat på detta? Och sen undrar jag vad vi kan göra för att göra forumet till en trevligare plats på internet? För vi vill väl ha fler meddlemar som kan dela med sig av det som de har att erbjuda!? För som ny deltagare så kanske man backar för att skriva pga stämningen som är i trådarna. Inte så kul att ge sig in i diskussioner när alla är negativ och elaka mot varandra då och då!

Så nu har jag skrivit vad jag tycker och ni kan bli upprörda över detta men det är som sagt inte kul att det hela tiden hackas på varandra här på forumet!

• Svar på tråden Sluta hacka på varandra!!!!
  • Andie

För visst jag tycker ju att bra diskussioner går ut på att alla har olika ståndpunkter och åsikter men när man blir påhoppad för att man tex inte verkar tycka som majoriteten så ska man bli så illa bemött att man drar sig undan från forumet.

Och som calice skrivit så kanske man inte menar nåt som man skrivit så som en annan läser det men man ska väl ändå bevara en vänskapligton i det man skrivit men det verkar som bortblåst ibland.

• Andie

Lady o Lufsen
    Nu blev det rätt! Läste inte hela tråden men jag förstår vad som menas!

• Andie

Jagsaja
    Det är just dessa trådar som du nämner som är otrevligast, det samma gäller betalbar/drinkbiljetts trådar.
    Din poäng var väldigt bra!
    Bra inlägg!

• Andie

La Paloma
    Det är mest det att just idag så har det inte alls varit trevligt att vara inne på BT och därför funderar jag på att hitta någon annanstans att söka min insperation och utbyta tips och idéer. Och om jag hittar någon annanstans att vara kan jag meddela dig. ;)

• Andie

Lady o Lufsen
    Jag såg ditt svar till Sister och jag håller fullt med dig. Även om man nu inte håller med varandra hela tiden så bör man ju bemöta personer med respekt och inte glirigar och liknande som är nedvärderande osv.

• Andie

Nu läste jag en annan tråd som handlade om otrohet...
    Och folk börjar direkt tjuta om att den ligger "fel" osv.
    Den handlar om en relation av en sort så jag förstår inte varför den inte kan ligga bland relationer frågor?
    Visst detta forum är nichat till bröllops hållet men allt behöver dock inte handla om vilka blommor man har, vilken klänning man ska ha, hur dukningen ska vara. Det kan ju också handla om hur man ska hantera olika saker som dyker upp i ett äktenskap!
    För det känns som att de som redan har gift sig inte riktigt är välkommna här längre... De måste väl också få ventilera saker som dyker upp i äktenskapet.

För ett bröllop varar bara i en dag, ett äktenskap är ju meningen att hålla ett helt liv!

• Andie

esposa och Lina brud -07
    Visst är det ett bra forum men ibland så är tonen här lite väl uppjagad. Och det är olika ämnen som berörs mer än andra faktiskt, trådar om vissa relationer, alkohol trådar, sånt som rör pengar så som drinkbiljetter/betalbar,kuvertavgifts trådar osv.
    Men det är ju tur att ni inte har råkat ut för dessa trådar faktiskt...

Snart_FruL
    Som du säger folk spårar ur ganska lätt. Det kan ju bero på olika saker, man kanske missuppfattar någon annan eller så blir man bara arg lätt,stressen över det perfekta bröllopet.
    Men jag tycker att det är sorgligt att folk inte kan ta hänsyn och bemöta varandra med respekt.
    För ett bröllop är ju bara en dag ett äktenskap är ju trots allt nåt som man vill ska vara ett helt liv.
    Och om man vet att man är känslig för vissa ämnen varför svara eller ens läsa de trådarna.Det är ju ingen som tvingar en att göra det.
    Jag tycker ju som dig att vi ska bemöta varandra här på forumet med respekt och även om man inte delar någons mening så kan man ju vara artig om man nu måste svara i en tråd man inte tycker om.

Jagsaja
    Jag håller med dig i allt du skrivit....
    Jag tycker att man spretar från ämnena väldigt mycket och det är ju inte så kul för TS som hade en genuin fråga om något.
    Och det här med att någon kommer på en kommentar och sen så späds den på av andra har jag tydligt märkt.Och någon
    som skriver typ "ja men TS kanske behöver en uppläxning". Varför måste man uppfostra varandra? Vi är väl alla vuxna på den här sajten eller???

LKU
    Tja folk verkar ha lite svårt för att inse att alla är olika och alla har olika idéer och uppfattningar om saker.
    Och att diskutera i vänlig ton har till och från varit svårt för väldigt många vilket är synd eftersom som du säger så handlar det ju om kärlek.

Få det gjort
    Visst behöver man inte var lyckig och snäll hela tiden men man kan bemöta folk med respekt och diskutera utan att
    man blir rosenrasande på varandra hela tiden!

Svar på tråden Sluta hacka på varandra!!!!