Februari -07, Tråd 3
GretaG:
Ej avis på kantorn, vår var hur cool som helst... Svårt det där! Grattis till bordsplaceringen, har också gjort vår klar och ändrat och ändrat...
...och ändrat
GretaG:
Ej avis på kantorn, vår var hur cool som helst... Svårt det där! Grattis till bordsplaceringen, har också gjort vår klar och ändrat och ändrat...
...och ändrat
GretaG:
Et tu med andra ord Man tror att man får till det och så kommer man på nåt och börjar flytta. Och igen... Undrar hur många versioner det blir. Jag tror att vi har sista versionen just nu, men det har man ju trott tidigare också...
Hello dears! Nu är jag åter hemkommen efter lite konferens med jobbet (var i Alperna och med tanke på att det inte ens fanns snö där nere så är nog hoppet borta här...) och har nu läst ikapp. Hinner ju hända mycket medan man är borta!
Listan:
3 feb : Stormis = JAG är först ...gulp...
10 Feb :GretaG
17 Feb: Vinterbrud, Hemligbrud, lillprinsessan
24 Feb Cordelia, Bride 2007, Liah, Nina82, Snöpinglan
Har äntligen fått till alla osa, skall skriva ut bordsplaceringen idag så nu sliter vi vårt hår eftersom vi är några flickor för mycket och kan inte bestämma oss för vilka som skall få kvinnliga bordsherrar .
Vigselprogramet skrivs ut idag.
Oj oj inte ens 3 veckor kvar!!!!
PS Min ring kom till slut, men när vi skulle hämta den i går så passade den inte med de andra ringarna (har en Fusion fr Georg Jensen där man hakar i ringarna i varandra)!!!!!!!! Tog över två månader att få den och nu är det bara 3 veckor kvar och den går ej att använda... Skall bli intressant att se hur affären löser detta. Ser en rejäl rabatt framför mig
Liah:
Ja, den kom, men den går ju inte att använda!!!! Väntar på att de skall ringa mig idag, får se vad de hittar på. Hoppas verkligen att de kans fixa det i tid, annars kommer liksom fel ring att välsignas...
Var inne i ringaffären idag igen... Inga besked. De skall skicka min ring (inkl förlovning) till Danmark där den görs för at undersöka saken. Hon i affären såg ganska nervös ut när vi kom. Vet inte om det är bra eller dåligt... Så nu är jag utan förlovningsring i minst en vecka. Hur tomt som helst!!!!!!!!!!
Ska den poleras i 26 dagar? Då blir dte inte mycket ring kvar... Hos oss sa de att man bara kan komma in med den dagen innan. Å andra sidan så är det ju fel på min ring och de har aldrig varit med om det förut...
Nu är iaf bordplacering spikad och gjuten i sten så gud nåde den som går och blir sjuk. Då får man banne mig sitta och hosta på sin plats!! Det är ju typiskt, men som sånt händer förmodar jag. Vigselprogram liksom festprogram också printat, stämplat och häftat, dvs klara!
18 DAGAR KVAR!!!!!!!!!!!!
He he, nedräkning i min kalender. 18 dagar kvar...
Fast det känns lite tomt, skall allt vara över sen? Nä, självklart inte, då börjar vårt liv bla bla, men ni fattar vad jag menar? Hoppas jag... Är jag störd? Men allt fixande sedan ett halvår tillbaka och så *puff* så är det bara borta! Ska nog ordna ny fest sedan...
Har fått besked om att min ring finns at hämta på tisdag nästa vecka. Hoppas att det går att sätta ihop dem då och att de ger mig ett bättre pris. Undrar dock hur de har gjort, har ju inte lust att betala 11000 kr för en ring som de har "slipat" till. Hoppas verkligen att de har tillverkat en ny! Dessutom fick min blivande fel font i sin ring. Inte så att man kan sudda ut det direkt och göra om. Spelar väl eg inte så stor roll, men irriterande!!
lillprinsessan:
Tack för tipset. Skall lögga fram det förslaget och se vad de säger Kan jag hälsa från dig
Ringen finns på plats, ska bara hämta dem i veckan. Var och kollade på den i fredags och det var superfin, dessvärre verkar de inte så pigga på att rabattera den. Oväntat...
Klänning med bolero blev klara i helgen, så jag skall bara försöka hitta lämpligt tillfälle i veckan för foto så skall ni få se sen!
13 dagar kvar!!!!!! Fuskigt att vissa av er har så lång tid kvar, känner att jag inte vill lämna ruset än
Var och hämtade min ring idag. Fick den inte gratis... Fast 600 kr rabatt är ju alltid nåt. Strålande fin iaf, vill prova den, men SKA inte!!!!! Lika bra att börja öva med tålamodet, är inte så bra på det
Vinterbrud feb -07:
Jag han en blivande som vaktar den som en hök... he he
Med 10 dagar kvar är arbetsmoralen allt annat än på topp om man säger så. Har precis beställt en morgongåva till mannen med stort M och har en lista på vad som är kvar att göra. Känns just nu överkomlig, men det rasar nog över mig snart.
Vad glad jag blir av att ni hållit igång tråden under min bröllopsresa! Kom hem häromdagen och har ju massor att skriva, men det får bli senare. Hoppas iaf vi kan hålla igång tråden ett tag till så att vi kan dela med oss av lite bilder och så. Hade ju varit skoj att se resultaten av allt nu när vi förberett oss tillsammans under så många månader.
Först måste jag bara försöka läsa ikapp tråden...
PS Vårt bröllop var iaf hur bäst som helst!!!!
Så där ja! Nu finns även vi på nätet med lite bilder:
www.stormis.zoomin.se
Superkul att så många lägger ut sina bilder. Känns som pricken över i:et när vi följts åt så länge. Blir liksom ett värdigare avslut så Ni är alla jättefina och jag hoppas att ni haft det lika bra som ni är vackra.
TV3 - har jag missat nåt
Pumpalot:
Aha! Då vet jag, vad skojigt!!
Alla:
Tack för all vänlig beröm, det värmer ett kallt februarihjärta (kallt enbart pga väder, inte brist på kärlek!)
Hallå - är alla på bröllopsresa nu eller? Tycker att det är lite tyst från er...