Inlägg från: Lyckligt gift sedan 20/5 -06 |Visa alla inlägg
  • Lyckligt gift sedan 20/5 -06

NUTRILETT

Vad roligt!

Jag har börjat med Naturdiet idag

Jag valde Naturdiet för att det är billigare, utan vanligt socker och för att det har mindre kalorier i sig. Har bunkrat upp med choklad, jordgubb och caffe latte.

Jag hoppas att vi kan hjälpa varandra trots att vi inte använder exakt samma medel.

Kan också tillägga att jag har planerat att använda det i fyra veckor, utan tillskott av vanlig mat.

Och ja, jag vet att det står att man enbart ska använda den i två veckor men det bryr jag mig inte om. Kan man använda Cambridge i flera månader så skadar inte en månad med Naturdiet en.

Jag väger just nu 88 kg till mina 182 cm. Skulle vilja gå ner till 65-68 kilo. Gärna lite därunder också. Så det är onekligen en lång väg jag har framför mig.

Jag tror att du kommer gå ner mer en 10 kg om du använder en ren kur på Nutrilett. Jag tippar snarare på 15 kg. Det gjorde jag, fast då gick jag 1 timma om dagen också.

Jo, det går bra. Jag är dock väldigt trött och slö. Men det går över 4:e dagen sägs det. Ont i huvudet har jag inte men skulle jag få det med så ger jag upp

Var länge sedan jag kände mig såhär sjuk.

Fast min situation är lite speciell då min övervikt inte beror på ett för stort matintag utan för att jag tar flera mediciner (antidepressiva, antipsykotiska och lugnande). Och dessa är ju kända för att öka vikten utan att man för den skulle äter särskilt mycket mer.

bruttan85,

Snälla du

De flesta som håller till på detta forum är vuxna människor och är i fullgott skick att bedömma vad deras kropp klarar av eller inte. Det var verkligen ingen som bad om din åsikt om metoden utan TS startade denna tråd för att vi som håller på med denna metod kan stötta varandra. Respektera detta!

SKÄRPNING!!

Det är klart att du har lika stor rätt att skriva i en tråd som jag men om du skulle starta en tråd där du efterlyste en bantarkompanion för tex. sahlgrenska-dieten så skulle jag för fan inte komma till den tråden och klaga på att den inte är bra för kroppen.

Jag tror väldigt mycket på min diet, har tidigare lyckats gå ner 25 kilo med Nutrilett. Och Naturdiet och Nutrilett skiljer det inte mycket på.

Om dessa dieter bara finns för att mjölka folk på pengar så är ju svaret givet. Även VV, Viktklubben och liknande existerar för att de vill mjölka ut så mycket cash som möjligt. Precis som nästan allt annat i världen; caféet, flygbolaget, bilskolan och vidare.

Jag respekterar inte din fråga av den anledningen till att denna tråd inte handlar om hurpass skadligt VLCD-dieter är utan för att kunna stötta varandra när man väl håller på med dom. Vill du diskutera farligheten så är du välkommen att starta en ny tråd.

Jo, för mig går det hyfsat. De säger ju att dag 3 ska vara den jobbigaste. Men jag vet inte riktigt, känns faktiskt lättare än dag 1. Och inte känner jag mig sjuk heller längre.

Promenader har jag inte tid med tyvärr. Så mycket som ska göras. Både på jobbet och hemma med maken och sen så ska jag till råga på allt passa syrrans unge för att hon råkar plugga just nu *S*. Men ner i vikt går man ändå, kanske inte lika mycket men alla steg i rätt riktning är bra.

Har kommit på att det finns Julmust Light på 33 cl flaskor. Är bara 6 k kalorier i en. Sån men kan mycket väl unna sig en Julmust om dagen från julfton till nyårsafton.

Jag tänker inte äta något på de bjudningarna jag är bortbjuden på. För att lyxa till åtminstående jul- och nyårsafton så har jag köpt NaturDiet Ready-To-Drink. Smakar mycket ljuvligt. Nästan som milkshake från McDonalds.

Svar på tråden NUTRILETT