Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Februari -07, Tråd 3

Då gäller det att puffa järnet nu så att de andat hittar den. Jag sökte men hittade den inte då, men som tur var så låg den ganska högt under vår månad!

Placeringskort? Också mitt stora dilemma just nu. Funderar på att att istället för namn på bordet att ta en mening ur gästernas beskrivning från festprogrammet. Så istället för "Malin" så står det kanske "ballettälskande godisgris". Kan bli kul med lite utmaning och förvirring bland gästerna. Vad tror ni om det?

• Stormis

Var kanske lite snabb där... Tanken var att ha en vanlig översikskarta, men att det andra sedan klom först på bordet. Dvs man såg sitt namn som vanligt på kartan och sedan när man skall hitta sin plats så hittar man istället de andra raderna. Min blivande var inte främmande så bara vi får till schyssa beskrivningar så tror jag att det blir bra. He he, längtar redan efter att få börja knåpa...

Träffade organisten idag och lyssnade på lite psalmer. Kommer troligen att köra på två vigselpsalmer, vinterpsalmerna känns mörka eller för juliga. Idéer?

• Stormis

Ja, det är inte klokt avd nära det börjar att bli... Snackade med en tjej som nog skall göra min bukett idag. Skall träffas och snacka i början på januari. Kanske lite sent ute, men jag känner mig rätt lugn för det. Tror att jag kommer att köra på en s k bollbukett.

Lämnade över klänningen till mamma idag som skall fixa det sista. Så om max två veckor skall den nog vara helt klar. Tjo hoo!

• Stormis

Idag har beöllopsplanerna stått i sidan för julklappspaktering och rimstuga, men ge mig jeldagen så är jag igång igen. Som sagt festprogram och placeringskort på gång, liksom vigselprogram. Skall bara cleara det med prsäten först.

Blommor i feb är ganska svårt vad jag vet... Men enligt min plan så är det året-runt-blommor, får se om floristen säger annorlunda.

• Stormis

Tänkte bara önska er GOD JUL allesammans. Min blivande har åkt till sina föräldrar så nu skall jag gå och lägga mig i vår stora tomma säng alldeles ensam. Fast man är ju supertrött efter dagen J så man somnar snartr som en stock.

• Stormis

Tar oss också till Thailand för bröllopsresa. Åker direkt på måndagen efter vigseln och är borta i lite drygt 2 v. Har bokat in oss på värsta lyxhotellet de två första nätterna i Bankok och sedan 1 vecka i Railey Bay och efter det lite blandat med snorkeltur vid Similian Islands. Min blivande har fixat resa, jag resten... Betalade den igår, så nu börjar bröllopet kännas ekonomiskt.

Sitter just nu i myskläder och högklackat. Håller på att gå in mina skor, snygg kombination... hi hi...

Hindersprövningen tillbaka inom en vecka... Ring...

Apropå min ring, den är lite borta hos affären just nu, de hoppas jag kan få den veckan efter nyår. Jag med...

• Stormis

Lillprincessan:
    Tror inte att den är borta, verkar "bara" vara lite missförstånd. De ringde och sa att den var färdig och när vi sedan 3 v senare skulle beställa gravyren så visade det sig att ringen inte alls kommit till dem. Så efter lite ringande och luskande visade det sig att den nog kommer i vecka 1 eller 2...

Liah:
    Visst känner man sig snygg

Har under nyårshelgen lekt lite med festförberedelserna. Ett första utkast till bordsplaceringen klar, festprogrammet klart - skall skriva ut det så snart placeringen är spikad. Vigselprogram klart för utskrift och placeringskorten påbörjade. Har klätt in tändstickaskar i vitt papper med en rad om varje gäst istället för dess namn (se början av tråden ni som ej hänger med). Blir superbra. Där i lägger vi sedan drinkbiljetter, ballong och nål till ballongsången och nån godis. Nöjd!

• Stormis

Neppe:
    Bara att ge sig ut i rea-jakten, många affärer börjar ju sina vinterreor nu och där kan det ju finans en del vita jackor. Annars kan man kolla post-orderföretagen. De hade mycket i höstas, men jag vet inte hur de har det med vintersortimentet så här års. Personligen räknar jag just nu med en lånepäls från en släkting, men annars så står jag på ruta noll med bara 4 v kvar...

• Stormis

Var är ni... Jag har ju inte ens en månad kvar!!!!!!!!!!!!

• Stormis

Festprogram: har gjort dem i , stående A4 som är vikt på mitten, dvs smala och höga (samman design som inbjudan och vigselprogram). Inuti har vi 2 sånger, meny, bordplacering, några Elvis-strippar som passar in på vårt förhållande (ni vet den tecknade sköldpaddan) och en rad om alla gästerna (Brudisjo: tänk dig yrke, hobby, kuriosa eller speciell egenhet om varje person - de du ej känner, ring den som vet!. Min mamma som jobbar med guld och shoppar mycket fick: "Glassälskare och klädgalen mor till bruden som räknar diamanter på dgarna". När man väl kommer in i ett stim så går det ganska bra.) Det är superkul att göra och rätt uppskattat av gästerna, samtidigt som man ger dem lite ämnen att börja prata om vid bordet.

Fortfarande inget nytt om min ring. Liah - hur kan du vara så lugn....

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3