• studenten75

NUTRILETT

Idag har jag börjat med nutrilett, har inte råd med cambridge eftersom jag är student. Är det någon annan som också använder nutrilett, vore det kul om vi kunde hjälpa varandra.
    Min start vikt är 95,5kg.

• Svar på tråden NUTRILETT
  • burken

Studenten75: Hur går det för dig? Tycker att det var väl hårt att börja precis innan jul! Håller dock tummarna för dig! Allt går bara man vill!

Opus såg att du meddalat att det gått så där. Men har du kommit på nån annan lösning eller kämpar du på?

• janna24

Hej alla duktiga!!!!!
    Önskar jag ocksa kunde vara sa duktig och börja använd amin nutrillet men det blir inte av...allt gar bra dagen innan jag sätter igang men när väl dagn kommer sa gar det at h*****e....
    jag blir inte mätt pa en pase...vet inte vad jag ska göra....snälla hjääälllpppp

• alexaa

idag e 3e dagen med naturdiet.. idag har jag hittlls fått i mig:
    frukost: naturdiet dricka
    lunch: kött och sallad
    kvällsmat:naturdiet dricka + klementin

får väl ta en till dricka sen..annars får ja ju i mig för lite..

• tici

jaha, nu har jag också provat naturdiet Ready to Drink, de var helt ok, trodde de skulle vara äckliga och smaka pulver men ok så nu ska jag prova pulvret och köra frukost och middag men vanig kalorisnål lunch. Ni som byter ut kör ni hela veckan eller brukar ni äta "vanlig" mat på helgen? Och så tänkte jag träna kondition 4 gånger i veckan. Då måste jag ju komma igång med min viktminskning.

Tur att vi kan peppa varandra här!

Hoppas att det går bra för er andra och kämpa på

• tici

En sak jag undrar över, när man sedan ska börja med mat igen, går man inte upp då? Även om man äter kalorisnål mat och lite kolhydrater, eller är det tänkt att man ska ta drinkar resten av livet sen för att inte gå upp igen?

• burken

tici: Du skrev: "En sak jag undrar över, när man sedan ska börja med mat igen, går man inte upp då?"

BRA fråga! Jag har ätit matersättning sedan i september men samtidigt går jag en kurs så att jag får byggstenar att behålla min vikt. För det är ju trots allt så att det är något som är fel eftersom man har en övervikt. Jag inbillar mig att poängen med att dricka naturdiet eller vad man nu väljer för sort är för att få igång viktminskningen och se att det händer något för oftast har man inte tålamod att hålla på så länge.

Men sedan är det ju jätteviktigt att veta varför man skall äta kolhydrater och annat. Jag trodde jag hade koll på det men det hade jag inte. Och än mer inte falla tillbaka till att äta som man en gång har gjort för att skaffa sig sin övervikt. Jag har fått jättebra byggstenar och hoppas på att det kommer att funka för mig när jag har fått ner mina resterande 8 kg. ( jag äter matersättning 2 ggr dag och sedan äter jag nån GI-variant, inga snabba kolhydrater iform av bröd och dylikt) Det var nån innan som skrev att hon hade ätit

frukost: naturdiet dricka
    lunch: kött och sallad
    kvällsmat:naturdiet dricka + klementin

Och frågan är om inte det är för lite, men jag är ingen expert på området. Men att bara äta sallad och tro att det går som grönsaker är ingen bra ide. Det skall vara grövre grönsaker, kokta morötter, broccoli och massa annat smaskigt. Sallad är ju bara vatten och snygg dekoration. För man måste trots allt se till att man får i sig kolhydrater för de fyller ju oxå en funktion i matkedjan.

Det vart änna långt inlägg, men kämpa på tjejer! (Och se till att äta lite mer, och lite oftare, jag måste nästan äta var tredje timme, om än något litet. Min vardags mat kan se ut så här:

Frukost: Lättostkaka, ägg, grapefrukt, pressad apelsin och ibland kesella med frukt.

Mellis: Keso med nötter. Eller frukt. Försöker att knö in lite protein och då är det jag kan komma på keso.

Lunch: Shake

Mellis: Keso igen och/eller frukt.

Extra mellis efter jobbet: Chokladbar

Middag: Kokta grönsaker av varierad sort, sallad och köttfärs, kyckling etc etc.

På detta sätt har jag gått ner massa härliga kg på kort tid.

Kämpa på!! Kram

• alexaa

burken: va ja som hade ätit de du ansåg va förlite.. och som du ser hade ja skrivit till att ja nog fick ta en shake till för annars blir de förlite.. just so you know=)

• burken

Ja ja, det ser jag nu. Hoppas att ni inte tar nåt som kritik, vill snara uppmuntra er att fortsätt för det funkar ju faktikskt. Det intressent är ju dock att man oftast äter för lite under dagen.

• alexaa

ja de e nog sant.. ja blir lite besatt av de tännker att nu vill ja gå ner så mkt som möjligt. Har eg itne så mkt o gå ner, e inte alls överviktig..men men vill man upnå sitt mål får man lida pin=)haha

Någon som vet hur mkt man går ner om man minskar sitt kaloriintag från 1800 (som e vad jag ska äta för att behålla vikten) till ca 1000??

• tici

burken,

jag håller med att det bästa är ju att äta sunt och motionera. Egentligen inte räkna are sig points eller kalorier. Anledningen till att jag blir tvungen att dricka shakes är att jag aldrig äter frukost, har försökt men lyckas inte få det till en vana så en måltidsersättare är dättre att ta då så man får i sig näring. Lunch tänkte jag äta på jobbet och enligt talltiksmodellen och middagen blir oftast så sen efter träning att det är enklare att ta en shake och keso än att laga mat.

Mitt problem är att inte att jag äter "fel" mat utan att jag har så dålig ämnesomsättning, jag tränar med persolig tränare som också håller koll på hur mycket jag äter och måltidsersättningen är bara tillför att jag ska komma igång att gå ner. Vill helst inte ta mediciner som annars verkar vara det enda alternativet. Ja ja hoppas att detta funkar naturdiet är i allafall gott!

Svar på tråden NUTRILETT