• studenten75

NUTRILETT

Idag har jag börjat med nutrilett, har inte råd med cambridge eftersom jag är student. Är det någon annan som också använder nutrilett, vore det kul om vi kunde hjälpa varandra.
    Min start vikt är 95,5kg.

• Svar på tråden NUTRILETT
  • Lyckligt gift sedan 20/5 -06

Vad roligt!

Jag har börjat med Naturdiet idag

Jag valde Naturdiet för att det är billigare, utan vanligt socker och för att det har mindre kalorier i sig. Har bunkrat upp med choklad, jordgubb och caffe latte.

Jag hoppas att vi kan hjälpa varandra trots att vi inte använder exakt samma medel.

Kan också tillägga att jag har planerat att använda det i fyra veckor, utan tillskott av vanlig mat.

Och ja, jag vet att det står att man enbart ska använda den i två veckor men det bryr jag mig inte om. Kan man använda Cambridge i flera månader så skadar inte en månad med Naturdiet en.

• studenten75

Kul att jag inte är själv att kämpa med nutrilett/naturdiet. Visst kan vi hjälpa varandra fast vi inte använder samma märke.

Jag planerar också att gå på ren kur i en månad och sedan börja träna, jag tycker att det är svårt att träna nu när jag är så överviktig. Mitt mål är att gå ner 10kg under en månad. Går det bra och jag orklar kanske jag kommer att fortsätta någon vecka till.

Får jag fråga dig hur mycket du vill gå ner?

Jag väger just nu 88 kg till mina 182 cm. Skulle vilja gå ner till 65-68 kilo. Gärna lite därunder också. Så det är onekligen en lång väg jag har framför mig.

Jag tror att du kommer gå ner mer en 10 kg om du använder en ren kur på Nutrilett. Jag tippar snarare på 15 kg. Det gjorde jag, fast då gick jag 1 timma om dagen också.

• studenten75

Då måste jag börja att promenera, jag vill gå ner så mycket som möjlig är så trött på att vara överviktig.
    Tack för tipset.

Hur har det gått för dig idag?
    Nu har jag jätte ont i huvudet, men jag måste klara av det här, jag vill inte vara tjock resten av mitt liv.

Jo, det går bra. Jag är dock väldigt trött och slö. Men det går över 4:e dagen sägs det. Ont i huvudet har jag inte men skulle jag få det med så ger jag upp

Var länge sedan jag kände mig såhär sjuk.

Fast min situation är lite speciell då min övervikt inte beror på ett för stort matintag utan för att jag tar flera mediciner (antidepressiva, antipsykotiska och lugnande). Och dessa är ju kända för att öka vikten utan att man för den skulle äter särskilt mycket mer.

• bruttan85

Varför inte lägga om kosten och räkna kalorier istället?? Natudiet och sådant kan inte vara så bra för kroppen...

www.tikei.net räkna kalorier...

bruttan85,

Snälla du

De flesta som håller till på detta forum är vuxna människor och är i fullgott skick att bedömma vad deras kropp klarar av eller inte. Det var verkligen ingen som bad om din åsikt om metoden utan TS startade denna tråd för att vi som håller på med denna metod kan stötta varandra. Respektera detta!

SKÄRPNING!!

• bruttan85

Lyckligt gift sedan 20/5 -06
    synd att kvinnor ska alltid bete sig på detta sätt... Jag ställde en fråga, om du tar illa upp så gör det. Jag har lika mycket rätt att skriva i ett tråd som du... Jag tycker att dessa metoder är bara bagateller som är för att tjäna pengar.. men visst gör som du vill... Det är du som inte är vuxen nog å respektera att jag ställde en fråga till varför man inte väljer en sundare metod istället. Om du tror tillräckligt mycket på DIN metod så skulle du inte ta illa upp av mitt inlägg..

• studenten75

Hej bruttan85!
    Tack för tipset, men att räkna kalorier kan också leda till ätstörningar, det är inte den ända eller bästa metoden. Det finns måga olika metoder och för mig passar pulver diet bäst.

Lyckligt gift
    Hur går det för dig?
    För mig går det bra, men jag känner mig trött, ska gå ut och gå på kvällen.

Svar på tråden NUTRILETT