• Vinterbrud feb -07

Februari -07, Tråd 3

Tydligen blev den andra tråden stängd igår, så jag gör en ny!
    Vi kommer att ha stenar som jag skrivit namnen på med silverpenna som placeringskort. Vi plockade stenarna i somras när vi var ute med båten, så det är inte likadana stenar till alla. Fint tycker jag! :) Först hade jag tänkt spraya snöspray på undersidan och kanterna av stenarna, men jag har testat och snön fastnar inte så de får helt enkelt vara.

• Svar på tråden Februari -07, Tråd 3
  • Stormis

Då gäller det att puffa järnet nu så att de andat hittar den. Jag sökte men hittade den inte då, men som tur var så låg den ganska högt under vår månad!

Placeringskort? Också mitt stora dilemma just nu. Funderar på att att istället för namn på bordet att ta en mening ur gästernas beskrivning från festprogrammet. Så istället för "Malin" så står det kanske "ballettälskande godisgris". Kan bli kul med lite utmaning och förvirring bland gästerna. Vad tror ni om det?

• Liah

Stormis: Det lät som en kul ide med placeringskorten, risken är väl att gästerna blir förvirrade, men de ska väl få anstränga sig lite de med.

• Vinterbrud feb -07

Tyckte det lät som en jättekul idé!
    Fast lite svårt kan det nog bli... Men du kanske kan göra en översikt som du hänger upp någonstans ifa någon behöver tjuvkika så att de inte behöver irra omkring halva kvällen.. ;)

• Cordelia

När vi fick våra inbjudningskort tillskurna så fick vi även restremsorna med hem. Vår basplan är att ta det pappret och klippa till lagom stora kort. Stämpla med samma snöstjärna som inbjudan och skriva namnet med silverpenna.

Fast vi var på julfest i helgen och de hade köpt röda filthjärtan och skrivit namnen med guldglitter. Ganska gulligt, även för ett bröllop tyckte jag. Fästmannen såg inte helt övertygad ut...

• Stormis

Var kanske lite snabb där... Tanken var att ha en vanlig översikskarta, men att det andra sedan klom först på bordet. Dvs man såg sitt namn som vanligt på kartan och sedan när man skall hitta sin plats så hittar man istället de andra raderna. Min blivande var inte främmande så bara vi får till schyssa beskrivningar så tror jag att det blir bra. He he, längtar redan efter att få börja knåpa...

Träffade organisten idag och lyssnade på lite psalmer. Kommer troligen att köra på två vigselpsalmer, vinterpsalmerna känns mörka eller för juliga. Idéer?

• GretaG

hiallo...

fick fjärilar i magen....gifter mig om 7 och en halv vecka...uuuuh :D:D:D
    Så mkt att fixa...jag dör

Håller på o fnurar på bordsplaceringar...hua e helt clueless.

• Stormis

Ja, det är inte klokt avd nära det börjar att bli... Snackade med en tjej som nog skall göra min bukett idag. Skall träffas och snacka i början på januari. Kanske lite sent ute, men jag känner mig rätt lugn för det. Tror att jag kommer att köra på en s k bollbukett.

Lämnade över klänningen till mamma idag som skall fixa det sista. Så om max två veckor skall den nog vara helt klar. Tjo hoo!

• Cordelia

Fick lite ångest idag över sådant som vi måste ta tag i i januari. Fotograf, tårta, musik ... festprogram ...

Fast nu gäller det att varva ner och få till en bra jul innan dess.

• Liah

Stormis: Kom just på att man kanske borde beställa sin bukett så de hinner få hem blommor, eller det kanske kan vänta tills i mitten av januari. Vad tror ni?

• GretaG

Alltså det beror ju kanske på vad du ska ha för blommor. Du kan ju kanske ringa floristen i mellandagarna o höra vad de säger.

Jag bokade min bukett ett tag sedan...hihi. Ska ringa o dubbelkolla allt i mitten på Januari med fotograf, florist, solist osv.
    Jag har allt som behöver bokas bokat.

Det jag har kvar att göra e sånt som festprogram, bordsplaceringskort osv Ha ett planeringsmöte med alla inblandade...

Det bor en liiiiten bridezilla i mig.

Imorgon är det 7 veckor kvar...shiddi pomfriddi...:D

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3