Inlägg från: Sister of the Night |Visa alla inlägg
  • Sister of the Night

Sluta hacka på varandra!!!!

Jag tycker din reaktion känns sund! :)

Visst kan man ha olika åsikter och visst kan en del framförda åsikter ligga ganska långt ifrån den ståndpunkt man själv representerar, men det är ändå viktigt att hålla en "värdig ton" i det man lägger fram.
    Att uttrycka sig på ett sätt som kränker andra ger visserligen egentligen mest en fingervisning om var man befinner sig i sin egen utveckling, men tyvärr så skapar det ju också -i värsta fall- många sårade känslor på vägen.... precis som du belyser.

Det vill man ju undvika.

Sedan kan ju ingen människa kräva att man ska tycka samma sak i allt - det är ju helt omöjligt att uppnå! Men som sagt, det är ju en helt annan fråga.

• Sister of the Night

Jovisst. om alla bara håller med varann hela tiden så blir det ju inte direkt nån påfyllning i den egna kunskaps- och erfarenhetsbanken.

Det kan vara väldigt givande att ta del av andras sätt att se på saker.
    Det betyder inte att man nödvändigtvis måste ändra på sin egen syn på saken (även om det fakiskt händer), däremot betyder det att man tar chansen att utveckla och nyansera sin egen uppfattning. Samt att man ger andra chansen att göra samma sak.

Sen är ju heller inte poängen med en diskussion att alla måste tycka som man själv gör... Tror man det så kanske det är läge att checka av lilla egot :D

• Sister of the Night

L&L

Exakt! Det var det jag menade.

• Sister of the Night

L&L

Neeeej...? Det var ju heller inte det som åsyftades.

• Sister of the Night

Ok :)

Jag tror du är inne på exakt samma linje... *säger Sister och funderar på om hon uttryckt sig väldigt krångligt - allt jag ville säga var ju, i korthet, att visst kan man tycka olika men respekten inför nästan bör man inte fingra på*

• Sister of the Night

*poff poff*

:) :D

Svar på tråden Sluta hacka på varandra!!!!