• fashiongirl

-5 kg (2)

Förra tråden är stängd så nu startar jag en ny.

Jag har inte skrivit här på väldigt länge men nu är jag på g igen. I januari blir det att köpa ett årskort på badhuset i närheten och planerar att simma ca 2 ggr i veckan samt äta nyttigare än det blivit. Träningen får bli mitt nyårslöfte, äta nyttigt ska jag börja med nu men lite svårt lär det bli med all julmat. Ska iaf försöka att inte äta det värsta, sen vill jag såklart unna mig saker men i januari så drar jag igång på riktigt. Nu menar jag det också!!!!

Hoppas att det går bra för er alla som kämpade i den gamla tråden och att ni hittar hit så vi kan fortsätta att stötta varandra på vägen till ett lite lättare liv.

5 kg ska jag gå ner, startade denna tråden främst för de som endast har några kilon att gå ner. Är inte så lätt som man tror när det endast är några, är väl iofs aldrig lätt. Men alla är välkomna, jag känner att jag behöver hjälp att hålla mig motiverad.

• Svar på tråden -5 kg (2)
  • Carma

Det hände något fantastiskt idag. Vågen visade -5 imorse. En magisk siffra. Och varför ska man påverkas så mycket av sin vikt? Det känns så härligt ändå. Äntligen.

Man är väl aldrig nöjd heller. 2 kg till - då får det räcka, tycker man :)

Det bästa är att har jag aldrig bantat, bara försökte lyssna mer på kroppen, och tillämpa "detox" principen, dvs, har ätit så ren och ekologisk mat som möjligt. Inte tränat ngt heller *skäms för det*

Kram på er i vinterkylan :)

Återkommer med en rapport framåt sommaren :D

• Carma

Tack! Hoppas du har inte mkt kvar till ditt mål heller.

Det kan vara frustrerande med de sista kilorna trots allt, så jag kör hellre långsamt men säkert. Ska se hur lång tid det tar.

/C.

• Utpala

Ville bara gratta alla som lyckats gå ner i vikt och som har motivation att göra det!

Själv vill/borde jag gå ner ca 9-10kg men orkar inte ta tag i det. Det konstiga är dessutom att jag motionerar 3-4ggr per vecka (mest olika pass på gym), men är ändå inte motiverad till att äta nyttigt.
    Som alla vet så g¨år man ju inte ned i vikt om man inte är motiverad och beter sig på ett sätt som främjar viktminskningen... Tror kanske att det är tanken på att jag måste hålla på och kämpa resten av mitt liv (för att inte gå upp igen) som gör att jag inte ids gå ner i vikt.
    Försöker köra damage control så länge...

Finns det någon annan som innerst inne vill gå ner och borde göra det för hälsan, men som ändå inte finner motivationen?

• fashiongirl

Hejsan kul att det verkar gå bra för de flesta. Jag kämpar på. Inte vägt mig ännu men jag tror att det har blivit minus något kg iaf, känns så.

Kämpa på!!

• Yaia

hej bej äre försent att få vara med???
    Jag skulle vilja gå ner ca 5 kg..väger nu 64 kg och skulle vilja forma om kroppen lite....
    men d e ju oligareom man e fler och kan peppa varann..

kram

• jocelyn

Det är bara att hoppa in! Vet inte hur många vi är kvar o så. Om ca en vecka öppnar vi tråd nr 3!

• Therése

Ännu en! Mitt mål är att tappa max 5 kilo till sommaren, hoppas det är möjligt. Jag tänkte försöka mig på Atkins-metoden, någon som har erfarenhet av den?

• Lins

På rätt spår i allafall... Minus 3,5kg!
    Sakta men säkert går det framåt....

• Vickan78

Hej! Åh, vilken bra tråd! Som trådstartaren skrev, det är inte så lätt som man kan tro när det bara gäller några kilon. Själv är det tre kilo det gäller, som liksom satte sig över jul/nyår...

Håller ni inte med om att det inte riktigt är tillåtet att prata om att man vill tappa ett par kilon, för att man inte är direkt överviktig och det kan man ju förstå...men skönt att kunna få ventilera det här!

Är gärna med och peppar och blir peppad! Hur går det för er?
    Kram Vickan

• fashiongirl

Vickan78

Jag tycker precis som du. Har inte berättat för någon att jag försöker gå ner några kilon för då skulle alla bara bli så oroliga för mig då jag är smal.

Blev en chokladbit idag men också en härlig promenad.

• jocelyn

Jag har liksom fastnat. Det verkar som de här 3 kilona vägrar ge med sig...pendlar fram o tbx 0,5 kilo men det liksom vill bara inte försvinna. Så frustrerande! Är alltså 2,5-3 kilo kvar för min del.
    Ska försöka få plats/tid/ork med mer motion nu när det är vår.

• fashiongirl

Det är så härligt att det är vår!!!

Snart ska jag cykla (första gången i år) till stallet och ska även försöka hinna med en promenad i eftermiddag.

• Vickan78

Ja det är underbart med vår! Vintern erbjuder ju bra uteaktiviteter/motion som skridsko och skidor, men nu blir det utbytt mot härliga promenader i solen istället!

Idag blev det styrketräning och promenad, imorgon yoga. Gäller att passa på att vara ute nu när det är helg och slipper sitta instängd på kontoret.

Måste fråga om det är någon som vet hur nyttigt sushi är? Det kan ju inte vara mycket fett i, men man har ju hört att vitt ris inte är så nyttigt.

Trevlig kväll!

• jocelyn

Det beror ju helt på vilken matinriktning man vill ha. Vissa hävdar att socker och stärkelse är boven, andra tycker fett är "farligast". Jag tror inte sushi är särskilt onyttigt om man minskar ner på just riset och tar mer fisk etc. Kan man inte använda råris i sushi? Själv tycker jag sushi är döäckligt så jag undviker hela grejen!

Fisk -tillagad sådan- äter jag däremot, gärna med grönsaker. Men jag tror inte på att totalt utesluta kolhydratkällor från kosten så jag skär ner på dem istället och väljer lite mindre av t.ex. potatis men mer grönsaker istället.

Svar på tråden -5 kg (2)