Inlägg från: Hemlig brud 07 |Visa alla inlägg
  • Hemlig brud 07

Februari -07, Tråd 3

Hej hej! Anmäler mig här. Har inte hittat hit förens nu.

Vi gifter oss borgerligt i största hemlighet för alla nära och kära.

Hämtade min ring igår. Åååå vad jag längtar efter att få ha den på jämt.

Just nu håller jag på att försöka få ihop ett kort att skicka till alla vi känner, så de får veta om att vi gift oss. Försöker i PhotoShop Elements 3.

Funderar också på om vi ska ha en fotograf med. Har fått hintar om en som hamnar i min prisklass, hoppas han kan bara. För eftersom det är hemligt är ingen med, är ingen med blir det inga kort och oj vad jag tror att jag kommer att ångra mig sedan.

Efter vigseln bär det av på en liten bröllopsresa. Vi åker med Silja Line på en 40 timmars kryssning. Har bokat en lyxig hytt och vi ska riktigt slappa och ha det gott och äta gott.

Börjar få fjärilar i magen nu.

• Hemlig brud 07

Ja om ni har en präst är det han som ska skriva under. Om det är någon annan så är det den personen - alltså den person som förrättar vigseln.

Kanske vill den personen ha papprena i förväg. Mina skulle skickas till Stadshuset redan den 9 december och vi vigs den 17/2

• Hemlig brud 07

Wow vilken bröllopsresa! Härligt med fyra veckor. Vi får nöja oss med 40 timmar. Är lite avundsjuk måste jag säga

• Hemlig brud 07

Liah - vågar du vänta tills 1,5 vecka innan bröllopet med att köpa ringen? Även om det inte ska vara något speciellt. Jag skulle köpa den nu ja. Har min ligger i nattduksbordet och väntar.

• Hemlig brud 07

Vinterbrud - ser att ni gifter er samma dag som oss. Roligt! Du ska se att du får ihop allt sammans tillslut. Andas lungt!

• Hemlig brud 07

Fyller på..

10 Feb :GretaG
    17 Feb: Vinterbrud
    17 Feb: Hemligbrud

• Hemlig brud 07

Jag har inte så mycket att göra överhuvudtaget. Det jag har kvar är att fixa med blommor. Allt annat är klart. Men .... jag kommer nog att dubbel och trippel och quatro kolla allt upphöjt i två innan jag är helt nöjd - om jag nu blir det.

• Hemlig brud 07

Idag har vi varit och shoppat kläder. Vi började med hans kläder. Gick in i en herrbutik och tittade. ca 20 minuter senare gick han ut med en kostym, en skjorta och ett par strumpor för 3800 kr.

Jag tog lite längre tid på mig. Målet var en kavaj som satt bra och inte var för lång. Jag tittade runt lite och snart kom jag fram till DEA som jag tyckt är en tant butik. Där hade de massor av kavajer jag letade efter min storlek först och främst. Hittade en som satt bra. En grå med några vita ränder. Satt jätte bra. Hittade också ett linne till. Det var rea i butiken. Så min outfit gick på 558 kr. För kavaj, byxa och linne! Liiiiite prisskillnad. Jag tittade på alla kavajaer i butiken, men min storlek fanns inte i alla sorter och den här satt bäst. Känns bra.

• Hemlig brud 07

Nu närmar det sig bara 14 dagar kvar. Igår efter jobbet åkte jag till en liten klädaffär på orten. Tänkte hitta något att ha under kvajen. Men nä de hade inget. Men stövlar hittade jag. 1100 hade de kostat och nu 600, ett par fanns - min storlek och jag kunde få på mig dem. Oftast går dragkjedjan inte ända upp. Men nu gick det. Så det blev ett par stövlar som jag inte alls skulle ha men nu känns det finare än de vanliga skorna jag har.

Så idag var jag fortfarande linne lös. Så jag åkte till den andra lilla butiken på orten (Pontus in the greenhouse). Först hittade jag inget. Det var 50% på allt. Hittade ett en svart spetstopp och ett annat linne - inget att gifta sig i men till fest. Åkte hem med två kataloger och bläddrade mer. Såg då en kjol som var så snygg och jag hade sett den i affären. Men jag var ju då så inriktad på att ta en topp bara. Men en kjol skulle ju kännas jätte fint. Åkte tillbaka och kollade. Tyvärr var den för liten. Hon tog då fram en anna kjol. En svart visserligen men jätte fin satt lite snävt upp till men utsvängd nedtill. Jätte skön. Så det fick det bli ett vitt linne och en svart tunn virkad kofta med sametsband och paljett knapp. Jätte fint. Så nu har jag köpt ytterligare kläder. Men det här senaste är det sista jag köper. På torsdag ska jag till sjukhuset för en koll och stannar då kvar i stan för att titta efter underkläder. Ååå så kul det här känns.

• Hemlig brud 07

Greta G

Så härligt det låter. Att vara som en nykär tonnåring. Det låter helt underbart.

Ser att ni har fullt sjå i veckan. Andas djupt och laddar jag med.

Svar på tråden Februari -07, Tråd 3