• studenten75

NUTRILETT

Idag har jag börjat med nutrilett, har inte råd med cambridge eftersom jag är student. Är det någon annan som också använder nutrilett, vore det kul om vi kunde hjälpa varandra.
    Min start vikt är 95,5kg.

• Svar på tråden NUTRILETT
  • Lyckligt gift sedan 20/5 -06

Vad roligt!

Jag har börjat med Naturdiet idag

Jag valde Naturdiet för att det är billigare, utan vanligt socker och för att det har mindre kalorier i sig. Har bunkrat upp med choklad, jordgubb och caffe latte.

Jag hoppas att vi kan hjälpa varandra trots att vi inte använder exakt samma medel.

Kan också tillägga att jag har planerat att använda det i fyra veckor, utan tillskott av vanlig mat.

Och ja, jag vet att det står att man enbart ska använda den i två veckor men det bryr jag mig inte om. Kan man använda Cambridge i flera månader så skadar inte en månad med Naturdiet en.

• studenten75

Kul att jag inte är själv att kämpa med nutrilett/naturdiet. Visst kan vi hjälpa varandra fast vi inte använder samma märke.

Jag planerar också att gå på ren kur i en månad och sedan börja träna, jag tycker att det är svårt att träna nu när jag är så överviktig. Mitt mål är att gå ner 10kg under en månad. Går det bra och jag orklar kanske jag kommer att fortsätta någon vecka till.

Får jag fråga dig hur mycket du vill gå ner?

Jag väger just nu 88 kg till mina 182 cm. Skulle vilja gå ner till 65-68 kilo. Gärna lite därunder också. Så det är onekligen en lång väg jag har framför mig.

Jag tror att du kommer gå ner mer en 10 kg om du använder en ren kur på Nutrilett. Jag tippar snarare på 15 kg. Det gjorde jag, fast då gick jag 1 timma om dagen också.

• studenten75

Då måste jag börja att promenera, jag vill gå ner så mycket som möjlig är så trött på att vara överviktig.
    Tack för tipset.

Hur har det gått för dig idag?
    Nu har jag jätte ont i huvudet, men jag måste klara av det här, jag vill inte vara tjock resten av mitt liv.