• fashiongirl

-5 kg (2)

Förra tråden är stängd så nu startar jag en ny.

Jag har inte skrivit här på väldigt länge men nu är jag på g igen. I januari blir det att köpa ett årskort på badhuset i närheten och planerar att simma ca 2 ggr i veckan samt äta nyttigare än det blivit. Träningen får bli mitt nyårslöfte, äta nyttigt ska jag börja med nu men lite svårt lär det bli med all julmat. Ska iaf försöka att inte äta det värsta, sen vill jag såklart unna mig saker men i januari så drar jag igång på riktigt. Nu menar jag det också!!!!

Hoppas att det går bra för er alla som kämpade i den gamla tråden och att ni hittar hit så vi kan fortsätta att stötta varandra på vägen till ett lite lättare liv.

5 kg ska jag gå ner, startade denna tråden främst för de som endast har några kilon att gå ner. Är inte så lätt som man tror när det endast är några, är väl iofs aldrig lätt. Men alla är välkomna, jag känner att jag behöver hjälp att hålla mig motiverad.

• Svar på tråden -5 kg (2)
  • jocelyn

Händer inget här. Lite halvtrist men tyvärr har det blivit en del "fel" mat på sistone.

Grattis till er som fått resultat nu!

• kjaamjosse

Hej.
    Jag vill gå ner 3 kg till mitt bröllop.2/6 hur ska jag göra??
    jag äter bra.. (bortsett från godisen) inga bullar, sällan skorvmål o.sv.
    tränar 3 ggr i veckan. men står ändå stilla.. (vill få bort främst mage och fett därikring!

• jocelyn

För att få bort "mage" osv så är ju träning enda sättet. Försök hitta nåt som biter på just magmusklerna. jag tycker yoga är ganska bra, man få snygg hållning med. Släng in lite extra övningar för mage OCH rygg i dina träningspass.

• Carma

För att få bort på magen ska man fet! Låter konstigt men det är sant. Det handlar om nyttig fett bara: frön, avokado, fet fisk. Och motion så klart.
    Lycka till!

• Carma

oj vad jag rusade iväg. Det ska stå "för att få bort fett på magen ska man äta fett".

:)

• alexaa

Ni som lyckats gå ner mkt.. hur har ni gjort??

kramar

• Carma

Jag försöker lyssna mer på min kropp: äter när jag vill äta, motionerar när jag vill motionera, etc. I övrigt är jag vegatarian, så jag försöker att stoppa i mig mer proteiner och de nyttiga fetterna så klart. Annars äter jag nästan aldrig mat med olika tillsatser i, och dricker bara mineralvatten. Sen har jag börjat med bär-smothies, en om dagen, som innehåller mkt vitaminer och gör att man blir pigg. Tillräckligt med sömn och mindre stress är också bra om man vill gå nerngt kilo. Detox & lyssna på kroppen är min princip! Men sen tror jag att man ska prova sig fram och hitta det som passar ens själv. Det går inte att lita på olika kurer, bättre ha ens egen som funkar för ens själv.

Lycka till.

• Lins

Jag står fortfarande still på mina minus 3kg. Hinner inte träna så mycket just nu, men jag promenerar en hel del. Jag har inte ändrat kosten något, men äter mindre portioner. Bara att kämpa vidare!

• Thezz

Nu är det bara 3kg kvar till 55kg!

• jocelyn

Stillastående här med. Har inte kunnat träna pga sjukdom. Såååå frustrerande!

Svar på tråden -5 kg (2)