• Vinterbrud feb -07

Februari -07, Tråd 3

Tydligen blev den andra tråden stängd igår, så jag gör en ny!
    Vi kommer att ha stenar som jag skrivit namnen på med silverpenna som placeringskort. Vi plockade stenarna i somras när vi var ute med båten, så det är inte likadana stenar till alla. Fint tycker jag! :) Först hade jag tänkt spraya snöspray på undersidan och kanterna av stenarna, men jag har testat och snön fastnar inte så de får helt enkelt vara.

• Svar på tråden Februari -07, Tråd 3
  • GretaG

Hejsan,

En till som börjar bli sjukt nervös...shiddi pomfriddi asså...hehe

Brudis jo - jag har skrivit o alla gästerna. Inget rim för det orkar jag inte ta mig an. Lite lättsamt roligt har jag skrivit om alla.
    Typ vad de jobbar med eller vad de har för intressen har jag skrivit. Typ där e nån som äslkar att snickra så han kallar jag "Byggare Bob". Min moster som bowlar o boular "kastar klot i olika storlekar" typ, man behöver inte göra det så svårt för sig juh...

• brudis jo

GretaG
    när var det du skulle gifta dig? kring samma dátum som mig? (1o feb) Tack för tipsen kring festprogrammet. var ska du gifta dig någonstans? Ska ni åka på bröllopsresa? Tips på ngt?

brudisjo

• Nina82

Börjar bli så stressad ang festprogram och moster som ska vara värdina, undra va hon ska göra. Jag vet inte.. men nu ha kikat runt lite här och där. Men ha ni något som ni kan dela med er.

Hur gå det för er??

• Cordelia

Vi var ute och kikade på presenter idag. Presenter till oss alltså. Kul! men det gör ju att det känns mer och mer verkligt.

Har också skickat iväg hindersprövning nr2 och begärt en lista på vigselförrättare. Känner mig väldigt effektiv idag.

• Liah

Jag är hur lugn som helst och jag har inte ens fått prova klänningen än. Fattar inte varför, jag brukar vara jätternervös i månader i förväg när det händer saker.

• GretaG

Brudisjo - vi gifter oss på samma dag, den 10feb.
    Vi åker på bröllopsresa i maj en månad till Nice. Men eftersom jag fyller 30 i mars åker vi till Paris redan då...så det blir en liten mini smekis.
    Förresten, vi gifter oss i Borsthusens kapell i Landskrona. Vart gifter ni er??

Satt o gjorde placeringkorten igår. Är inte riktigt klar men det blir jag nog idag.

• Vinterbrud feb -07

Liah
    Har inte heller provat min klänning, då den blivit försenad..! Men jag känner mig faktiskt liite stressad över det.. ;)
    Och min ena tärna har inte fixat någon klänning än! Men nu verkar det som att hon har något på G.
    Gör ni alla festprogram? Har ni gjort dem klara?
    Jag har innehållet klart, men har ingen aning om hur jag ska sätta ihop dem!

• Liah

Vinterbrud:
    Ringde sömmerskan igår men de har stängt till på måndag, men det löser sig nog.

Jag har börjat med festprogrammet, upplägget är klart men inte innehållet. Har lite svårt att engagera m2b i det hela. Nästa helg får han en spark där bak om han inte hjälper till.

• Stormis

Festprogram: har gjort dem i , stående A4 som är vikt på mitten, dvs smala och höga (samman design som inbjudan och vigselprogram). Inuti har vi 2 sånger, meny, bordplacering, några Elvis-strippar som passar in på vårt förhållande (ni vet den tecknade sköldpaddan) och en rad om alla gästerna (Brudisjo: tänk dig yrke, hobby, kuriosa eller speciell egenhet om varje person - de du ej känner, ring den som vet!. Min mamma som jobbar med guld och shoppar mycket fick: "Glassälskare och klädgalen mor till bruden som räknar diamanter på dgarna". När man väl kommer in i ett stim så går det ganska bra.) Det är superkul att göra och rätt uppskattat av gästerna, samtidigt som man ger dem lite ämnen att börja prata om vid bordet.

Fortfarande inget nytt om min ring. Liah - hur kan du vara så lugn....

• Liah

Stormis: Ja du det va en bra fråga, min stresshantering verkar fungerar i alla fall vilket borde göra tant doktorn glad. Ksnke börjar jag bli mitt gamla jag ingen då jag blev nervös en vecka innan saker skulle hända i stället för halvår i förväg.

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3