• studenten75

NUTRILETT

Idag har jag börjat med nutrilett, har inte råd med cambridge eftersom jag är student. Är det någon annan som också använder nutrilett, vore det kul om vi kunde hjälpa varandra.
    Min start vikt är 95,5kg.

• Svar på tråden NUTRILETT
  • Hobby

Gifter mig i maj och skulle vilja gå ner ett par kilon till till dess. Ingen panik men ändå.

Så här ser min meny ut

Frukost: 2 påsar naturdiet
    Lunch: 1 påse ND + 1 ND bar
    Middag: Vanlig mat

Kan erkänna att det har hänt att det slunkit ner lite glass på kvällen någon gång. Tycker ändå att det är lättare att hålla koll på intaget med pulver och bars. Bra med en chokladbar vid lunch då jag gärna vill ha något att tugga på.

Går ned i lagom takt och det känns som om jag kan fortsätta så här utan att lida eller må dåligt. Får väl lägga in en spurt i april eller något annars.

• ladymarmelade

Hej tjejer!

Jag hänger också på denna tråden, eftersom jag började med Naturdiet i måndags. Kan dock inte påstå att jag tycker det är speciellt gott Kör jordgubb, vet inte om de andra kanske är bättre?

Otroligt motiverande i alla fall att läsa om alla era positiva resultat!! Det peppar!
    Tappar jag 5 kg så är jag nöjd. Målet på lite längre sikt är 10 kg.

• Hobby

Jag kör choklad, helt ok tycker jag. När man vant sig...

• ladymarmelade

Köpte choklad i helgen och vilken skillnad det var!! Nu tror jag inte ens att jag kommer kunna dricka jordgubb igen, tycker att chokladen är jättegod :)

Går inte på ren ND kur, utan äter förstärkt lunch/middag med antingen något ägg, riskaka, keso eller en bar. Gick ner 1 kg förra veckan och hoppas att det fortsätter att gå neråt.

• becky-79

hej
    är det någon som kör på ND fortfarande?

Körde min 1a dag igår :)

• Pärlhönan

Hur fixar ni det? Har testat nutrilett idag, men tycker att det bara smakar pulver. Har då testat mixa i färska bär, juice osv. Skitäckligt ju:(

• FruÖlandstok

Hm, funderar själv på att kickstarta med detta men jag vet i fasen.. jag är gourmet och är rädd för att jag bara kommer tycka att det smakar skit..

iofs är barsen helt okej.. kanske ska satsa på dom istället..

• klurifax

Jag fixar inte konsistensen på nutrilett, blä! Naturdiet är bättre, men förra vecka testade jag Modifast och den är den bästa vlcd jag testat, finns dessutom i soppsmaker så jag dricker choklad på morronen och äter sparrissoppa till lunch! Jag hoppas jag ska klara 2 veckor med modifast, sen går jag över till viktväktarna. Modifast vill jag mest ha för att komma igång snabbt och få motivation!!

Grattis till alla fina resultat!

• becky-79

Jag klarar inte av ND på vatten, så jag gör den på soyamjölk, vilket är (sötare eller vad man nu kan säga) än mjölk. Sen äter jag andingen frukt eller bär som mellanmål.
    Har funkat hittills.
    Dessutom får jag 1-bar som man kan gotta sig på.

Visst kanske inte ND eller likn är bästa smak, men det får en "självbehärskning". När dom är slut ska jag börja äta enligt dr. phil så .... :)

• Pärlhönan

Nu har jag kommit på, hur jag ska slippa pulversmaken.
    Jag har skogsbärsmaken, den blandar jag med färslpressadjuice, istället för vatten och mixar i hallon= typ smootie.

Funkar eftersom jag bara byter ut ett mål om dagen;)

Svar på tråden NUTRILETT