• fashiongirl

-5 kg (2)

Förra tråden är stängd så nu startar jag en ny.

Jag har inte skrivit här på väldigt länge men nu är jag på g igen. I januari blir det att köpa ett årskort på badhuset i närheten och planerar att simma ca 2 ggr i veckan samt äta nyttigare än det blivit. Träningen får bli mitt nyårslöfte, äta nyttigt ska jag börja med nu men lite svårt lär det bli med all julmat. Ska iaf försöka att inte äta det värsta, sen vill jag såklart unna mig saker men i januari så drar jag igång på riktigt. Nu menar jag det också!!!!

Hoppas att det går bra för er alla som kämpade i den gamla tråden och att ni hittar hit så vi kan fortsätta att stötta varandra på vägen till ett lite lättare liv.

5 kg ska jag gå ner, startade denna tråden främst för de som endast har några kilon att gå ner. Är inte så lätt som man tror när det endast är några, är väl iofs aldrig lätt. Men alla är välkomna, jag känner att jag behöver hjälp att hålla mig motiverad.

• Svar på tråden -5 kg (2)
  • fashiongirl

Kul att det går så bra för alla. Även för mig har det gått lite bättre nu :)

• jocelyn

Hu! Är ruskigt stillastående här fortfarande! Fast jag har inte vägt mig på ett tag...ett par jeans har börjat kännas lite mer "rymliga" så kanske kanske är det något på G nu? Ska väga mig på måndag för att kolla.

Kram till alla som kämpar!

• alexaa

Hej hopp alla kämpar=)

Imon e de vägning..har ja gått ner 1 kg e ja nöjd=)

hur går de för er?

• jocelyn

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

Inget har hänt! Ska man stå o stampa här i hundra år eller? *tappar tålamodet*

Funderar på den här aftonbladets viktklubb...är det någon som har positiv feedback om den? negativ går såklart oxå bra! :)

• alexaa

jocelyn

gud va trist. Hur går du till väga?? va däter du, hur mkt motionerar du m.m.??
    kram

• jocelyn

Jag har valt att inte gå på nån crazy diet eftersom det ändå inte funkar (säger dom som provat) .
    Det jag gör är:

*äter lite mer medvetet - inget vitt bröd, socker etc. Mycket lax, kalkon, gröna grönsaker osv. Mindre potatis och ris och mer grönsaker/rotfrukter istället. Min svaga punkt är mackor som jag brukade äta på kvällen. Numera äter jag tomat, gurka och keso istället. Låter galet men det vande jag mig vid ganska snabbt.

*yoga- som jag gör på golvet hemma.

*promenader - det är tänkt att jag ska promenera minst 2 x 20 minuter per dag i rask takt. Tyvärr har jag varit sjuk under en låååång period och då orkar man ju inte ta i så mycket. Hoppas på lite friskare början av året så jag kan göra verklighet av den planen.

Som ni märker har jag inget jättebantarschema eller skräckmotionsscenario...helt enkelt för jag inte skulle klara att hålla fast vid sånt. De 3-5 kilo jag gått ner hitills har berott på de här småsakerna ovan. Det är mest promenadbiten som blvit lidande så kanske kommer det där sista försvinna när jag kommer igång med dom?

• alexaa

de tror ja de gör!! DU fixar detta, nemas problamas=)

• Carma

jocelyn,

Kan det bero på att det är sista kilorna som du kämpar mot? Vad har du för kroppslängd och hur mycket väger du?
    Jag vet av egen erfarenhet att de sista kg är svårast att bli av med. En annan sak är att man blir galen när man gör allt rätt och det händer inget. Kroppen vänjer sig snabbt vid de nya rutinerna som mat & motion. Man ska lägga in ngt extra, kanske dina promenader eller inte äta sent på kvällen.

/C.

• jocelyn

Tack för peppning!

Ja jag har tyvärr haft oturen att åka på en rejäl höstförkylning som inte ville ge med sig på 7 veckor så promenerandet har inte blivit enligt planen. Annars älskar jag att vara ute och trava runt!

Hoppas att det är det som kommer "kicka igång" de där sista förargliga kilona så de försvinner och håller sig borta! :)

Jag väger mig en gång/vecka på min egen våg, mäter gör jag med jeans, ibland med måttband.

Jag är inte överviktig enligt några "vetenskapliga mått" utan enligt min egen uppfattning har det blivit några extrakilon som jag inte trivs med. de sitter fel! Jag är byggd ungefär som en tandpetare och all vikt samlas på mitten...det ser inte bra ut och känns inte nyttigt. Därför har jag valt att försöka komma tbx till den vikt jag haft i ca 15 års tid.

*svammel* Ja nu blev det lite långt här... men jag har ju en hel del sömnproblem med och tyvärr så påverkar det ämnesomsättningen. Ska på ngt slags utredning för detta.

• alexaa

hej alla

idag var de första vägningnen för mig=)

har gtt ner 1,5 kg på första veckan=) e jättenöjd!!

hoppas d går bra för er oxå!!

Svar på tråden -5 kg (2)