-5 kg (2)
Oj är vi redan på tråd nr 2? Oups!
Stillastående här; minus 3,5 kilo. Det där sista verkar vägra ge med sig!!!!
Oj är vi redan på tråd nr 2? Oups!
Stillastående här; minus 3,5 kilo. Det där sista verkar vägra ge med sig!!!!
Jag har bestämt mig för att INTE väga mig på måndag. :)
Tänkte bara meddela/erkänna. ;)
Weeehoo! Klarat julen med bara 2 (två!) bitar choklad! Hurra!
Stabilt läge annars; -3,5 kg.
Snart ska vi börja motionera lite mer här hemma efter diverse ryggproblem/nackproblem så förhoppningsvis slinker de där sista kilona av då och håller sig borta!
Pepp pepp tjejer, är det någon av er som kommer i mål till nyår? (Jag gör det inte men sånt är livet) :)
Hu! Är ruskigt stillastående här fortfarande! Fast jag har inte vägt mig på ett tag...ett par jeans har börjat kännas lite mer "rymliga" så kanske kanske är det något på G nu? Ska väga mig på måndag för att kolla.
Kram till alla som kämpar!
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!
Inget har hänt! Ska man stå o stampa här i hundra år eller? *tappar tålamodet*
Funderar på den här aftonbladets viktklubb...är det någon som har positiv feedback om den? negativ går såklart oxå bra! :)
Jag har valt att inte gå på nån crazy diet eftersom det ändå inte funkar (säger dom som provat) .
Det jag gör är:
*äter lite mer medvetet - inget vitt bröd, socker etc. Mycket lax, kalkon, gröna grönsaker osv. Mindre potatis och ris och mer grönsaker/rotfrukter istället. Min svaga punkt är mackor som jag brukade äta på kvällen. Numera äter jag tomat, gurka och keso istället. Låter galet men det vande jag mig vid ganska snabbt.
*yoga- som jag gör på golvet hemma.
*promenader - det är tänkt att jag ska promenera minst 2 x 20 minuter per dag i rask takt. Tyvärr har jag varit sjuk under en låååång period och då orkar man ju inte ta i så mycket. Hoppas på lite friskare början av året så jag kan göra verklighet av den planen.
Som ni märker har jag inget jättebantarschema eller skräckmotionsscenario...helt enkelt för jag inte skulle klara att hålla fast vid sånt. De 3-5 kilo jag gått ner hitills har berott på de här småsakerna ovan. Det är mest promenadbiten som blvit lidande så kanske kommer det där sista försvinna när jag kommer igång med dom?
Tack för peppning!
Ja jag har tyvärr haft oturen att åka på en rejäl höstförkylning som inte ville ge med sig på 7 veckor så promenerandet har inte blivit enligt planen. Annars älskar jag att vara ute och trava runt!
Hoppas att det är det som kommer "kicka igång" de där sista förargliga kilona så de försvinner och håller sig borta! :)
Jag väger mig en gång/vecka på min egen våg, mäter gör jag med jeans, ibland med måttband.
Jag är inte överviktig enligt några "vetenskapliga mått" utan enligt min egen uppfattning har det blivit några extrakilon som jag inte trivs med. de sitter fel! Jag är byggd ungefär som en tandpetare och all vikt samlas på mitten...det ser inte bra ut och känns inte nyttigt. Därför har jag valt att försöka komma tbx till den vikt jag haft i ca 15 års tid.
*svammel* Ja nu blev det lite långt här... men jag har ju en hel del sömnproblem med och tyvärr så påverkar det ämnesomsättningen. Ska på ngt slags utredning för detta.
Trist läge här... INGET händer! Jag vill ha en personlig tränare och en personlig kock, tack! Tänker på diverse svältkurer etc nu eftersom det är så motigt...liksom hur svårt ska det behöva vara att gå ner några enstaka kilon? *tjurar*
Tack för snabbt svar! Jag vet att svält inte är lösningen...det funkar inte ändå plus att man riskerar hälsan etc etc. Jag känner mig bara sååååå frustrerad just nu. Håller på med ett trist projekt som bara måste bli klart, spenderar alldeles för mkt tid med excelblad med kalkyler osv osv ...så tråkigt så jag vill inte ens berätta för folk eftersom de kanske dör av tristess typ...
Jag har gått ner 3,5 kilo enbart genom att ändra några småsaker. Jag kan fortfarande inte få till någon bra motion tyvärr, direkt när jag blev friskt från 8-veckorshostan fick jag någon typ av feber som gjorde mig superklen. Jag orkar i princip släpa mig till bussen och till ica....försöker gå några promenader då och då men det blir aldrig hälften så "hurtigt" som jag vill. Kanske lättar det framåt vårkanten?
*svamlar lite*
Kram på er alla i tråden!
Status quo här. Har inte kunnat röra mig så mycket som jag vill pga arbete och sjukdom. Så tråkigt med såna här "stå och stampa på en fläck"-grejer.
Kul att höra att det går bra för vissa i tråden dock! Känns skönt att höra om hur ni gjort och att det INTE krävts några hysteriska dieter el. liknande. Jag tror på metoder man orkar hålla sig till.
*kram på er alla*
Bäst fettförbränning ger lågintensiv träning typ långa raska promenader. Bäst kondition ger aerobics och liknande. Smartast är alltså att kombinera dessa två + lägga till styrketräning för mer muskeldefinition.
Händer inget här. Lite halvtrist men tyvärr har det blivit en del "fel" mat på sistone.
Grattis till er som fått resultat nu!
För att få bort "mage" osv så är ju träning enda sättet. Försök hitta nåt som biter på just magmusklerna. jag tycker yoga är ganska bra, man få snygg hållning med. Släng in lite extra övningar för mage OCH rygg i dina träningspass.
Stillastående här med. Har inte kunnat träna pga sjukdom. Såååå frustrerande!
Grattis carma!
Det är bara att hoppa in! Vet inte hur många vi är kvar o så. Om ca en vecka öppnar vi tråd nr 3!
Jag har liksom fastnat. Det verkar som de här 3 kilona vägrar ge med sig...pendlar fram o tbx 0,5 kilo men det liksom vill bara inte försvinna. Så frustrerande! Är alltså 2,5-3 kilo kvar för min del.
Ska försöka få plats/tid/ork med mer motion nu när det är vår.
Det beror ju helt på vilken matinriktning man vill ha. Vissa hävdar att socker och stärkelse är boven, andra tycker fett är "farligast". Jag tror inte sushi är särskilt onyttigt om man minskar ner på just riset och tar mer fisk etc. Kan man inte använda råris i sushi? Själv tycker jag sushi är döäckligt så jag undviker hela grejen!
Fisk -tillagad sådan- äter jag däremot, gärna med grönsaker. Men jag tror inte på att totalt utesluta kolhydratkällor från kosten så jag skär ner på dem istället och väljer lite mindre av t.ex. potatis men mer grönsaker istället.