Inlägg från: Cordelia |Visa alla inlägg
  • Cordelia

Februari -07, Tråd 3

När vi fick våra inbjudningskort tillskurna så fick vi även restremsorna med hem. Vår basplan är att ta det pappret och klippa till lagom stora kort. Stämpla med samma snöstjärna som inbjudan och skriva namnet med silverpenna.

Fast vi var på julfest i helgen och de hade köpt röda filthjärtan och skrivit namnen med guldglitter. Ganska gulligt, även för ett bröllop tyckte jag. Fästmannen såg inte helt övertygad ut...

• Cordelia

Fick lite ångest idag över sådant som vi måste ta tag i i januari. Fotograf, tårta, musik ... festprogram ...

Fast nu gäller det att varva ner och få till en bra jul innan dess.

• Cordelia

Bröllopsresa: vi tar en vecka med familjen (dvs min fästmans syster+familj) i fjällen. Eftersom vi också har en liten så kan det vara bra att ha lite barnvakter med sig :) Också några att bytas av med i barnbacken... Vi tar en myshelg för bara oss två lite längre fram i vår.

På tal om hindersprövning. Det är säkert en månad sedan som vi skickade iväg den. Borde jag oroa mig än? Hur snabbt fick ni svar?

• Cordelia

Hmmm ska nog ta och kolla med Skattekontoret efter nyårshelgen. Vi har skyllt på att de hade alla jul- och nyårsbröllop att hinderspröva först ... men om det inte tar längre tid än så så kanske vår ansökan helt enkelt kommit bort i julposten.

• Cordelia

Ringen är i alla fall en sak som vi redan bockat av på listan. Mest för att jag bara ska ha en ring och kör vidare på förlovningsringen. Den är ganska bred och jag har inte direkt pianisthänder, så det skulle bli för mycket med en till.

• Cordelia

Nu har jag ringt Skattekontoret. Hindersprövningen hade inte kommit in! Skönt att det ändå verkar ta såpass kort tid, om den kommer fram alltså. Ska skicka en ny imorgon.

Brud 2007: Vårt datum är också den 24:e, fast vi har inte OSA förrän den 1 feb. Vi får jobba med de generella grejerna ett tag till. Boka DJ, bestämma meny och så.

Neppe: Jag är kanske inte till så stor hjälp, eftersom jag ska ha en grön kappa som matchar min kjol. Men det finns en länk om den här frågan, under "Kläder". Där kan du kanske få lite mer specifika tips.

• Cordelia

Vi var ute och kikade på presenter idag. Presenter till oss alltså. Kul! men det gör ju att det känns mer och mer verkligt.

Har också skickat iväg hindersprövning nr2 och begärt en lista på vigselförrättare. Känner mig väldigt effektiv idag.

• Cordelia

Nu fick vi äntligen vårt vigselpapper. Hindersprövning nr2 kom uppenbarligen fram.

Däremot så fick jag veta att åtminstone en inbjudan till inte kommit fram. Mamma (vi har osa till våra föräldrar) hade fått tillbaka den från Posten för de kunde inte hitta adressaten. Så jag fick panikringa till henne och meddela att hon var bjuden på bröllop. Vi har gemensamma kompisar som också är bjudna och hon hade börjat fundera på varför hon inte fått någon inbjudan. Usch vad hemskt. Hoppas nu bara inte att det finns fler vilsna inbjudningskort därute...

• Cordelia

Din hippa låter jättehärlig, GretaG. Jag blev kontaktad angående att ge ut lista på de manliga deltagarna på gästlistan, så åtminstone fästmannen lär få en svensexa. Får se hur det går för mig. Pendlar mellan nyfikenhet och, tja, nyfikenhet.

• Cordelia

Fyller på..

10 Feb :GretaG
    17 Feb: Vinterbrud
    17 Feb: Hemligbrud
    24 Feb Cordelia

• Cordelia

Liah: Menar du att Toastmastern eller värdparet skall vara DJ? Spontant känner jag nog att om de inte är väldigt intresserade av musik så kanske det inte blir väldigt bra blandning på låtarna... Beror väl på vilken sorts anläggning man har också, men det låter som om man lätt bokar upp en kompis till att stå och mata cd på en fest där de hellre hade dansat. Fast man kan ju alltid turas om.

Vi har letat DJ på Eniro, för de vi kände till var uppbokade. I februari. Undrar vad mer som händer då...

• Cordelia

Liah: Aha, du menade cd på det sättet. Det blir säkert jättebra!

• Cordelia

Var och provade min tiara förra veckan. Jättefin och så "slingrig" som jag tänkt mig. Beställde till örhängen, så de fick behålla den en vecka till. Ska bli kul när jag väl får hem den!

• Cordelia

Fick hem tiara och örhängen i fredags. Jättefint tillsammans! Har provuppsättning i veckan, så det ska bli kul att dem lite mer "på riktigt". Fast tiaran är busfin även till vanlig hästsvans :)

• Cordelia

Troligen alldeles för mycket. Men den här veckan är det vigselmusik som gäller. Pratar med ett kompispar om vilken sång de ska sjunga innan vigseln samt försöker bestämma in- och uttågsmusik.

• Cordelia

Vi började med festprogrammet igår. Jag skrev alla mina presentationer för några veckor sedan och fick således sitta och kämpa med resten av programmet, medans fästmannen slet med sina presentationer. Själva sångerna kommer vår toastmaster att välja ut, men vi ska lämna en färdig mall med allt annat i till honom. Så jag försökte hitta lite roliga serier, listor m.m. Vi är inte klara än, men en god bit på väg.

• Cordelia

Vi kommer i princip ha samma som Pumpalot, men med vita placeringskort m silvertext.

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3