• fashiongirl

-5 kg (2)

Förra tråden är stängd så nu startar jag en ny.

Jag har inte skrivit här på väldigt länge men nu är jag på g igen. I januari blir det att köpa ett årskort på badhuset i närheten och planerar att simma ca 2 ggr i veckan samt äta nyttigare än det blivit. Träningen får bli mitt nyårslöfte, äta nyttigt ska jag börja med nu men lite svårt lär det bli med all julmat. Ska iaf försöka att inte äta det värsta, sen vill jag såklart unna mig saker men i januari så drar jag igång på riktigt. Nu menar jag det också!!!!

Hoppas att det går bra för er alla som kämpade i den gamla tråden och att ni hittar hit så vi kan fortsätta att stötta varandra på vägen till ett lite lättare liv.

5 kg ska jag gå ner, startade denna tråden främst för de som endast har några kilon att gå ner. Är inte så lätt som man tror när det endast är några, är väl iofs aldrig lätt. Men alla är välkomna, jag känner att jag behöver hjälp att hålla mig motiverad.

• Svar på tråden -5 kg (2)
  • fashiongirl

Hej på er alla. Längesen jag var inne här nu. Det går ganska bra för mig. Har inte sett några reslutat ännu (vågar mig inte ställa mig på vågen) men har kommit igång med träningen och det känns jättebra. Ska bara försöka äta lite bättre så hoppas jag på fina reslutat snart.

• getingen

ca 3 kg har försvunnit sedan nyår. jag har bara ätit mindre portioner och lite mindre godis. motionerar inte mer än att jag rör på mig en del i jobbet. ska försöka gå ner 5 kg till om det går...skulle kännas bra, trivs inte riktigt med mej själv som jag har varit nu. jag är 170 cm lång och nu står vågen på 67 kg ( tidigare 70)

• jocelyn

Status quo här. Har inte kunnat röra mig så mycket som jag vill pga arbete och sjukdom. Så tråkigt med såna här "stå och stampa på en fläck"-grejer.

Kul att höra att det går bra för vissa i tråden dock! Känns skönt att höra om hur ni gjort och att det INTE krävts några hysteriska dieter el. liknande. Jag tror på metoder man orkar hålla sig till.

*kram på er alla*

• bride2be!!!

Hej!
    Jag hänger mig på här
    Vägde 58.1 i morse, har 3 kilo att bli av med. Varför är det så svårt? Och varför MÅSTE jag äta godis hela tiden????! Blir så besviken på mig själv. Jag går 50 min typ 3 dagar i veckan, tränar på gymmet 2-5 dagar i veckan. Hur lång tid tar det för man får nåt resultat??

• fashiongirl

Har ätit bra i 3 dagar nu (lite men känner mig väldigt stolt..så svårt att hålla fingrarna borta från allt gott).

• bride2be!!!

Hur mkt förbränner man på ett 1t spinning pass tro??? Finns det nån kalkyl, för det är ju olika för hur lång du är o hur mkt du väger. Vad är best för fettförbränningen: spinning eller aerobics?

• jocelyn

Bäst fettförbränning ger lågintensiv träning typ långa raska promenader. Bäst kondition ger aerobics och liknande. Smartast är alltså att kombinera dessa två + lägga till styrketräning för mer muskeldefinition.

• bride2be!!!

All righty then Tack! Jag försöker träna varierat och går mkt. Hoppas bara det ger resultat snart.... MEN jag kan skylla mig själv - är lite för förtjust i godis

• Lins

Yes!! Vet inte vad som har hänt, men jag har gått ner 3kg! Har inte tränat speciellt mycket den här tiden, men jag tar promenader i stort sett varje dag. Nu ska jag försöka ta dom sista 1-2 kilona. Hoppas bara att man orkar behålla vikten nu!

• bride2be!!!

Grattis Lins! Va motiverande det är när man ser resultat! Själv ska jag vänta ett tag med att gå på vågen o hoppas att jag får en glädjande överraskning när jag väl kliver på..

Svar på tråden -5 kg (2)