Inlägg från: Shannon |Visa alla inlägg
  • Shannon

Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen

tråden blev nedlagd pga för lite aktivitet....

hur går det med alla? CISSIG; hur går det med dieten?

jag har fortfarande inte fått tid hos gynekologen, har inte fått brev från dem än.. men jag har druckit PROVIVA i en månad nu ca (innehåller lactobacillus)
    och gjorde en kur med vivag och det känns annorlunda på något sätt.. men jag vågar inte hoppas på något än :)

• Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen
  • Shannon

Kul att dieten funkar, jo, jag har funderat på att skaffa lactiplus, problemet är bara att jag inte har någon inkomst just nu så jag har ingen kontroll över inköp som sker här där jag bor.. så jag får nöja mig med proviva ett tag..

Jag har inte gått på dieten, men det känns som om det är på rätt väg endå.... jag har använt vivag precis under den perioden då jag brukar ha svamp och det verkar som om det motverkade svampen den här månaden.. men man vet ju aldrig.. om två dagar kan jag ha svamp igen....
    toppen i övrig också av den här dieten.
    jag och min pojkvän har smörjt oss med cortimyk i 10 dagar, och han har också druckit proviva, tror det kan ha hjälpt med...
    med tanke på att jag praktiskt taget blivit ignorerad av gynekologer om mina svampproblem så har inte min kille fått någon behandling annan än den vi själva kommit på..
    de envisas ju med att "svamp inte smittar"

• Shannon

samma här.. efter 40 dagars uppehåll (har aldrig haft så lång tid mellan svampen) så fick jag det igen... och fortfarande inget brev från gynekologen... tog en canesten på en gång.
    vivag tror jag är värdelöst, min pojkvän säger att jag borde testa att använda en vivag kapsel varje natt i en hel månad, men vem har råd med det... plus att den irriterar mig där nere och svider... och så blir man helt kladdig när den rinner ut..
    får lust att amputera bort Fi**an.. mmm.. jag kallar den det just nu, för just nu hatar jag den regionen...

• Shannon

haha.. nej.. det är det nog inte.. jag säger det ordet oftast när jag skämtar.. det finns väl egentligen inga "fula" ord för f....

• Shannon

mmm.. önskar att min f** var lika sur som jag är... *haha*

• Shannon

candisil verkar bra, har läst lite om det nu. synd att det inte går att skaffa det i sverige

• Shannon

jag har köpt Lactiplus nu och ätit i ca en vecka.

• Shannon

ja, det är probiotika (lactobaciller) som man kan hitta i t.ex filmjölk, fast mycket mer koncentrerat och i kapselform, naturmedicin kanske man kallar det? eller kosttillskott... verkar som om många tjejer blivit av med sin kroniska svamp genom att ta lactiplus, så nu ska jag testa det :)

• Shannon

har föressten fått tid den 22-januari hos en gynekolog. ringde dit igen...

• Shannon

cissig: vad stark du är som orkar hålla uppe med dieten även fast det blir sådär. Jag tror jag hade gett upp för länge sedan. Så lactiplus hjälper inte dig? hur länge har du ätit det?

kackelmaja: hoppas jag får lika tur som du och får träffa en gynekolog som lyssnar, men jag har känslan av att jag kommer träffa en sjuksköterska.

Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!! - fortsättningen