• fashiongirl

-5 kg (2)

Förra tråden är stängd så nu startar jag en ny.

Jag har inte skrivit här på väldigt länge men nu är jag på g igen. I januari blir det att köpa ett årskort på badhuset i närheten och planerar att simma ca 2 ggr i veckan samt äta nyttigare än det blivit. Träningen får bli mitt nyårslöfte, äta nyttigt ska jag börja med nu men lite svårt lär det bli med all julmat. Ska iaf försöka att inte äta det värsta, sen vill jag såklart unna mig saker men i januari så drar jag igång på riktigt. Nu menar jag det också!!!!

Hoppas att det går bra för er alla som kämpade i den gamla tråden och att ni hittar hit så vi kan fortsätta att stötta varandra på vägen till ett lite lättare liv.

5 kg ska jag gå ner, startade denna tråden främst för de som endast har några kilon att gå ner. Är inte så lätt som man tror när det endast är några, är väl iofs aldrig lätt. Men alla är välkomna, jag känner att jag behöver hjälp att hålla mig motiverad.

• Svar på tråden -5 kg (2)
  • fashiongirl

"minus 5 kg" heter den förra om ni känner för att titta i den

• Fröken ogift

Jag e gärna med...Har 5-8 kg att gå ner...efter graviditet!

• Janie

åh! Jag vill också vara med!

Jag gick upp i vikt mycket pga kortison medicinering för några år sedan - har kommit på rätt väg nu; har blivit mycket hälsosammare, och har fått ett större intresse för kunskap om mat och hälsa...

Jag har ingen aning hur mycket jag vill gå ner i vikt; men jag vet att jag måste komma mer i form.
    Jag har en mage som inte tål att visas i bikini - och jag har sladdriga armar och ansikte som inte har riktigt sina finaste former och linjer...

Jag har redan börjat träna med vikter, äter mer proteiner, och har dragit ner rejält på godis! :)

Det ska bli kul att stötta varandra! :)

• jocelyn

Oj är vi redan på tråd nr 2? Oups!

Stillastående här; minus 3,5 kilo. Det där sista verkar vägra ge med sig!!!!

• Lins

Jag står också still på minus 2 kg. Har levt riktigt osunt ett tag så jag trodde att jag hade gått upp. Blev överlycklig i morse när jag ställde mig på vågen och att jag fortfarande stod på minus!
    Nu gäller det att ha karaktär under julen.... Jag som älskar choklad och godsaker... Hm...

• alexaa

Hej brudar.. ja har inte varit hr på ett tag. Slutade kämpa med mian kg för jag blev helt knäpp av bantningen=)haha

har bestämt att ja ska köra stenhårt efter jul. Den 1e januaria smäller de!!! Då återkommer jag=)

Kämpa på!

• aug 06

Hejsan!!

Jag behöver minst gå ner 10 kg fast i börkjan var det bara 5 kg men veckan innan mitt bröllop började jag frossa i det i allt möjligt och har fortsatt med det till nu i dag jag gått upp 5 kg till och det är nått jag inte gillar. Har prövart på både naturdiet, nutrilett och cambridge gick nog ner mest med cambridge men så fort jag slutade med det så gicjk jag upp i gen så nu försöker jag bara äta mindre och röra på mig mera jag tror det är det ändå som hjälper så jag vill gäran också vara med i denna tråd allt för att peppa mig när jag ser hur duktiga ni alla är. Så nu har jag tänkt gå till affären som ligger nån km bort har då rört lite på mig då sen efter jul så blir det tränaing på gym måste få bort denna övervikt.

• eyescream

Jag är med!
    - 5 kilo är en början i allafall! Fick en smärre chock då jag ställde mig på vågen idag! Visst erkänner jag att jag känner kilona komma, men hela 66 stycken på denna kropp! Nej nej, det ska ändras. Har skrivit "träningskontrakt" med mig själv, skaffat I-pod och har sprungit regelbundet senaste månaden/månaderna... Men för mig måste jag lära mig att ÄTA RÄTT! I allafall äta MAT och INTE GODIS

• eyescream

Frukost: Omelett (och lite grönsaker! som fanns färdighackade i kylen) och kaffe m mjölk

Träning: japp, både löpning och lite styrka

Mellis: Cashewnötter...

Lunch: Grönsallad med selleri och ingefära och en massa kyckling med spenat.

Mellis: Kaffe och något till (inte läsas som kaka...)

Middag: kommande

• jocelyn

Jag har bestämt mig för att INTE väga mig på måndag. :)

Tänkte bara meddela/erkänna. ;)

Svar på tråden -5 kg (2)