• tici

NUTRILETT

Hejsan,

hur smakar Naturdiet? Jag har försökt med nutrilett någongång men hu vad det smakar illa, jag fixar inte den alls, är naturdiet bättre? Annars vet jag inte vad jag ska göra, jag behöver också gå ner och har provat de flesta dryckerna och dieterna, suck, och tränar flera gånger i veckan men inte går jag ner för det... har någon nått förslag?

• tici

jaha, nu har jag också provat naturdiet Ready to Drink, de var helt ok, trodde de skulle vara äckliga och smaka pulver men ok så nu ska jag prova pulvret och köra frukost och middag men vanig kalorisnål lunch. Ni som byter ut kör ni hela veckan eller brukar ni äta "vanlig" mat på helgen? Och så tänkte jag träna kondition 4 gånger i veckan. Då måste jag ju komma igång med min viktminskning.

Tur att vi kan peppa varandra här!

Hoppas att det går bra för er andra och kämpa på

• tici

En sak jag undrar över, när man sedan ska börja med mat igen, går man inte upp då? Även om man äter kalorisnål mat och lite kolhydrater, eller är det tänkt att man ska ta drinkar resten av livet sen för att inte gå upp igen?

• tici

burken,

jag håller med att det bästa är ju att äta sunt och motionera. Egentligen inte räkna are sig points eller kalorier. Anledningen till att jag blir tvungen att dricka shakes är att jag aldrig äter frukost, har försökt men lyckas inte få det till en vana så en måltidsersättare är dättre att ta då så man får i sig näring. Lunch tänkte jag äta på jobbet och enligt talltiksmodellen och middagen blir oftast så sen efter träning att det är enklare att ta en shake och keso än att laga mat.

Mitt problem är att inte att jag äter "fel" mat utan att jag har så dålig ämnesomsättning, jag tränar med persolig tränare som också håller koll på hur mycket jag äter och måltidsersättningen är bara tillför att jag ska komma igång att gå ner. Vill helst inte ta mediciner som annars verkar vara det enda alternativet. Ja ja hoppas att detta funkar naturdiet är i allafall gott!

• tici

Hur går det för alla tappra själar med nutrilett/naturdiet? Tredje dagen för mig och jag börjar att vänja mig Fast jag har faktiskt ätit lite annat också men har lyckats hålla mindre potioner. Ingen annan än jag som kan tycka tt det är lite tråkigt med att dricka shakes?

• tici

alexaa

Jo det funkar men jag har lite svårt att hitta ett pulver som inte smakar pulver!! Lite kräsen men naturdiet och ett som man köper på apoteket är helt ok så jag tänkte vava mellan dem så jag får lite variation.

Som mellanmål brukar jag ta keso, de finns ju i olika smaker så det är bara att välja goda allihop kanske ett äpple till. Men jag ska försöka i två veckor att bara ta shakes och soppa och sedan börja att byta ut mot en vanlig måltid typ lunch. Hoppas det funkar. Ska väga mig nästa vecka hos tränaren.

Får jag fråga hur mycket du ska gå ner? Jag har ca 20-25 kg men blir glad om jag kommer ner två storlekar till sommaren! Har storlek 42-44 nu så det kanske går

• tici

alexaa:

Egen fruktsallad ringla över lite lättyoghurt med vaniljsmak eller nån annan smak som e god eventuellt lite müsli på toppen. Bra som mellanmål eller frukost eller middag. Bra att äte innan träning också om man vill!

• tici

jaha ännu en dag med pulver och soppor. Fast nu har jag äntligen hittat ett som smakar bra. Heter Modifast och kan köpas på apoteket. Jag är jättekräsen men dessa är verkligen goda och inte så dyra. Har köpt upp ett lager med potatissoppa, choklad och vaniljshake, rekomenderar de varmt Hoppas jag får va med här ändå trots jag inte äter naturdiet!

Jag brukar faktiskt ta en fruktsallad som komplement eller lite keso, ska man träna mycket behöver man lite mer energi än vad pulverdoserna ger en.

Hur mycket tror ni man går ner om man gör en kur, typ 2-3 veckor?

vill ju ha nåt hållbart men gärna att det ska hända nåt på vågen

• tici

Hej,

om du tröttnat på naturdiet så prova någon soppa från nutrilett eller modifast från apoteket. Kan ju kanske funka lättare om du har mer smaker att variera mellan? Jag har hållt på en vecka nu, har inte vägt mig ännu men det känns som om jag har gått ner iallafall. Ska väga på måndag, hoppas hoppas

• tici

Hejsan alla!

Nu har jag också vägt mig efter en vecka med modifast och naturdiet, fast har gått över helt till modifast. Har gått ner 3,5 kg, jag är chockad över att det faktiskt fungerar Hur länge ska ni köra "ren" kur? Jag tänkte en vecka eller två till och sedan börja med att äta lätt lunch och pulver resten av dagen. Kul att vi alla verkar få resultat

lycka till nästkommande vecka!!!

• tici

Hur går det för er? Jag kör på med dryckerna och det funkar bra, börjar väl bli lite trött och skulle gärna vilja tugga!! vid en måltid men vill man vara fin får man lida pin

Hoppas det går bra för er andra och kämpa på!

Svar på tråden NUTRILETT