• fashiongirl

-5 kg (2)

Förra tråden är stängd så nu startar jag en ny.

Jag har inte skrivit här på väldigt länge men nu är jag på g igen. I januari blir det att köpa ett årskort på badhuset i närheten och planerar att simma ca 2 ggr i veckan samt äta nyttigare än det blivit. Träningen får bli mitt nyårslöfte, äta nyttigt ska jag börja med nu men lite svårt lär det bli med all julmat. Ska iaf försöka att inte äta det värsta, sen vill jag såklart unna mig saker men i januari så drar jag igång på riktigt. Nu menar jag det också!!!!

Hoppas att det går bra för er alla som kämpade i den gamla tråden och att ni hittar hit så vi kan fortsätta att stötta varandra på vägen till ett lite lättare liv.

5 kg ska jag gå ner, startade denna tråden främst för de som endast har några kilon att gå ner. Är inte så lätt som man tror när det endast är några, är väl iofs aldrig lätt. Men alla är välkomna, jag känner att jag behöver hjälp att hålla mig motiverad.

• Svar på tråden -5 kg (2)
  • getingen

jag har ätit mindre portioner mat och blir helt mätt ändå. har ätit mer oftast för att det är gott bara. jag kommer inte att ha någon speciell målvikt, men vill försöka göra ändringar som jag kan hålla hela tiden. jag gick ner 10 kg snabbt för några år sedan men då slutade jag helt med godis och det funkar inte i längden för mej. jag vill kunna äta allt men lite mindre ogå ner lite i alla fall. Hittills 2 kg och jag började vid nyår. Det är inte nyttigt att äta godis men känns ej som att jag vill skippa det helt. Är 170 cm lång och väger idag 68

• Lins

Hej Tjejer! Hur går det för er?
    Jag och sambon har denna veckan börjat med morgonpromenader på ca 30-40 minuter innan frukosten. Bara 2 dagar än så länge, men det känns bra! Det blir även jympa el spinning några dagar i veckan. Hoppas att detta kommer att ge lite resultat! Har inte ställt mig på vågen än. Tänkte vänta några dagar. Jag gick upp 0,5kg under julen....

• nångångså...

Hej!

Är inte utan lite dåligt samvete som jag åter skriver i tråden... tror jag hakade på precis när den började, men har sedan varken läst särksilt ofta eller själv skrivit. Kan säga att jag står plus minus noll ungefär, men vill fortfarande gå ner några kilon. Vet inte exakt hur jag ska göra, äter ganska okej, inte efter nån särskild diet, men tränar desto mer. Kör ca 4 pass i veckan, ibland mer ibland nåt mindre. Men i snitt blir det det. Blandar gym, body pump, spinning och typ aerobics/step. Mest spinning och styrka, tycker spinningen är det som ger mest konditionsmässigt och tror också att det bränner mest. Älskar träningen, men det ger tyvärr inget resultat på vågen...

Igår kokade jag en stor gryta kålsoppa (typ nollpointssoppa)och ska äta idag och imorgon. Dock med grovt bröd eftersom jag måste få in mig såpass med mat att jag fixar att träna. Har laborerat med en massa dieter och haft lite ätstörningar och är nu rätt noga med att inte bli för manisk och därmed trilla dit på nåt galet igen. Men som sagt... lite pepp och råd är alltid trevligt.

• jocelyn

Trist läge här... INGET händer! Jag vill ha en personlig tränare och en personlig kock, tack! Tänker på diverse svältkurer etc nu eftersom det är så motigt...liksom hur svårt ska det behöva vara att gå ner några enstaka kilon? *tjurar*

• nångångså...

jocelyn

jag har också väldigt lätt för att gå på såna där svältdieter... men försöker verkligen motstå dem eftersom jag vet att det är en ganska säker väg tillbaka in i ätstörningsträsket. Men att läsa om dessa dieter, tänka på dem och känna hur stolt och snygg man vore om man klarade dem... jodå, tankarna finns.

Hur mycket ska du ner och vad har du gjort för att komma dit? PT och kock vore verkligen inte fel, haha....

• jocelyn

Tack för snabbt svar! Jag vet att svält inte är lösningen...det funkar inte ändå plus att man riskerar hälsan etc etc. Jag känner mig bara sååååå frustrerad just nu. Håller på med ett trist projekt som bara måste bli klart, spenderar alldeles för mkt tid med excelblad med kalkyler osv osv ...så tråkigt så jag vill inte ens berätta för folk eftersom de kanske dör av tristess typ...

Jag har gått ner 3,5 kilo enbart genom att ändra några småsaker. Jag kan fortfarande inte få till någon bra motion tyvärr, direkt när jag blev friskt från 8-veckorshostan fick jag någon typ av feber som gjorde mig superklen. Jag orkar i princip släpa mig till bussen och till ica....försöker gå några promenader då och då men det blir aldrig hälften så "hurtigt" som jag vill. Kanske lättar det framåt vårkanten?

*svamlar lite*

Kram på er alla i tråden!

• alexaa

-2,5 kg på 2 veckor..e såå nöjd!! bara 2,5 kg kvar sen e de ju 5 jkg=)hihih

• getingen

jag tycker vågen pendlar,. man ska ju inte hålla på o väga sig alla dagar men svårt att låta bli. mycket är väl vätska oxå när ett kilo pendlar upp o ner. magen är mer svullen nu när jag ska ha mens oxå. jag har ju inte gjort nåt drastiskt, bara ätit mindre portioner o inte lika mycket godis. Motionerar inte direkt heller men rör mej mycket i jobbet o hemma med barnen. ca 2 kg mindre väger jag sen nyår.

• nångångså...

Oj vad duktiga ni är som har gått ner flera kilo sen nyår redan!

Jocelyn-
    förstår din frustration! Känner själv likadant rätt ofta. Igår pratade jag med en kollega om träningen och hon tycker att jag tränar jätteofta och sa "men då måste du gått ner en massa kilon då!" varpå jag sade nej, inte alls. "Men då måste du väl märka en massa på kläderna, att det blir större?" Men nej, inte det heller, inte direkt. Känner ju självklart att jag blir fastare etc, men inte smalare. Det är ju inte så att jag börjat träna nu, utan har gjort det i flera år så kroppen är väl van... tar liksom ingen notis och börjar göra sig av med fettet. Eller - så är väl felet att jag fyller på med nytt fett i för stor omfattning... Ska ju vara så enkel matematik, energin in och ut.
    Med i och med ätstörningarna så är jag även rädd för att ha pajat ämnesomsättningen lite. Att kroppen vant sig vid att antingen få jättelite eller massor...

jaja... duktigt alla ni som käpmar på så och som faktiskt lyckas!
    ha en bra dag!

• Lins

Faaasen... ursäkta mig, men jag blir så less. Ställde mig på vågen och trots att jag har tränat rätt så duktigt ett tag och ätit relativt sunt så har jag inte gått ner. Jag hade innan jul gått ner 2kg och nu ligger jag plus 0,8... Alltså totalt minus 1,2 sen jag började... Det är väl bara att kämpa vidare antar jag...

Svar på tråden -5 kg (2)