• Vinterbrud feb -07

Februari -07, Tråd 3

Tydligen blev den andra tråden stängd igår, så jag gör en ny!
    Vi kommer att ha stenar som jag skrivit namnen på med silverpenna som placeringskort. Vi plockade stenarna i somras när vi var ute med båten, så det är inte likadana stenar till alla. Fint tycker jag! :) Först hade jag tänkt spraya snöspray på undersidan och kanterna av stenarna, men jag har testat och snön fastnar inte så de får helt enkelt vara.

• Svar på tråden Februari -07, Tråd 3
  • Stormis

Lillprincessan:
    Tror inte att den är borta, verkar "bara" vara lite missförstånd. De ringde och sa att den var färdig och när vi sedan 3 v senare skulle beställa gravyren så visade det sig att ringen inte alls kommit till dem. Så efter lite ringande och luskande visade det sig att den nog kommer i vecka 1 eller 2...

Liah:
    Visst känner man sig snygg

Har under nyårshelgen lekt lite med festförberedelserna. Ett första utkast till bordsplaceringen klar, festprogrammet klart - skall skriva ut det så snart placeringen är spikad. Vigselprogram klart för utskrift och placeringskorten påbörjade. Har klätt in tändstickaskar i vitt papper med en rad om varje gäst istället för dess namn (se början av tråden ni som ej hänger med). Blir superbra. Där i lägger vi sedan drinkbiljetter, ballong och nål till ballongsången och nån godis. Nöjd!

• brudis jo

Hej! Jag gifter mig också i feb, den 10 feb... Jag undrar vad ni menar med festprogram? Vad ska ett sånt innehålla?

Tacksam för svar!
    KRAM

• Bride 2007

ojoj.. vaknade med svettningar i natt och insåg att det bara är 54 dagar (eller något sånt) kvar tills dagen D är här!! 24 februari!! vår anmälningstid går ut på fredag.. så sen kan man sätta igång med det sista! Bordsplacering och beställa maten och sånt. Hur går det för er andra? har sett att ni börjat med bordsplacerings"skyltar"..

brudis jo
    Med ett festprogram menar man med ett litet "häfte" eller något som kan innehålla lite sånger, beskrivning av gästerna och gärna en bordsplacering, kanske lite info om brud och brudgum. Något att läsa medan man väntar på maten ;) Dessutom blir det ett minne efter festen. Jag har ett x antal hemma som man ibland sitter och bläddrar i och tänker tillbaka på andras bröllop :)

• Neppe

Ni som gifter er i februari eller på vintern...
    Vad har ni för typ av jacka/kappa? En vit päls? Var kan man förmånligt få tag på en sån?
    Linnea

• Cordelia

Nu har jag ringt Skattekontoret. Hindersprövningen hade inte kommit in! Skönt att det ändå verkar ta såpass kort tid, om den kommer fram alltså. Ska skicka en ny imorgon.

Brud 2007: Vårt datum är också den 24:e, fast vi har inte OSA förrän den 1 feb. Vi får jobba med de generella grejerna ett tag till. Boka DJ, bestämma meny och så.

Neppe: Jag är kanske inte till så stor hjälp, eftersom jag ska ha en grön kappa som matchar min kjol. Men det finns en länk om den här frågan, under "Kläder". Där kan du kanske få lite mer specifika tips.

• Stormis

Neppe:
    Bara att ge sig ut i rea-jakten, många affärer börjar ju sina vinterreor nu och där kan det ju finans en del vita jackor. Annars kan man kolla post-orderföretagen. De hade mycket i höstas, men jag vet inte hur de har det med vintersortimentet så här års. Personligen räknar jag just nu med en lånepäls från en släkting, men annars så står jag på ruta noll med bara 4 v kvar...

• Stormis

Var är ni... Jag har ju inte ens en månad kvar!!!!!!!!!!!!

• brudis jo

jag är häääääär! Börjar också bli nervös nu. Tänkte skriva om alla gäster, men insåg snabbt är det är sjukt jobbigt! Orkar nog inte, har inte tillräckligt bra fantasi.... Ni som har gjort det kan ni ge några exempel på hur ni skriver?!

KRAM

• Februari07

Har inte varit med här förr....men jag måste berätta att nu är inbjudningskorten skickade inför bröllopet den 24 februari och idag ringer vänner hela tiden och fattar inte att jag kunde hålla det hemligt och alla tycker det är så kul. Roligt, roligt.....

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3