• Carma

-5 kg (2)

alexaa,

Hoppas det har gått bra för sig idag. 58 kg låter inte så mkt iofs. Hur lång är du? De några kg fixar du gallant ;)

Kram

• Carma

jocelyn,

Kan det bero på att det är sista kilorna som du kämpar mot? Vad har du för kroppslängd och hur mycket väger du?
    Jag vet av egen erfarenhet att de sista kg är svårast att bli av med. En annan sak är att man blir galen när man gör allt rätt och det händer inget. Kroppen vänjer sig snabbt vid de nya rutinerna som mat & motion. Man ska lägga in ngt extra, kanske dina promenader eller inte äta sent på kvällen.

/C.

• Carma

För att få bort på magen ska man fet! Låter konstigt men det är sant. Det handlar om nyttig fett bara: frön, avokado, fet fisk. Och motion så klart.
    Lycka till!

• Carma

oj vad jag rusade iväg. Det ska stå "för att få bort fett på magen ska man äta fett".

:)

• Carma

Jag försöker lyssna mer på min kropp: äter när jag vill äta, motionerar när jag vill motionera, etc. I övrigt är jag vegatarian, så jag försöker att stoppa i mig mer proteiner och de nyttiga fetterna så klart. Annars äter jag nästan aldrig mat med olika tillsatser i, och dricker bara mineralvatten. Sen har jag börjat med bär-smothies, en om dagen, som innehåller mkt vitaminer och gör att man blir pigg. Tillräckligt med sömn och mindre stress är också bra om man vill gå nerngt kilo. Detox & lyssna på kroppen är min princip! Men sen tror jag att man ska prova sig fram och hitta det som passar ens själv. Det går inte att lita på olika kurer, bättre ha ens egen som funkar för ens själv.

Lycka till.

• Carma

Det hände något fantastiskt idag. Vågen visade -5 imorse. En magisk siffra. Och varför ska man påverkas så mycket av sin vikt? Det känns så härligt ändå. Äntligen.

Man är väl aldrig nöjd heller. 2 kg till - då får det räcka, tycker man :)

Det bästa är att har jag aldrig bantat, bara försökte lyssna mer på kroppen, och tillämpa "detox" principen, dvs, har ätit så ren och ekologisk mat som möjligt. Inte tränat ngt heller *skäms för det*

Kram på er i vinterkylan :)

Återkommer med en rapport framåt sommaren :D

• Carma

Tack! Hoppas du har inte mkt kvar till ditt mål heller.

Det kan vara frustrerande med de sista kilorna trots allt, så jag kör hellre långsamt men säkert. Ska se hur lång tid det tar.

/C.

Svar på tråden -5 kg (2)